• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3405 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر

دادگاه

تقاضاي دوباره وكلاي بقايي براي ديدار با رييس قوه‌قضاييه
وكلاي حميد بقايي معاون اجرايي محمود احمدي‌نژاد كه هم اكنون در بازداشت به سر مي‌برد، براي دومين بار از آيت‌الله آملي لاريجاني رييس قوه‌قضاييه تقاضاي ملاقات كردند. به گزارش تسنيم، سيدعلي‌اصغر حسيني و سيدعادل حيدري اظهار كردند كه چند ماه قبل، از رييس قوه‌قضاييه درخواست ملاقات كرديم تا در خصوص مسائل مربوط به پرونده موكل، گزارشي را تقديم و ايرادات روند رسيدگي و مسائلي از اين دست را به وي گزارش و درخواست رسيدگي كنيم كه با درخواست‌مان موافقت نشد. وكلاي حميد بقايي افزودند: به دليل ضرورتي كه در خصوص ديدار رييس قوه‌قضاييه و ارايه گزارش وقايع چندماهه اخير احساس مي‌كنيم، دوباره نامه‌اي حاوي درخواست ملاقات به دفتر رييس دستگاه قضا ارسال كرديم كه اميدواريم اين بار با درخواست ملاقات موافقت شود. حسيني و حيدري در پاسخ به اين سئوال كه آيا با موكل خود امكان ملاقات داشته‌اند يا خير اظهار كردند: با درخواست‌هاي مكررمان براي ملاقات به جز يك مورد آن هم يك نفر از وكلا، مخالفت شده است كه اميدواريم پس از ديدار با رييس دستگاه قضا به اين مسائل رسيدگي و لااقل در خصوص ملاقات وكلا به نتيجه برسيم. وكلاي بقايي همچنين علت عدم پاسخگويي به خبرنگاران و اطلاع‌رساني در خصوص اين پرونده را تلاش در جهت حفظ آرامش جامعه و افكار عمومي اعلام و ابراز اميدواري كردند عملكرد دستگاه قضايي پاسخگوي خوبي براي افكار عمومي باشد.

 

مجلس خروج غيرقانوني مرتضوي را پيگيري مي‌كند
يك نماينده مردم در مجلس نهم، با بيان اينكه مرتضوي به‌علت اتهامات اقتصادي تاكنون ممنوع الخروج بوده است، گفت: اصولا مرتضوي در چند سال اخير نشان داده كه فردي ويژه و فراقانوني بوده است. به گزارش خانه ملت، سيدحسين دهدشتي با اشاره به خروج سعيد مرتضوي از كشور، گفت: تا آنجايي كه من اطلاع دارم مرتضوي به‌علت اتهامات اقتصادي ممنوع الخروج بوده و طبيعتا نمي‌توانست از كشور خارج شود، حال معلوم نيست كه وي چگونه و بر اساس چه ضابطه‌اي از كشور خارج شده است. نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: اصولا مرتضوي در چند سال اخير نشان داده كه فردي ويژه و فراقانوني بوده، به طوري كه وي در دادگاه‌هايش با محافظ حاضر شده و هر جور كه مي‌خواهد رفتار مي‌كند، از طرف ديگر با توجه به خروج مرتضوي از كشور، سيستم قضايي، وزارت كشور و دستگاه‌هاي امنيتي بايد پاسخگوي اين مساله باشند. وي گفت: در چند ماه اخير چندين جلسه دادگاه مرتضوي به‌علت اتهامات اقتصادي برگزار شده، اما انتظار است كه قوه قضاييه به روند بررسي اين پرونده‌ها سرعت بيشتري بدهد. دهدشتي با اشاره به احتمال فرار مرتضوي به كشورهاي اروپايي همچون كانادا، گفت: هنوز معلوم نيست كه برنامه و رويه وي چگونه است، اما قطعا نبايد روزه شك‌دار گرفته و اجازه خروج يك متهم اقتصادي را صادر كرد، زيرا اين مسائل يك نوع بي‌اعتمادي را در كشور ايجاد مي‌كند. عضو كميسيون انرژي مجلس، افزود: به طور حتم مجلس شوراي اسلامي پيگير پرونده اتهامات مرتضوي و خروج وي از كشور است و قطعا در اين رابطه از مسوولان مربوط سوال مي‌شود.

پاسخ مرتضوي به واكنش‌ها به سفرش
اما ديروز سعيد مرتضوي هم در عراق در گفت‌وگويي كوتاه كه با خبرگزاري تسنيم انجام داد از واكنش‌ها نسبت به سفرش ابراز تعجب كرد و در حاشيه حضور در راهپيمايي اربعين با اشاره به تذكر يك نماينده به چرايي خروج او از كشور گفت: تعجب مي‌كنم چطور يك نماينده چنين اظهاراتي مي‌كند. وي گفت: برخي مدت‌هاست اتهام زده و مي‌گويند من ده‌ها شركت را به بابك زنجاني داده‌ام در حالي كه چنين ادعايي از اساس كذب محض است. مرتضوي خاطرنشان كرد: درخواست من از قوه قضاييه آن است كه تمام اتهامات بنده را در يك دادگاه علني برگزار كند تا افكار عمومي هم قضاوت كند چرا كه من در سازمان تامين اجتماعي حتي يكهزار تومان تخلف نكرده‌ام.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون