• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3383 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

وزير ارتباطات:

قرار نبود انحصار دولتي مخابرات انحصار شبه‌دولتي شود

 

 

گروه اقتصادي |روز گذشته وزير ارتباطات در مراسمي كه براي اعطاي پروانه ايجاد و بهره‌برداري از شبكه ارتباطات ثابت (FCP) بود از عزم دولت براي شكست انحصار خبر داد، هر چند كه اين نخستين‌بار نيست كه وزير به مخابرات خرده مي‌گيرد اما اين برخوردها با شركتي كه بارها انتقادات زيادي به آن وارد شده و حتي نمايندگان مجلس خواستار بازگرداندن مخابرات به دولت شدند، قابل توجه است.

محمود واعظي خود نيز به انتقاد از مخابرات پرداخته است و در خصوص ساده‌ترين وظايف مخابرات كه فراموش شده است، مي‌گويد: «مدتي است وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد دارد كه براي فعاليت شهرك‌هاي صنعتي لازم است آنها حتما به اينترنت و تلفن دسترسي داشته باشند، اما مخابرات اين‌گونه اعلام مي‌كند كه براي كشيدن شبكه فيبر به اين شهرك‌ها لازم است هزينه آن پرداخت شود، اما ما به وزارت صنعت اين‌گونه اعلام كرديم كه پس از ارايه مجوزهاي FCP اين شركت‌ها به ارايه خدمات مدنظر خواهند پرداخت. درحال حاضر حتي در بسياري شهرهاي بزرگ واگذاري تلفن ثابت متوقف شده يا با وقفه زماني انجام مي‌شود، اصولا مخابرات واگذار شد تا از انحصار دولت خارج شود، اما قرار نبود كه اين شركت دچار يك انحصار شبه‌دولتي شود.»

به گفته وزير ارتباطات، دولت جديد برنامه دارد در زمينه‌هاي مختلف انحصاري وجود نداشته باشد، چرا كه هميشه انحصار مانع توسعه است. براي تجميع پروانه‌هاي ارتباطي بيش از 1000 شركت فعال در اين بخش قانع شده‌اند كه اين كار به نفع آنهاست و برهمين اساس شركت‌هاي مختلف تلاش كرده‌اند در كنار يكديگر به ارايه خدمات بپردازند.

وي همچنين اظهار كرد: در حال حاضر حجم بازار ICT كشور حدود 20 هزار ميليارد تومان است كه براساس قرار‌داد‌هاي مختلف اين قابليت وجود دارد كه اين رقم تا سه برابر افزايش پيدا كند. اكنون تمام بخش‌هاي زندگي مردم با ICT به نوعي ارتباط دارد و برهمين اساس لازم است نگاه شركت‌هايي كه پروانه مي‌گيرند مانند شركت‌هاي سابق اين حوزه به اين شكل نباشد كه تنها به فكر ارايه اينترنت و تلفن به مردم باشند.

واعظي در ادامه يادآور شد: مدتي است وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد دارد كه براي فعاليت شهرك‌هاي صنعتي لازم است آنها حتما به اينترنت و تلفن دسترسي داشته باشند، اما مخابرات اين‌گونه اعلام مي‌كند كه براي كشيدن شبكه فيبر به اين شهرك‌ها لازم است هزينه آن پرداخت شود، اما ما به وزارت صنعت اينگونه اعلام كرديم كه پس از ارايه مجوزهاي FCP اين شركت‌ها به ارايه خدمات مدنظر خواهند پرداخت.

وزير ارتباطات با اشاره به اينكه در حال حاضر حتي در بسياري شهرهاي بزرگ واگذاري تلفن ثابت متوقف شده و يا با وقفه زماني انجام مي‌شود، تصريح كرد: اصولا مخابرات واگذار شد تا از انحصار دولت خارج شود، اما قرار نبود كه اين شركت دچار يك انحصار شبه‌دولتي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها