• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3368 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۳ مهر

عدد نوشت

برنج ايراني

 هر كيلوگرم برنج ايراني درجه يك به طور متوسط در بازار از 7000 تا 10 هزار تومان عرضه مي‌شود. برنج ايراني درجه دو نيز كيلويي 5000 تا 6500 تومان است. همچنين در ميان انواع برنج وارداتي، هر كيلوگرم برنج هندي 3500 تومان و هر كيلوگرم برنج اروگوئه‌اي 4000 تومان در بازار عرضه مي‌شود. به گفته فروشندگان، برنج‌ ايراني در مقايسه با برنج خارجي از تقاضاي بيشتري برخوردار است اما برنج‌هاي خارجي نيز به مشتريان خاص خود را دارد.

 

برنامه افزايش توليد نفت ايران

 آژانس بين‌المللي انرژي اعلام كرد: توليد نفت ايران به عنوان پنجمين توليدكننده بزرگ اوپك ظرف شش ماه پس از لغو تحريم‌ها به سطح روزانه سه ميليون و 600 هزار بشكه بازخواهد گشت. به گزارش بلومبرگ، ايران قبل از تشديد تحريم‌ها در سال 2012 پس از عربستان دومين توليدكننده بزرگ اوپك بود و متعهد شده كه پس از لغو تحريم‌ها سهم بازار از دست رفته خود را پس خواهد گرفت. بر اساس آمارهاي بلومبرگ ايران ماه گذشته روزانه دو ميليون و 800 هزار بشكه نفت توليد كرد كه بيش از 20 درصد كمتر از توليد چهار سال پيش است. توليد نفت عراق سال آينده در سطح امسال باقي خواهد ماند زيرا ركود قيمت نفت و هزينه درگيري با گروه تروريستي داعش از توانايي اين كشور براي سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي جديد جلوگيري خواهد كاست.

 

زمان پرداخت طلب گندمكاران

 سخنگوي خريد تضميني گندم گفت: تمامي مطالبات گندمكاران حداكثر تا يك هفته آينده توسط شركت بازرگاني دولتي تامين اعتبار و پرداخت مي‌شود. حشمت‌الله نظري با بيان اينكه كل بهاي خريد تضميني گندم حدود 94 هزار ميليارد ريال است، گفت: 92 هزار و 700 ميليارد ريال از بهاي خريد تضميني گندم به كشاورزان پرداخت شده است. وي افزود: هزار و 200 ميليارد تومان از مطالبات كشاورزان باقي مانده كه پيش‌بيني مي‌شود حداكثر طي مدت يك هفته تامين اعتبار و بهاي گندم تضميني خريداري شده توسط شركت بازرگاني دولتي پرداخت شود. كل گندم خريداري شده به نرخ تضميني در سال زراعي
94 - 93 رقم هشت ميليون و 68 هزار تن بود.

 

آمار جانباختگان تصادفات رانندگي

 در شش ماهه نخست سال جاري ۷ هزار و ۲۸۹ نفر جان خود را در تصادفات رانندگي از دست دادند كه كاهش 3/2 درصدي را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان مي‌دهد. متوفيان تصادفات رانندگي در شش ماهه نخست سال جاري در كل كشور هفت هزار و ۲۸۹ نفر است كه اين ميزان در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۴۶۰ نفر بود. آمار مذكور حاكي از كاهش 3/2 درصدي متوفيان تصادفات در شش ماهه نخست سال جاري نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته دارد. از هفت هزار و ۲۸۹ جانباخته تصادفات رانندگي در شش ماهه نخست امسال، هزار و ۹۵۹ نفر در محورهاي درون‌شهري، چهار هزار و ۷۵۴ نفر در محورهاي برون‌شهري، ۵۵۲ نفر در محورهاي روستايي و ۲۴ نفر نيز كه منطقه جان‌باختن آنها نامعلوم است جان خود را از دست دادند.

 

رشد ترانزيت فرآورده‌هاي نفتي

 معاون امور بندري و منطقه ويژه اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان از ترانزيت بالغ بر ۵۳۴ هزار تن انواع فرآورده‌هاي نفتي و رشد ۵۵ درصدي اين بخش از عمليات جابه‌جايي كالا در بندر شهيد رجايي خبر داد. محمد علي اصل سعيدي پور افزود: كل عمليات تخليه و بارگيري نفتي در بندر شهيد رجايي طي نيمه نخست سال جاري چهار ميليون و ۹۲۷ هزار و ۶۰ تن بوده است. از اين ميزان يك ميليون و ۴۲۵ هزار تن فرآورده‌هاي نفتي تخليه و سه ميليون و ۵۰۲ هزار و ۶۰ تن بارگيري شده است كه در بخش بارگيري رشد ۱۸ درصدي داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون