• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3363 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

تشكل‌ها

نيازي به واردات شكر نيست| در حالي‌كه وزير صنعت، معدن و تجارت از به حداقل رسيدن موجودي ذخاير استراتژيك شكر خبر داده، دبير انجمن صنايع قند و شكر اعلام كرد كه هيچ مشكلي در ذخاير استراتژيك و موجودي بازار شكر وجود ندارد و با وضعيت كنوني نيز تا تير سال آينده به واردات نيازي نداريم. محمدرضا نعمت‌زاده درباره وضعيت توليد و بازار شكر گفته بود كه از ابتداي سال گذشته ثبت سفارش جديد شكر نداشته‌ايم و موجودي اين محصول نيز به حداقل رسيده است. همچنين با وجود اشباع بودن بازار از شكر، كمبود در ذخاير استراتژيك اين محصول وجود دارد. اين در حالي است كه بهمن دانايي - دبير انجمن صنفي صنايع قند و شكر - در اين زمينه به ايسنا گفت: اين اظهارات وزير، تخريب‌كننده بازار و حامي واردكنندگان است و به توليدكنندگان و بازار شكر آسيب مي‌زند.

 

سيگار گران نمي‌شود |مديرعامل شركت دخانيات با بيان اينكه در ماه‌هاي اخير افزايش قيمتي در سيگارهاي توليدي اين شركت نداشته‌ايم، گفت: فعلا برنامه‌اي براي افزايش قيمت سيگار نداريم. محمدحسين برخوردار با بيان اينكه توليد شش ماهه به دليل از دست دادن بازارهاي فروش نسبت به سال گذشته كاهش يافته است، اظهار كرد: ما توليدمان را وابسته به ميزان فروش داخلي و صادرات كرديم و بر همان اساس توليد صورت مي‌گيرد. وي با بيان اينكه در اين مدت بازارهاي صادراتي را تقويت كرده‌ايم، ادامه داد: در حوزه صادرات تنباكو پيشرفت‌هاي خوبي را داشته‌ايم، همچنين در مورد توتون صادرات به روسيه بسيار موفق بوده است.

 

احتمال صادرات سيمان از بورس كالا|دبير انجمن صنفي توليدكنندگان و صادركنندگان سيمان از احتمال صادرات سيمان از طريق بورس كالا خبر داد و گفت: قرار شده تا قبل از ورود سيمان به اين بخش، كميته‌اي چهار نفره براي صادرات سيمان تصميم بگيرد. عبدالرضا شيخان با بيان اينكه در حال حاضر حجم انبار كلينكر در كشور زياد شده است، اظهار كرد: به همين دليل كارخانجات با توجه به مشكلات توليد و كمبود نقدينگي اقدام به صادرات و فروش اين ماده مي‌كنند. در اين شرايط عراق هم از فرصت استفاده كرده تعرفه‌هاي ورود سيمان به اين كشور را افزايش داده و همين موضوع توليدكنندگان و مصرف‌كنندگان عراقي را به سمت خريد كلينكر سوق داده است.

 

پاي پليس به بحران آب باز شد| يك مقام مسوول در وزارت نيرو از دستور دادستان عمومي و انقلاب براي پر كردن تمامي چاه‌هاي غيرمجاز دشت ورامين و توقيف دستگاه‌هاي حفاري غيرمجاز چاه آب خبر داد. حسن زحمتكش گفت: با هماهنگي‌ها و تعامل نزديك ايجاد شده با دستگاه قضايي، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ورامين دستوري مبني بر توقيف دستگاه‌هاي حفاري غيرمجاز و پر و مسلوب‌المنفعه كردن كليه چاه‌هاي غيرمجاز موجود را به امور منابع آب شهرستان و فرماندهي كلانتري‌هاي تابعه شهرستان صادر كرد.

 

مرغ‌هاي ايراني راهي افغانستان شدند|رييس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي از آغاز دوباره صادرات مرغ به كشور افغانستان پس از حدود چهار ماه توقف خبر داد. محمد يوسفي با بيان اينكه مشكل صادرات مرغ به كشور افغانستان حل شده است، گفت: حدود هشت روز است كه صادرات مرغ به اين كشور از سرگرفته شده است. وي با اشاره به اينكه پيش از اين، صادرات اين كالا به كشور عراق هم از سرگرفته شده بود، ادامه داد: با وجود اين مساله، قيمت مرغ در بازار داخلي كاهش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون