• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

وعده همراه با قطعيت دبير شوراي عالي امنيت ملي

هيچ بازديدي در هيچ سطحي از پارچين صورت نمي‌گيرد

 

 

گروه سياسي| ديگر در هيچ سطحي از پارچين بازديد نمي‌شود. اين وعده همراه با قطعيت و تاكيدي است كه دبير شوراي عالي امنيت ملي مي‌دهد. دبير شوراي عالي امنيت ملي نزديك به 10 روز پس از سفر همراه با بازديد تشريفاتي يوكيا آمانو، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از تاسيسات پارچين بر دو موضوع مهم تاكيد دارد. يكي استفاده از لفظ «بازديد» به جاي «بازرسي» و ديگري اين نكته كه تصور نشود قرار است بازديد‌هاي جديدتري از پارچين صورت بگيرد. علي شمخاني مرد پر كار اين روزهاي پس از توافق هسته‌اي است. نهاد تحت مديريتش از نخستين مراكزي بود كه به بررسي توافق هسته‌اي پرداخت. نخستين نفري بود كه خبر از ورود به مرحله اجرايي برجام داد و اين روزها در تلاش است تا اين تصور نادرست را در مورد اينكه از تاسيسات پارچين بازرسي صورت گرفته از بين ببرد. او ديروز در گفت‌وگويي هر چند كوتاه تاكيد كرد ديگر هيچ بازديدي در هيچ سطحي از پارچين صورت نخواهد گرفت تا شايد پاسخي باشد به آنهايي كه اين روزها معتقدند نه تنها از پارچين بازرسي صورت گرفته بلكه خطوط قرمز هم زير پا گذاشته شده است.

آمانو هم درست چند روز پس از سفر كوتاه خود به تهران در گفت‌وگويي اعلام كرد كه «نيازي به بازديد مجدد تاسيسات پارچين ايران از سوي اين نهاد بين‌المللي نيست.» روز گذشته علي شمخاني در پاسخ به اين سوال خبرگزاري فارس كه از او پرسيده بودند به چه دليل آمانو از پارچين بازرسي كرد، درحالي كه قبلا گفته شده بود اجازه اين بازرسي داده نمي‌شود، گفت: هيچ بازرسي صورت نگرفته و حضور آمانو در پارچين، تنها يك بازديد بود كه با بازرسي‌اي تفاوت دارد. شمخاني در پاسخ به اين سوال كه آيا اين بازديدها ادامه خواهد داشت نيز تاكيد كرد: ديگر هيچ بازديدي در هيچ سطحي از پارچين صورت نمي‌گيرد. حال بايد ديد كه با اين وعده شمخاني بازهم انتقادها از سفر آمانو به تهران و بازديد او از پارچين ادامه خواهد داشت يا نه؟

 

ربودن ركن‌آبادي در حادثه منا «تحليل ذهني و غيرواقعي» است

همچنين دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه امروز قبح همكاري با رژيم صهيونيستي توسط اعراب شكسته شده است، گفت: ربودن برخي فرماندهان نظامي و ركن‌آبادي در حادثه منا «تحليل ذهني و غيرواقعي» است. به گزارش تسنيم، دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به انتشار اخباري مبني بر ربوده شدن غضنفر ركن‌آبادي و برخي فرماندهان نظامي در حادثه منا، اظهار داشت: اين تحليل ذهني غيرواقعي است، اينكه امروز قبح همكاري با رژيم صهيونيستي توسط اعراب شكسته شده و پيشتاز آن نيز متاسفانه برخي كشورهاي عربي منطقه هستند.

وي افزود: همين موضوع باعث شده تا چنين شك و ظن‌هايي صورت گيرد، اما اينگونه نيست كه اين حادثه تعمدي باشد و بيشتر ناشي از بي‌كفايتي و ناكارآمدي سيستم‌هاي مديريتي بوده است. دبير شوراي عالي امنيت ملي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا شوراي عالي امنيت ملي برنامه‌اي براي حفاظت از مسوولان در سفرهايي اينچنيني دارد، گفت: مقامات زماني كه به وضعيت تكليف مي‌رسند، از منظر حق شرعي كسي نمي‌تواند آنها را براي انجام اموراتي مثل زيارت يا حج ممانعت كند. شمخاني ادامه داد: اينكه مسوولان ما بدون تامين امنيت به سفرهايي مثل حج مشرف مي‌شوند نشان‌دهنده اين است كه آنها به‌صورت يكسان به حج مي‌رفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون