• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3377 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ آبان

خبر كوتاه

هشدار برادر شيخ نمر

محمد نمر، برادر شيخ نمر باقر نمر در مصاحبه‌اي با روزنامه الاخبار لبنان در خصوص تاييد حكم اعدام برادرش گفت: اتخاذ اين تصميم در حال حاضر به دست سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان است و وي يا آن را امضا مي‌كند يا با اعدام شيخ نمر مخالفت مي‌كند. امضاي سلمان بن عبدالعزيز پاي اين حكم به معناي اجراي حكم است و اجراي حكم باعث ناامني در عربستان و منطقه مي‌شود. وي تاكيد كرد كه امضاي اين حكم توسط پادشاه، پيامدهاي خطرناكي در منطقه شرق عربستان برجاي مي‌گذارد چراكه شرايط به سمت آشوب پيش مي‌رود به ويژه اينكه وضعيت تنش در عربستان وجود دارد.

 

هنيه خواستار حمايت از انتفاضه شد

اسماعيل هنيه، معاون رييس دفتر سياسي حماس در سخنراني طي همايشي كه حماس در صيدا جنوب لبنان برگزار كرده بود، تاكيد كرد كه بايد از انتفاضه جديد فلسطين حمايت كرد و براي ادامه و گسترش آن تا تحقق اهداف آن كه همان آزادي و استقلال است، تلاش شود. هنيه مخالفت خود را با تلاش‌هاي امريكا براي فرو نشاندن انتفاضه جديد اعلام كرد و افزود: هر تلاش براي نابودي انتفاضه و حقوق ملت فلسطين شكست خواهد خورد. او افزود: فلسطيني‌ها مقابل فرصتي تاريخي و نقطه عطف مهمي در تاريخ خود هستند و ملت و تمامي گروه‌هاي فلسطيني بايد به حمايت از انتفاضه بپردازند تا حقوق خود را بازيابند و به اشغال پايان دهند.

 

ديدار وزير خارجه عمان با اسد

يوسف بن علوي وزير خارجه عمان روز گذشته وارد سوريه شد و با بشار اسد رييس‌جمهوري اين كشور ديدار كرد. تلويزيون سوريه با انتشار اين خبر، افزود كه اسد در ديدار با علوي قدرداني ملت سوريه را از مواضع سلطان‌نشين اين كشور در قبال دمشق اعلام كرد و از تلاش‌هاي صادقانه عمان براي كمك به سوري‌ها در مبارزه با تروريسم ستايش كرد. اسد تاكيد كرد نابودي تروريسم به موفقيت هرگونه روند سياسي در سوريه كمك خواهد كرد.

 

انهدام ناو عربستاني

ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن در ادامه حملات خود عليه ائتلاف متجاوز عربي تحت رهبري عربستان يك ناو اين ائتلاف را مقابل سواحل يمن در شهر مخا هدف قرار دادند كه منجر به منهدم شدن كامل اين ناو و غرق شدن در دريا شد. به گفته منابع يمني، اين ناو در حال بمباران روستاها و شهرهاي ساحلي يمن بود و عمليات
منحصر به فرد ارتش و كميته‌هاي مردمي نشان‌دهنده توانايي آنها براي مقابله با دشمن متجاوز است. اين ناو سومين ناوي بود كه ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن آن را منهدم كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون