• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3379 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ آبان

تشكل‌ها

باقي‌مانده سموم در برنج تكذيب شد|رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران با بيان اينكه ميزان سم‌پذيري ارقام بومي برنجي كه در مازندران و گيلان كشت مي‌شود كم است، گفت: تاكنون هيچ گزارشي از دانشگاه علوم پزشكي مبني بر باقي ماندن سموم در برنج توليدي به ما گزارش نشده است. دلاور حيدرپور، رييس سازمان جهاد كشاورزي مازندران در گفت‌وگو با فارس در مورد مباحث مطرح شده در مورد باقيمانده نيترات و سموم كشاورزي در برنج، گفت: از آنجا كه مصرف كود در استان مازندران از متوسط كشوري پايين‌تر است نمي‌توانيم اظهارات مطرح‌شده را در مورد باقي‌مانده سموم در برنج بپذيريم.

 

تخلف در برخي كارخانه‌هاي لبني براي كاهش هزينه‌ها|رييس كميسيون بازرگاني داخلي اتاق بازرگاني ايران ادعا كرد كه برخي كارخانه‌هاي لبني در سال‌هاي گذشته به دليل بالا رفتن هزينه‌هاي توليدشان كميت و كيفيت محصولات خود را كاهش دادند و در مواردي از شير‌هايي استفاده كردند كه درجه ميكروبي‌شان بالا بوده است. خسرو فروغان‌گران‌سايه در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: درسال‌هاي گذشته بعضي از كارخانه‌هاي لبني از شير‌هايي كه درجه ميكروبي‌شان بالا بوده يا شير‌خشك‌هاي نامعتبر استفاده كرده‌اند.

 

شيوع بيماري «لكه سفيد» ميگو|بر‌اساس اعلام سازمان دامپزشكي بيماري لكه سفيد ميگو مهم‌ترين بيماري ميگوهاي پرورشي است كه در تمام دنيا گسترش داشته و در كشور ما نيز از سال ۱۳۸۱ تاكنون در مناطق مختلف كشور گزارش شده است. همچنين با وجود تذكرات سازمان دامپزشكي مبني بر احتمال بروز بيماري با توجه به در گردش بودن ويروس آن و تغييرات جوي ابتداي مهر ماه، به دليل تاخير در برداشت ميگوي پرورشي برخي مزارع پرورشي درگير بيماري شدند كه با تلاش گسترده سازمان‌هاي مربوطه از جمله دامپزشكي و شيلات و هماهنگي با مراكز عمل‌آوري نسبت به جمع‌آوري ميگو‌ها اقدام شد و بنابراين در حال حاضر قسمت عمده‌اي از ميگوهاي پرورشي استان بوشهر برداشت شده است.

 

نرخ تورم معدني 1/20 درصد اعلام شد|مركز آمار ايران با اعلام نرخ تورم 1/20 درصدي بخش معدن در تابستان امسال، از كاهش 6/6 درصدي شاخص قيمت در اين بخش خبر داد. مركز آمار ايران اعلام كرد: شاخص قيمت توليدكننده بخش معدن در فصل تابستان ۹۴ با 6/6 درصد كاهش نسبت به فصل قبل به عدد 8/204 رسيد. شاخص يادشده نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه توليدكننده بخش معدن) 6/3 درصد كاهش نشان داده است. درصد تغييرات شاخص كل در چهار فصل منتهي به فصل تابستان امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم توليدكننده بخش معدن) 1/20 درصد است. كاهش 6/6 درصدي شاخص قيمت بخش معدن در فصل مورد بررسي ناشي از كاهش قيمت بخش استخراج كانه‌هاي فلزي است.

 

لامپ گياهي اختراع شد|محققان در پرو سيستمي را طراحي كردند كه مي‌تواند لامپي را از طريق خاك گياه روشن كند. به گزارش تسنيم به نقل از آسوشيتدپرس، يك گروه از محققان و دانشجويان دانشگاه فني و مهندسي ليما موفق شدند سيستمي طراحي كنند كه مي‌تواند فتوسنتز را به انرژي برق تبديل كرده و در نهايت يك لامپ را روشن كند. دست اندركاران اين طرح لامپ ابداعي خود را «پلنتا لامپارا» يا «لامپ گياهي» ناميده و اميدوارند تا از طريق اين طرح جالب به ساكنان محروم در جنگل‌ها كمك كنند.

 

كلاهبرداري پيامكي با وام 25ميليوني خودرو|طرح جديد پرداخت وام 25ميليون توماني خودرو محملي براي كسب درآمد عده‌اي شده كه با ارسال پيامك و وعده ارايه جزييات نحوه پرداخت اين وام از مردم پول طلب مي‌كنند. به گزارش تسنيم، اين روزها برخي با ارسال پيامك‌هايي با مضمون وعده اعلام جزييات وام 25ميليوني خودرو براي خود محملي براي كسب درآمد ايجاد كرده‌اند. به عنوان نمونه، در پيامكي كه به‌صورت انبوه به تلفن‌هاي همراه شهروندان ارسال شده، با وعده اعلام جزييات وام 25 ميليون توماني خودرو با سود 16 درصد، براي دريافت اطلاعات تكميلي از مردم تقاضاي 100 تومان جهت عضويت و ارسال اطلاعات مي‌كند. طبيعي است كه مردم هم با دريافت اين پيامك تشويق شده تا با پرداخت اين مبلغ از جزييات وام خودرو باخبر شوند اما در نهايت مخاطب بعد ازپرداخت 200 تا 300 تومان در نهايت نه تنها اخباري دريافت نكرده بلكه با يك پيام «خوش آمديد!» روبه‌رو مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون