• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

سانحه

نجات 60 نفر از شعله‌هاي آتش

125| 60 نفر از ساكنان يك ساختمان مسكوني كه در دود و آتش محبوس شده بودند، با كمك آتش‌نشانان نجات يافتند. در پي تماس شهروندان با سامانه 125 مبني بر بروز آتش‌سوزي در يك مجتمع مسكوني، ستاد فرماندهي سازمان آتش‌نشاني تهران بلافاصله ساعت 21:30 جمعه شب آتش‌نشانان ايستگاه‌هاي 58، 25 و گروه امداد و نجات 3 را به همراه خودروي نردبان، خودروي حامل دستگاه تنفسي و خودروي حامل تشك نجات را به شهرك غرب، خيابان ايران زمين، خيابان گلستان جنوبي اعزام كرد. محمد امامي، معاون منطقه 2 عمليات كه به همراه آتش‌نشانان در محل حادثه حضور داشت در‌اين‌باره گفت: در طبقه منفي يك و قسمت پاركينگ يك مجتمع مسكوني 12 طبقه مقداري ضايعات دچار آتش‌سوزي شده بود و دود ناشي از اين آتش‌سوزي پاركينگ و راه‌پله‌هاي اين مجتمع مسكوني را دربرگرفته بود. وي افزود: به گفته شاهدان، تعداد زيادي از ساكنان در طبقات بالايي در ميان دود گرفتار شده بودند كه آتش‌نشانان به سرعت به دو گروه تقسيم شدند و گروه اول با استفاده از تجهيزات انفرادي و لوله‌هاي آبرساني خود را به كانون آتش‌سوزي رساندند و در مدت زمان كوتاهي آتش‌سوزي را مهار و كاملا خاموش كردند. اين معاون منطقه خاطرنشان كرد: همزمان گروه دوم آتش‌نشانان نيز با استفاده از تجهيزات فردي به طبقات بالايي رفته و مشغول جست‌وجو براي يافتن محبوسان احتمالي شدند و پس از جست‌وجوي فراوان موفق شدند 60 نفر از ساكنان را از ساختمان خارج كرده و به محل امن انتقال دهند. امامي خاطرنشان كرد: خوشبختانه حال عمومي محبوسان مساعد اعلام شد و آتش‌نشانان پس از تخليه دود ناشي از آتش‌سوزي از ساختمان و تحويل محل حادثه به مالكان ساختمان به ماموريت خود پايان دادند.

 

تصادف زنجيره‌اي با دو كشته و 24 مصدوم

تصادف زنجيره‌اي روز شنبه در كيلومتر40 آزادراه قزوين - كرج دو كشته و 24 مصدوم به‌جا‌گذاشت. حكمت‌الله هاشمي، معاون امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر استان قزوين گفت: در اين حادثه كه ساعت 11 و 13دقيقه شنبه در آزادراه
قزوين- كرج اتفاق افتاد يك دستگاه اتوبوس مسافربري، دو دستگاه خاور، يك دستگاه تريلي و يك دستگاه پرايد با يكديگر برخورد كردند. وي گفت: سه تيم امداد جاده‌اي از هلال‌احمر قزوين در قالب دو تيم ست نجات و يك آمبولانس به محل حادثه اعزام و به امدادرساني به مصدومان پرداختند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون