• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3347 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۹ شهريور

خبر كوتاه

مهاجرت ملي‌پوش قايقراني به آلمان

ملي‌پوش قايقراني ايران به آلمان مهاجرت كرد. در حالي كه شنيده مي‌شد قايقران‌هاي قهر كرده به اردوي تيم ملي بازخواهند گشت اما سعيد فضل اولي دارنده مدال نقره بازي‌هاي آسيايي اينچئون در كاياك دو نفره به آلمان سفر كرد و ديگر در اردوهاي ملي ايران نخواهد بود. گفته شده فضل اولي با هزينه شخصي به اين كشور سفر كرده و در آلمان تمرين‌هايش را ادامه مي‌دهد اما اينكه دوباره به تيم ملي ايران بازمي‌گردد يا نه مشخص نيست. ولي علي آقاميرزايي هم‌تيمي او در اينچئون به تمرين‌هاي تيم ملي بازگشته است.

 

واليباليست‌ها راهي توكيو شدند

تيم ملي واليبال ايران در مرحله دوم مسابقات جام جهاني 2015 در شهر اوساكا سه مسابقه برگزار كرد. ملي پوشان در ديدار برابر امريكا و ايتاليا مغلوب شدند، اما توانستند در ديدار برابر ژاپن ميزبان بازي‌ها به پيروزي برسند. كاروان تيم ملي واليبال ايران براي برگزاري مرحله سوم جام جهاني 2015 واليبال صبح ديروز ساعت 9 به وقت محلي اوساكا را به مقصد توكيو ترك كرد. ملي‌پوشان در مرحله سوم با تيم‌هاي استراليا، كانادا و مصر ديدار خواهند كرد. تمام مسابقات مرحله سوم در شهر توكيو و در دو سالن انجام خواهد شد تا جايگاه نهايي تيم‌ها در جدول رده‌بندي مشخص شود.

 

افتتاح نخستين استخر ابر شيرجه كشور

نخستين استخر ابر براي تمرين‌هاي پيش نياز و يادگيري حركتي شيرجه‌روهاي كشور روز شنبه در استخر قهرماني مجموعه ورزشي آزادي رونمايي شد. استخر ابر حوضچه كوچكي است كه به جاي آب با ابر پر شده است. شيرجه‌روها براي شروع مراحل آموزشي خود و جلوگيري از هرگونه آسيب‌ديدگي ابتدا در اين استخر حركات خود را شروع مي‌كنند و پس از تاييد مربي به آب مي‌زنند. استخر ابر داراي سه دوربين در سه جهت روبه‌رو، بالا و پهلو است. شيرجه‌روها بلافاصله پس از شيرجه در ابر، مي‌توانند به همراه مربي فيلم حركت خود را تماشا كنند و درصدد پوشش نقاط ضعف خود برآيند.

 

هادي: 100 درصد در المپيك جبران مي‌كنم

پرويز هادي، آزادكار سنگين وزن تيم ‌ملي درباره اولين حضورش در مسابقات جهاني اظها‌ر كرد: متاسفانه باوجود زحمت‌هايي كه كشيده بودم نتوانستم به آنچه مدنظرم بود برسم، اما بايد بگويم آسيب‌ديدگي‌ كه پيش از اين ر‌قا‌بت‌ها برايم به وجود آمد نقش تعيين كننده‌اي در ناكامي‌ام در مسابقات جهاني داشت. 20 روز مانده به حضور در اين ر‌قا‌بت‌ها پايم شكسته بود، اما كادر فني تيم ‌ملي هيچ چيزي به من نمي‌گفتند تا مبادا روحيه‌ام را از دست بدهم به همين خاطر با اقدامات درماني كه روي پايم صورت گرفت به اين ر‌قا‌بت‌ها رفتم، ولي نتوانستم روي تشك خيلي به پايم فشار بياورم، چرا كه احساس درد داشتم. قسمت اين‌گونه بود كه در اولين حضورم در مسابقات جهاني به مدال نرسم. بايد پايم را هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر گچ بگيرم تا خودم را به تمرينات تيم ‌ملي برسانم و براي حضور در ر‌قا‌بت‌هاي آينده آماده شوم. حريفان بسيار خوبي در سطح جهان دارم، اما معتقدم اگر با مصدوميت روبه رو نمي‌شدم مي‌توانستم مقابل آنها حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشم، اما 100 درصد در المپيك جبران مي‌كنم و ان‌شا‌ء‌الله به روي سكو خواهم رفت. از اينكه نتوانستم انتظارات را برآورده كنم شرمنده مردم هستم.

 

فيلم «روياهاي بارسا» اكران مي‌شود

مستند «روياهاي بارسا» در 17 مهر سال جاري در اسپانيا اكران مي‌شود. اين فيلم كه در قالب مستند است، به تاريخ 115 ساله باشگاه مي‌پردازد و حضور بازيكناني همانند ژاوي هرناندس، آندرس اينيستا، ليونل مسي و جرارد پيكه و بازيكنان و مربيان قديمي باشگاه چون يوهان كرايف، لوييس فان خال، رونالد كومان،‌گري لينكر، كارلوس راش، خوسه ماريا باكرو و اريك آبيدال، ستاره جهان بسكتبال پائو گسول و كرلوس سانتاكانا تاريخ‌ساز را شرح مي‌دهد. اين فيلم شور و اشتياق، احساسات و روياهاي كساني كه در تاريخ بارسلونا حضور داشته‌اند را منعكس مي‌كند. در اين فيلم فقط به اتفاقات درخشان باشگاه پرداخته نمي‌شود بلكه به تحول مدل «توتال فوتبال» كه در دهه هفتاد توسط كرايف و رينوس ميشل وارد شد نيز مي‌پردازد. همچنين بازيكنان بزرگي كه در لاماسيا پرورش يافته‌اند، چهار مقام قهرماني بارسلونا در اروپا در 10 سال گذشته و پنجمين قهرماني اخير خود در برلين در اين مستند نمايش داده خواهد شد. به نوشته موندو دپورتيوو اين فيلم به كارگرداني يوردي يومپارت در طول دو سال ساخته شد كه در آن عكس بازي‌ها، مصاحبه‌ها و انيميشن‌هاي سه بعدي فيلمبرداري نيز وجود دارد. همچنين در اين مستند عكس‌هاي آرشيوي و منتشر نشده نيز نمايش داده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون