• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3356 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۹ مهر

نطق ميان دستور

گروه سياسي| نمايندگان مجلس شوراي اسلامي روز گذشته به رسم هر جلسه به بيان نقطه نظرات خود در فرصت نطق ميان دستور پرداختند كه در ادمه گزيده‌هايي از اين نطق‌ها را مي‌خوانيد:

حميدرضا مشهدي‌عباسي، نماينده دماوند: آل‌سعود از خود هيچ اختياري ندارد و تحت نظر استكبار و صهيونيسم فعاليت مي‌كند. در رابطه با مذاكرات هسته‌اي بايد رييس‌جمهور امريكا بداند كه فتواي مقام معظم رهبري فراتر از قانون است چرا اعلام مي‌كنند كه مذاكرات هسته‌اي و برجام باعث شده است ايران نتواند به سلاح هسته‌اي دست يابد با اينكه شما مي‌دانيد هيچ سلاح هسته‌اي در كار نبوده چرا اين ادبيات نادرست را به‌كار مي‌بريد.

احمد آريايي‌نژاد، نماينده ملاير: اين روزها حوادث غيرمترقبه از طبيعت به سياست سرايت كرده است و آقاي ظريف با طراحان و مجريان خيانت و جنايت در خاورميانه و آفريقا دست مي‌دهد خدا كند كه هيچ‌وقت همدست نشود، اما طي ديدار تشريفاتي از پارچين نمونه‌گيري مي‌شود و به ستاد حوادث غيرمترقبه توصيه مي‌كنم مقداري از بودجه خود را به حوادث غيرمترقبه سياسي اختصاص دهد تا نكند گرفتار توفان و سيل و زلزله سياسي شويم.

ميرقسمت موسوي‌اصل، نماينده گرمي و دشت مغان ضمن تشكر از زحمات تيم مذاكره‌كننده و دعوت كميسيون برجام به امانتداري گفت: اگرچه جمهوري اسلامي ايران با امريكا و متحدانش در مورد هسته‌اي‌ به تفاهم برجام رسيديم اما اين به آن معني نيست كه مشكل ما با امريكا به اتمام رسيده است. وزارت امورخارجه و مقامات مسوول بايد در مورد كارشكني در شناسايي و تحويل پيكر مطهر حجاج ايراني اقدام عملي داشته باشد. در اين مورد مهم، دولت و ملت ايران همگي در مورد عدم گذشت از جنايات آل‌سعود يك كلام هستند.

كمال‌الدين پيرموذن، نماينده اردبيل با تاكيد بر اينكه لجاجت حكام مستبد عربستان ناشي از خوي يزيدي، خوي خونريزي و بي‌لياقتي آنهاست، گفت: دولت عربستان در انتقال پيكر شهداي حجاج به ايران همكاري كند. شرايط فعلي ايران با توجه به مسائل خارجي و داخلي به ويژه پيراموني مستلزم حركت به سوي اتحاد ملي و تلاش براي توليد ملي و توافق ايران با جهان است. عصبانيت زمامداران وهابي يزيدي عربستان ناشي از به فرجام رسيدن برجام است.

نوذر شفيعي، نماينده ممسني و رستم: نطق مهم رييس‌جمهور درسازمان ملل نطقي بسيار سنجيده، دقيق و منعكس‌كننده ديدگاه خردمندانه ايران در قبال مسائل بين‌المللي بود و به نظر مي‌رسد توافق ايران و 1+5 در قالب برجام اين‌بار جايگاهي متفاوت‌تر از گذشته براي كشور در صحن سازمان ملل به همراه داشت. از كميسيون برجام انتظار مي‌رود كه به اين روند رو به رشد جمهوري اسلامي ايران در جهان كمك كند زيرا فراموش نكنيم برجام با مساله امريكا متفاوت است. با ايجاد ائتلاف بين‌المللي عليه داعش و ورود چين و روسيه به معادله حل بحران سوريه خبرهاي خوبي از سوريه به گوش مي‌رسد. اين اتفاقات در پرتو حمايت قاطعانه ايران از سوريه رقم خورده است، بي‌جهت نيست كه ايران امروزبه عنوان يك قدرت منطقه‌اي در خاورميانه به رسميت شناخته مي‌شود.

عليرضا خسروي، نماينده سمنان: سعودي‌ها لياقت اداره اين مشاهد را ندارند. مكه و مدينه را بايد دو شهر بين‌المللي اسلامي اعلام كرد. سياست كلي امريكا حفظ چارچوب تحريم‌هاست. اين موضوع از طريق برداشت و تفسير نادرست يا از طريق انتقال تحريم‌ها به موضوعات ديگر از جمله حقوق بشر يا حمايت از مقاومت يا موضوعات ديگر ادامه مي‌يابد. با اين اوصاف نبرد تفسيرها از متن برجام شروع شده است. به همين علت فرياد مي‌زنيم اگر بناست تحريم‌ها برداشته نشود پس معامله باطل خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون