• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3405 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر

عدد نوشت

حجم تجارت خارجي كشور

براساس آمار گمرك ايران حجم تجارت خارجي كشور به حدود ۵۷ ميليارد دلار رسيد. به گزارش گمرك، عملكرد تجارت خارجي ايران در هشت ماهه سال جاري منتشر شد. طبق اين آمار حجم تجارت خارجي به 56 ميليارد و 939 ميليون دلار رسيد. واردات كشورمان در مدت ياد شده به 27 ميليارد و 307 ميليون دلار رسيد كه اين ميزان واردات 20 و 95صدم درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است. ميزان واردات در هشت ماهه سال گذشته 34 ميليارد و 543 ميليون دلار بود. همچنين در ادامه اين گزارش آمده، در هشت ماهه سال جاري صادرات غير نفتي ايران به 29 ميليارد و 632 ميليون دلار رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 و 48 صدم درصد كاهش داشت.

افزايش قيمت ميوه از ميدان تر‌بار تا مغازه

رييس اتحاديه بارفروشان اضافه كرد: نظارت كامل بر قيمت فروش ميوه در خارج از ميادين ميوه و تربار وجود ندارد و همين موضوع باعث مي‌شود قيمت ميوه‌ها بعضا تا سه برابر آنچه در ميدان ميوه و تر‌بار است، فروخته شود و اين در حالي است كه قيمت‌ در ميوه‌فروشي‌ها حداكثر بايد 35 درصد بيشتر از نرخ‌ ميدان ميوه و تر‌بار باشد. سيدمحسن محمودي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه ميوه‌ها در ميادين ميوه و تر‌بار طبق عرضه و تقاضا قيمت‌گذاري مي‌شوند، افزود: ميوه‌فروشاني كه بدون سرمايه اقدام به اجاره مغازه‌ 70 ميليون توماني مي‌كنند طبيعي است با توجه به اينكه سرمايه كافي ندارند مجبور مي‌شوند قيمت ميوه‌هاي خود را با قيمت چند برابري به فروش برسانند، چون در مناطق بالا اجاره‌ها زياد بوده و طبيعي است كه براي تامين هزينه‌هاي خود اقدام به گران‌ كردن قيمت‌ها كنند.

ورود برق جديد به مدار

مديرعامل شركت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي تبديل نيروگاه گازي به سيكل تركيبي را از برنامه‌هاي جدي وزارت نيرو عنوان كرد و گفت: تا دو سال آينده ۷ هزار و ۳۵۰ مگاوات برق از طريق تبديل نيروگاه‌هاي حرارتي گازي به سيكل تركيبي وارد مدار مي‌شود. محسن طرزطلب در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به وظايف شركت مادرتخصصي نيروگاه‌هاي حرارتي، افزود: يكي از وظايف اصلي اين شركت اين است كه بخش عمده‌اي از اين نيروگاه‌ها تا سال 1396 به چرخه توليد برق كشور به صورت سيكل اضافه شوند. وي با بيان اينكه قراردادهاي انجام اين كار با بخش خصوصي ايراني و سرمايه‌گذاري ايراني انجام شده و همه كارها قرار است در داخل كشور انجام شود، گفت: براي انجام اين كار ناچاريم كه با به‌كارگيري از تمام توان و استفاده از تكنولوژي‌هاي روز دنيا فعاليت لازم را انجام دهيم.

تخصيص اعتبار براي آبرساني به روستاها

نحوه تامين و توزيع 2100 ميليارد تومان اعتبار براي طرح‌هاي آبرساني روستايي نهايي شده و به نظر مي‌رسد پس از تعيين تكليف نحوه تامين و توزيع اين اعتبار، در سه ماهه پاياني سال شاهد تزريق اين منابع به طرح‌هاي آبرساني روستايي باشيم. به گزارش تسنيم، در حال حاضر به بيش از 7000 روستاي كشور كه فاقد هرگونه تاسيسات آبرساني هستند يا تاسيسات موجود ظرفيت تامين كامل نيازها را ندارند، آبرساني سيار با تانكر انجام مي‌شود. از سوي ديگر، شبكه‌هاي آبرساني متعددي در بخش روستايي در مرحله اجرا هستند كه تكميل آنها نياز به منابع مالي دارد.

مراجعه به كاريابي‌ها در هفت ماه

مديركل هدايت نيروي كار و كاريابي‌هاي وزارت كار با اشاره به اينكه در هفت ماهه سال جاري حدود 320 هزار نفر جوينده كار در كاريابي‌ها ثبت نام كرده‌اند، گفت: از اين تعداد حدود 102 هزار نفر به كار گمارده شده‌اند كه 32 درصد آنها تحصيلات دانشگاهي داشتند. محمد اكبرنيا درباره آخرين آمار به كارگمارده شده از طريق سامانه كاريابي‌ها گفت: در 7ماهه اول سال حدود 320هزار نفر جوينده كار در كاريابي‌ها ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين تعداد حدود102 هزار نفر مشغول به كار شده‌اند. وي درباره تفكيك آمار به كارگمارد‌گان افزود: از تعداد به كارگمارده‌شدگان 28 درصد زن و 72 درصد مرد هستند. از اين تعداد حدود 33 درصد ديپلم و 30درصد زير ديپلم هستند و 32 درصد تحصيلات دانشگاهي دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون