• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

گزارش شريعتمداري از بي‌انضباطي‌هاي مديريت پيشين ستاد سوخت

مصرف روزانه بنزين 7 ميليون ليتر كاهش يافت

معاون اجرايي رييس‌جمهوري گفت: با نوسازي ناوگان تاكسيراني درون‌شهري و برون‌شهري و ابطال تعداد زيادي كارت سوخت غيرقانوني در سال‌هاي 92 و 93،  روزانه حدود هفت ميليون ليتر بنزين صرفه‌جويي شد.
به گزارش ايرنا، محمد شريعتمداري با اشاره به رويكرد اصلي ستاد مديريت حمل و نقل سوخت گفت: اين ستاد در دولت يازدهم به نوعي اتاق فكر بخش حمل و نقل و سوخت كشور است. وي به اهداف تشكيل ستاد مديريت حمل و نقل سوخت كشور اشاره كرد و گفت: هدف از تشكيل اين ستاد سياستگذاري در حوزه حمل و نقل و همچنين مصرف سوخت در كشور و هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرايي در اين حوزه با تكيه بر برنامه‌هاي مصوب دولت بوده است.
به گفته معاون اجرايي رييس‌جمهوري 70 هزار دستگاه خودرو در سال 92 و بيش از 100 هزار دستگاه خودروي فرسوده در سال جاري از رده خارج شده است.
وي ضمن اظهار تاسف از بي‌انضباطي‌هاي مالي حاكم بر اين ستاد در زمان مديريت گذشته، ميزان آن را 900 ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: ستاد مديريت حمل و نقل سوخت در جهت وصول مطالبات دولت همكاري بسيار نزديكي با مراجع نظارتي و قضايي داشته كه با تلاش‌هاي انجام شده بخشي از مطالبات به خزانه بيت‌المال مسترد شده و بخش‌هاي ديگر آن نيز در دست پيگيري است.
معاون اجرايي رييس‌جمهوري، صدور گواهي اسقاط مجازي و اخذ معادل ريالي آن از وارد‌كنندگان را يكي ديگر از بي‌انضباطي‌هاي اين ستاد در دولت گذشته اعلام كرد.
شريعتمداري افزود: اين امر منجر به انباشت مقادير قابل توجهي پول در حساب‌هاي ستاد شده كه اخيرا بر اساس هماهنگي‌هايي كه با خزانه‌داري كل كشور انجام داده‌ايم و بر اساس تصميمات دولت يازدهم، اين وجوه پس از تاديه بدهي‌هاي انجام شده در دولت قبل، در حال انتقال به خزانه دولت است تا در بخش‌هاي مختلف توسعه حمل و نقل كشور از طريق تخصيص خزانه مورد بهره‌برداري قرار گيرد.
وي اضافه كرد: در مرحله اول به ميزان دو هزار ميليارد ريال از بودجه به حساب خزانه واريز شده است و بر اساس مصوبه هيات وزيران، هزار ميليارد ريال آن در جهت كمك به حمل و نقل شهري در اختيار وزارت كشور قرار خواهد گرفت و بخش ديگر آن به حساب خزانه پس از تاديه بدهي‌ها واريز خواهد شد.  

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون