• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3370 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۶ مهر

تركيب تيم ملي وزنه‌برداري براي مسابقات جهاني امريكا اعلام شد

مرادي براي مذاكره با آيان راهي مجارستان مي‌شود

پس از ركوردگيري تيم ملي وزنه‌برداري، نشست كميته فني براي مشخص شدن تركيب نهايي تيم اعزامي به مسابقات جهاني امريكا برگزار شد و قرار شد اسامي 9 وزنه‌بردار به فدراسيون جهاني اعلام شود. پيش از اين در اردوي تيم ملي، وزنه‌برداري 11 وزنه‌بردار حضور داشتند كه سعيد محمدپور به دليل مصدوميت در ركوردگيري تيم ملي مسابقات جهاني را از دست داد و علي ميري نيز به تشخيص كادرفني در ركوردگيري شركت نكرد و كنار گذاشته شد. علي مرادي، رييس فدراسيون وزنه‌برداري در مورد تركيب تيم ملي بيان كرد: در جلسه كميته فني، سرمربي تيم ملي و مربيان گزارشي را از عملكرد وزنه‌برداران ارايه كردند و در كميته فني تصويب شد كه تيم به صورت كامل اعزام شود، بنابراين نام 9 وزنه‌بردار را به فدراسيون جهاني اعلام مي‌كنيم كه مجيد عسگري (62 كيلوگرم)، جابر بهروزي (69 كيلوگرم)، رسول تقيان (77 كيلوگرم)، كيانوش رستمي (85 كيلوگرم)، علي هاشمي و سهراب مرادي (94كيلوگرم)، نواب نصيرشلال (105 كيلوگرم)، بهداد سليمي و بهادر مولايي (105+ كيلوگرم) 9 وزنه‌برداري هستند كه اسامي آنها را اعلام خواهيم كرد. علي مرادي، رييس فدراسيون وزنه‌برداري در پاسخ به اين پرسش كه در صورت برطرف شدن مشكل بازنشستگي سهراب مرادي، كدام وزنه‌بردار از تركيب تيم ملي كنار گذاشته خواهد شد، گفت: در صورتي كه مشكل مرادي حل شود كادر فني تيم ملي تشخيص مي‌دهد كه كدام فرد به عنوان نفر ذخيره معرفي شود.

مرادي درباره عملكرد ملي‌پوشان در ركوردگيري نهايي تيم اعزامي به مسابقات جهاني امريكا، تصريح كرد: با توجه به اينكه اين ركوردگيري يك ماه مانده به مسابقات بود، به نظر من عملكرد ملي‌پوشان خوب بود و در اين يك ماهه بايد ضعف‌هاي كاري را رفع كنيم. البته آسيب‌ديدگي سعيد محمدپور شرايط را سخت‌تر كرد. فردا ساعت 10 صبح جلسه كميته فني تشكيل مي‌شود و در مورد تركيب تيم اعزامي به مسابقات تصميم مي‌گيريم. حسين توكلي گزارش خود را ارايه مي‌كند اما تصميم نهايي براي تركيب پس از صحبت من با تاماش آيان، رييس فدراسيون جهاني در مورد برطرف كردن مشكل بازنشستگي سهراب مرادي اتخاذ خواهد شد.

رييس فدراسيون وزنه‌برداري در پاسخ به اين پرسش كه آيا دست شما براي صحبت با تاماش آيان و رفع مشكل سهراب مرادي پر است، گفت: دست پر ما عملكردمان است و ورزش وزنه‌برداري ايران به دليل نتايجي كه گرفته احترام خاص خود را دارد و اشتباهي از سوي فدراسيون قبلي، حالا سهوي بوده يا عمدي، نبايد باعث شود كه قهرمان ارزنده ما مسابقات جهاني را از دست بدهد. ما به قوانين بين‌المللي احترام مي‌گذاريم ولي انتظارمان اين است كه رييس فدراسيون جهاني به جايگاه وزنه‌برداري ما توجه كند؛ اينكه ورزش وزنه‌برداري ايران به ورزش ملي و درجه يك ما تبديل شده است و انتظارمان اين است كه به اين موضوع مهم توجه داشته باشد.

 

مرادي: به جهاني نرسم خيلي بد مي‌شود

سهراب مرادي در مورد آخرين وضعيت تمريني و رواني خود پس از اينكه مشخص شد به علت بازنشسته بودن احتمال دارد مسابقات جهاني امريكا را از دست بدهد، گفت: يك ماه آخر استرس داشتم و بي‌انگيزه بودم؛ البته حسين توكلي به من روحيه مي‌داد و مي‌گفت كه تمريناتم را ادامه بدهم. در كل با همين شرايطي هم كه داشتم از وزنه‌هايي كه در ركوردگيري تيم ملي زدم راضي‌ام. به خاطر تيم ياسين پيشرو مجبور شدم در يك وزن بالاتر يعني دسته 105 كيلوگرم شركت كنم. وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا براي زدن وزنه 239 كيلوگرم روي تخته مسابقات حاضر نشد، گفت: به اين دليل كه مسابقات صبح برگزار شد و من صبحانه نخورده بودم. از طرفي اتفاقي كه براي سعيد محمدپور افتاد باعث شد به هم بريزم بنابراين تصميم گرفتم وزنه‌هايي را بزنم كه به راحتي مي‌توانستم و نمي‌خواستم فشار بياورم تا خدايي نكرده نزديك مسابقات جهاني دچار آسيب‌ديدگي نشوم. به نظر خودم ركورد مجموع 409 كيلوگرم براي وزن 94 كيلوگرم عالي است. وي ادامه داد: البته در مسابقات جهاني ريسك نمي‌كنم و وزنه‌ها را با اختلاف 10 كيلو بالا نمي‌برم. وزنه‌هاي معقولي را در يك ضرب و دو ضرب مي‌زنم تا همه‌چيز را براي كسب مدال تمام كنم. اين ملي‌پوش در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينكه آيا با رييس فدراسيون صحبتي در مورد وضعيت خود داشته است، گفت: با علي مرادي صحبت كردم. او به من گفته اميدوار باشم و فقط تمرين كنم و بقيه مسائل را به خودش بسپارم. فكر مي‌كنم همين كه قرار است تا مجارستان برود و با تاماش آيان صحبت كند، خيلي خوب است. مرادي در مورد اينكه در صورت نرسيدن به مسابقات جهاني امكان حضور او در المپيك فراهم است، گفت: اگر با شرايط كنوني به مسابقات جهاني نرسم خيلي بد است. همين الان كه خبر احتمال شركت نكردنم در مسابقات جهاني را شنيدم خيلي به هم ريختم و فكر مي‌كنم اگر نتوانم به مسابقات بروم در روحيه‌ام تاثير زيادي مي‌گذارد. مگر من چقدر مي‌توانم در اوج باشم و به اين خوبي وزنه بزنم؟ وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا او با فدراسيون قبلي مشكلي داشته است كه او را بازنشسته اعلام كردند، گفت: من با هيچ كس مشكلي نداشتم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون