• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

پرويز كلانتري در بيمارستان بستري شد

  حافظ روحاني /  غروب سه‌شنبه، 18 آذر، پرويز كلانتري از برجسته‌ترين هنرمندان نوسنت‌گراي ايران پس از بازديد از يك نمايشگاه نقاشي در فرهنگسراي ارسباران، به علت سكته مغزي به بيمارستان تريتا در شهرك غرب منتقل شد. در حالي كه طبق گزارش‌هاي پزشكي در روز پنجشنبه، حال ايشان چندان مساعد نبود، ولي طبق گفته
فرح يوسفي، همسر پرويز كلانتري، عصر روز پنجشنبه علايمي از بهبود در وضعيت او ديده شده است، هر چند كه كلانتري هنوز در بخش آي‌سي‌يوي بيمارستان بستري و ممنوع‌الملاقات است.
پرويز كلانتري متولد سال 1310 يكي از چهره‌هاي برجسته هنر ايران در طول چند دهه بوده است. او در آثار هنري‌اش از كاهگل به عنوان يك عنصر بصري استفاده مي‌كند كه به گفته خودش حاصل آموزه‌هاي ماركو گريگوريان است. جدا از فعاليت طولاني مدت هنري و برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف هنري، كلانتري به شكل حرفه‌يي طراحي گرافيك و تصويرسازي نيز مي‌كند: دانش‌آموزان فراواني در طول سال‌هاي متمادي با تصويرسازي‌هاي او درس خوانده‌اند. به جز آن، كلانتري سابقه كار گرافيك نيز دارد و براي كتاب‌هاي زيادي جلد ساخته است. آثار او در چند ساله اخير حضوري موفق در حراجي‌هاي آثار هنري داشته‌اند. كلانتري دستي در نوشتن هم دارد و تاكنون چند جلد كتاب از نوشته‌هايش را منتشر كرده است كه بيشتر شرح طنازانه خاطراتش بوده است. به جز اينها چندين جلد كتاب از آثار هنري‌اش نيز منتشر شده است. آخرين نمايشگاه كلانتري سال گذشته در گالري بوم برگزار شد كه در آن چند اثر جديد و متفاوت در كنار آثار متعددي از دوره‌هاي مختلف اين هنرمند در معرض تماشاي عموم قرار گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون