• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3363 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۸ مهر

زير ذره بين اقتصاد

تعويق در پرداخت قسط دوم بدهي نفتي هند| هند براي پرداخت دومين قسط بدهي نفتي خود به ايران در تاريخ مقرر اعلام آمادگي كرد. هند با تاكيد بر اينكه انتظار ندارد پرداخت بدهي نفتي ايران روي بازار ارز در اين كشور تاثير بگذارد، براي پرداخت دومين قسط از بدهي نفتي به ايران اعلام آمادگي كرد. اچ آر خان، معاون بانك مركزي هند به رسانه‌هاي اين كشور گفت: ما در حال حاضر 700 ميليون دلار پرداخت كرده‌ايم. 700 ميليون دلار باقيمانده در حال حاضر خريداري شده و در تاريخ مقرر به ايران پرداخت خواهد شد.

 

تدوين دستورالعمل پرداخت 100 ميليارد مشوق صادراتي|معاون‌وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه با نگاه مقررات‌زدايي و كاهش هزينه توليد، صادرات كالا به خارج از كشور را رقابتي خواهيم كرد، از تدوين دستورالعمل پرداخت ۱۰۰ ميليارد تومان مشوق صادراتي خبر داد. ‌ولي‌الله افخمي‌راد با تاكيد بر اينكه پرداخت نقدي مشوق صادراتي به صادركننده چندان گره‌گشا نبوده است اضافه كرد: در دستورالعمل جديد پرداخت مشوق‌هاي صادراتي تلاش شده تا كمك هزينه اعزام هيات‌هاي تجاري، پرداخت بخشي از هزينه‌ بنگاه‌ها براي شركت در نمايشگاه خارج از كشور، كاهش كارمزد تسهيلات بانكي و اعطاي يارانه حمل و نقل صادراتي هدفگذاري شود.

 

پديده شوم برگه‌فروشي از بين مي‌رود|معاون مسكن وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه متاسفانه شهرداري‌ها بحث حضور مجريان ذي‌صلاح در ساخت و ساز را رعايت نمي‌كنند، گفت: مذاكرات اجرايي شدن صدور شناسنامه فني ساختمان براي تمام واحدهاي مسكوني با نهادهاي ذي‌ربط آغاز شده است. حامد مظاهريان در خصوص برگه فروشي برخي مهندسان ناظر ساختمان گفت: اتفاقا مهندسان ناظر ما بيدار هستند و اين پديده شوم را زير سوال مي‌برند بنابراين براي برخورد با اين بخش عزم و اراده جدي وجود دارد تا اين پديده ناپاكي از بين برود.

 

افزايش هزينه زندگي با افزايش بهاي ارز|رييس انجمن صنايع خوراك دام، طيور و آبزيان ايران تاكيد كرد: دوره وابستگي كشورمان به نفت سرآمده است و بايد به جز نفت به توانمندي‌‌هاي ديگر خود مانند نيروي انساني و فرآورده‌هاي حاصل از منابع طبيعي و بخش خصوصي تكيه كنيم. مجيد موافق‌قديري با بيان اينكه زمان كارهاي دولتي و وابستگي كشور به نفت به سرآمده است، گفت: بايد به هنگام سياستگذاري‌ها به حضور پررنگ بخش خصوصي و انجام اقدامات مستمر و پايدار تاكيد كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون