• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3131 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۲۳ آذر

زندان؛ ايستگاه پاياني سارقان مسلح

اعتماد| اعضاي باند سارقان مسلح و زورگير سيستان و بلوچستان كه ارتكاب به بيش از 56 فقره سرقت با انواع سلاح گرم را در پرونده خود داشتند در عملياتي ضربتي از سوي ماموران شناسايي و دستگير شدند.
به دنبال وقوع چندين فقره سرقت مسلحانه و زورگيري خشن در جنوب شرق كشور بود كه پليس تيمي از كارآگاهان ويژه را مامور رسيدگي فوري به آن كرد. سرقت‌هاي مسلحانه با انواع سلاح سرد و گرم انجام مي‌شد و رعب و وحشت را در دل مردم مي‌كاشت. سارقان حتي در درگيري‌هاي خود براي فرار از چنگال پليس از تيراندازي به سوي ماموران نيز ابايي نداشتند و پيش از اين با تيراندازي به يكي از پايگاه‌هاي سپاه پاسداران، پرونده خود را با انواع جرايم خشن سنگين كرده بودند.
با تشكيل تيم ويژه، به سرعت رسيدگي به پرونده وارد فاز عملياتي شد كه در جريان آن و در نخستين گام، تشخيص هويت متهمان در دستور كار ماموران قرار گرفت. تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته نخستين سرنخ براي تشخيص هويت سارقان مسلح بود. به اين ترتيب بررسي تصاوير ضبط شده آغاز شد و طولي نكشيد كه سه نفر از اعضاي باند در تيررس ماموران قرار گرفتند.
سرتيپ دوم پاسدار حسين رحيمي، فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان در تشريح روند رسيدگي به پرونده گفت: سرقت‌هاي مسلحانه‌يي كه به شكل سريالي انجام مي‌شد باعث ايجاد ناامني و نارضايتي شديد مردم شده بود به همين دليل رسيدگي به آن در اولويت ماموريت‌هاي پليسي قرار داشت كه در جريان آن پليس موفق به شناسايي سه نفر از متهمان پرونده شد كه پس از تحت تعقيب قرار دادن نامحسوس آنان، موفق به شناسايي مخفيگاهشان شد.
اقدامات اطلاعاتي پليس براي دستگيري متهمان ادامه يافت تا پس از تشخيص هويت سارقان مسلح سابقه‌دار به سرعت عمليات دستگيري سه نفر از آنها در دستور كار قرار گرفت و طولي نكشيد كه سه متهم در چنگال پليس گرفتار شدند.
با دستگيري سه نفر از اعضاي باند سارقان مسلح و زورگير جنوب شرق كشور عمليات شناسايي ساير اعضاي باند با سرعت بيشتري پيگيري شد. اين در حالي بود كه گشت‌هاي منظم پليسي و اطلاعات به دست آمده، ماموران را به شهر چابهار كشاند و تمامي سرنخ‌ها را به مخفيگاه سركرده باند ختم كرد. با تحت نظر قرار گرفتن مخفيگاه سركرده باند، عمليات انهدام كامل باند سارقان مسلح به انتهاي خود نزديك مي‌شد. به گفته سردار رحيمي، پس از كسب اطمينان ماموران از حضور سركرده باند در مخفيگاه، به سرعت عمليات دستگيري او آغاز شد و پس از هماهنگي با مراجع قضايي، سركرده باند در اقدامي ضربتي دستگير و روانه مقر انتظامي شد.
به گفته سردار رحيمي در بازرسي از مخفيگاه متهم سابقه‌دار پنج قبضه سلاح گرم به همراه مقاديري مهمات كشف شد كه سارقان مسلح با استفاده از آنها به بيش از 50 فقره سرقت اقدام كرده بودند.
فرمانده نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان در پايان به تحت تعقيب بودن سركرده باند از سوي مقام قضايي به دليل چندين فقره زورگيري و سرقت به عنف اشاره كرد و گفت: اين متهمان در تحقيقات و بازجويي‌هاي تخصصي پليس به شش فقره سرقت مسلحانه خودرو، تيراندازي به سمت ماموران نيروي انتظامي و پايگاه سپاه پاسداران، 50 فقره سرقت موتوسيكلت و ايجاد ناامني در شهرستان‌هاي سرباز، ايرانشهر و چابهار اعتراف كردند.
رسيدگي به پرونده براي تكميل جزييات بيشتر همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون