• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3411 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ آذر

برنامه بسيج دانشجو يي دانشگاه شهيد بهشتي طبق برنامه پيش نرفت

كنايه‌هاي ضرغامي به روحاني در روز غيبت سردار سليماني

گروه سياسي/ سردار سليماني نيامد تا عزت‌الله ضرغامي و حامد زماني ستاره‌هاي برنامه بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي باشند. برنامه‌اي كه بدون سخنران اصلي شروع شد و بعد از 5/3 ساعت به پايان رسيد، بي‌هيچ توضيحي درباره اين غيبت. در تمام اين سه ساعت اما سايه سنگين قاسم سليماني روي سر مراسم بود. دانشجوياني كه براي ديدن او آمده بودند به هيچ چيز جز همين «ديدار» رضايت نمي‌دادند. ديداري كه ابتداي مراسم با شعار «سردار، سردار» درخواست مي‌كردند و در پايان با شعار «دانشجو مي‌ميرد، دروغ نمي‌پذيرد» نسبت به انجام نشدن اعتراض. سه ساعت برنامه بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي همه‌چيز داشت؛ از سخنراني و پخش كليپ‌هاي مختلف گرفته تا اظهارنظر دانشجويان و اجراي موسيقي زنده. حاضران اما همه را تنها به اميد رسيدن به قسمت اصلي برنامه دنبال مي‌كردند؛ سخنراني سردار سليماني. اين را مي‌شد از لحظات آغازين هر قسمت و واكنش دانشجويان حاضر در سالن فهميد. جايي كه شروع هر برنامه تازه‌اي همراه مي‌شد با صداي اعتراض حاضران. تا آنجا كه هنگام ورود عزت‌الله ضرغامي، مجري برنامه را مجبور به دادن تذكر كرد. جايي كه رييس سابق رسانه ملي وارد سالن شد و حاضران با ديدن او فرياد «سردار، سردار» سر دادند. اينجا بود كه محمدحسين رنجبران به پشتيباني از رييس سابق خود وارد ميدان شد و تذكر داد كه ضرغامي هم همچون قاسم سليماني مهمان آنهاست و بايد تشويق شود تا بدين‌ترتيب چند باري هم صداي «ضرغامي، ضرغامي» در سالن بپيچد. البته نه آنقدرها پرقدرت و پرطنين. ضرغامي البته چند دقيقه‌اي دير آمد. آنقدر كه بشود براي دانشجويان كليپي پخش كرد و از چند نفري خواست تا براي سخن گفتن پاي تريبون بيايند. سخنراناني كه از قبل چيزي براي گفتن آماده نكرده بودند و تنها به پيشنهاد خودشان و انتخاب مجري روي صحنه حاضر مي‌شدند. عزت‌الله ضرغامي نيم‌ساعتي براي جمع سخنراني كرد. سخناني كه باز هم بوي آمدن قاسم سليماني به دانشگاه را مي‌داد. مخصوصا آنجا كه از خصوصيت‌هاي كسي مي‌گفت كه تاكيد داشت «مهمان امروز شما دانشجويان خواهد بود.» اين يعني آنكه سليماني خواهد آمد.
خاطره گويي‌از شهيد طهراني‌مقدم، كنايه‌اندازي به سخنان روحاني
رييس سابق سازمان صدا و سيما مي‌گفت: «سرلشكر سليماني مانند شهيد طهراني‌مقدم با وصل كردن و پيوند دادن امكانات يكي از زنجيره‌هاي قدرت را در سطح منطقه و جهان ايجاد كرده است. امروز سرلشكر قاسم سليماني با مديريت داشته‌ها و امكانات در منطقه مديريت و مستشاري و با شجاعت ايستادگي مي‌كند. » اما بيشتر سخنانش به شهيد طهراني‌مقدم برمي‌گشت؛ كسي كه مي‌گفت از دوران راهنمايي با او در يك كلاس درس خوانده و تابستان‌ها در يك زمين با هم فوتبال بازي كرده‌اند.   رييس سابق سازمان صدا و سيما در ادامه اظهار داشت: «شهيد طهراني‌مقدم توانست با بهره‌گيري از امكانات و داشته‌ها و با كمترين بودجه و امكانات افراد را دور هم جمع كند و بدون اينكه اعلام كند كه امكانات تحقيقات فراواني مي‌خواهد، اقدامات گسترده تحقيقاتي در حوزه موشكي انجام داده است. اگر امروز سياسيون و جريانات فكري ما به راحتي فعاليت مي‌كنند و كشور اداره مي‌شود مرهون تلاش‌هاي شهيد طهراني‌مقدم است. » ضرغامي اما در سخنانش دولت و رييس‌جمهوري را هم بي‌نصيب از برخي كنايه‌ها نگذاشت. يك‌جا با اشاره به سخنان چند ساعت قبل رييس‌جمهور كه گفته بود ما نمي‌خواهيم فضاي دانشگاه‌ها امنيتي باشد، اما فضا بايد امن باشد، گفت: «علت اينكه امروز ما شاهد امنيت در كشور هستيم مرهون تلاش‌هاي مجاهدانه شهيد حسن طهراني‌مقدم و دستاوردهايي است كه وي براي ما به يادگار گذاشته است.» جاي ديگري هم در واكنش به اين سخن روحاني كه گفته بود طي سال‌هاي اخير كسي جرات نمي‌كرد از جنبش دانشجويي سخن بگويد، گفت: «در رسانه ملي كلمه جنبش دانشجويي در سال‌هاي قبل بارها تكرار شده و اين‌طور نيست كه كسي جرات نداشته باشد از اين كلمه استفاده كند و اين را همه شما ديده‌ايد.» دقايق پاياني صحبت‌هاي ضرغامي كه جنب و جوش جلوي در ورودي سالن نگاه‌ها را به جاي ديگري جز تريبون دوخت. نگاه‌ها اما در سكوت به سمت آن در برنگشته بود و حاضران با اين تصور كه مهمان اصلي مراسم از راه رسيده دوباره فرياد «سردار، سردار» سر دادند؛ فريادي كه سخنان ضرغامي را قطع كرد تا او مجبور شود خطاب به حاضران بگويد؛ «مطمئن باشيد تا صحبت من تمام نشود سردار سليماني تشريف نمي‌آورند.»
پايان پر از اعتراض
ضرغامي در چنين فضايي صحبت‌هايش را تمام كرد تا اين تصور كه قاسم سليماني به زودي وارد سالن مي‌شود، اوج بگيرد. پايين آمدن او از سن مواجه شد با قرار گرفتن دوباره رنجبران پشت تريبون. صداهاي اعتراض دوباره بلند شد. مجري تذكر مي‌داد و خواهش مي‌كرد كه دانشجويان سكوت كنند اما حرفش خريدار نداشت. بعد پيشنهادي داد كه اعتراض‌ها را دوچندان كرد؛ برگزاري جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان با عزت‌الله ضرغامي. كسي منتظر چنين برنامه‌اي در سالن نبود و به همين دليل جمعيت يكصدا در پاسخ به پيشنهاد رنجبران فرياد «نه» سر دادند تا بدين‌ترتيب رييس سازمان صدا و سيما هم ترجيح بدهد از سالن خارج شود. ضرغامي كه رفت، تشكيك درباره حضور سردار سليماني آغاز شد. ساعت 14:20 را نشان مي‌داد كه برخي خطاب به محمدحسين رنجبران فرياد مي‌زدند؛ «اگر سردار نمي‌آيد بگوييد تا ما معطل نشويم.» جواب مجري اما اين بود كه خودش هم مانند حاضران منتظر حضور سردار سليماني است؛ حضوري كه البته از اينجا به بعد با اما و اگر درباره آن حرف مي‌زد، نه مانند اول برنامه با قاطعيت. شنيدن نام حامد زماني به عنوان كسي كه قرار بود قسمت بعدي برنامه را اجرا كند، برخي‌ها را در سالن قانع كرد كه به جاي اعتراض، تشويق كنند. برخي هم اما هنوز اعتراض داشتند. يكي فرياد زد؛ «ما براي شنيدن سخنراني ضرغامي و آهنگ‌هاي حامد زماني اينجا نيامده‌ايم.» اعتراض‌ها بي‌فايده بود. حامد زماني با خيال راحت حدود 40 دقيقه برنامه اجرا كرد. رفتن او بازگشتن رنجبران به پشت تريبون همه را به اين نتيجه رساند كه ديگر نبايد منتظر مهمان اصلي برنامه باشند. جلوي در مهمانان سالن ابوريحان دانشگاه شهيد بهشتي هيچ تحرك غيرمعمولي نبود كه حكايت از آمدن سردار سليماني داشته باشد. رنجبران با صدايي مغموم اعلام كرد كه حضور سردار سليماني منتفي است. مي‌خواست بگويد كه يكي از اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي به عنوان برگزار‌كننده اين برنامه قرار است توضيحاتي در اين رابطه بدهد كه صداي شعارهاي اعتراض روي صداي او را گرفت؛ «دانشجو مي‌ميرد، دروغ نمي‌پذيرد.» اين شعاري بود كه حتي دانشجويان همسو با برگزاركنندگان برنامه آن را يكصدا فرياد مي‌زدند. يك نفر در پايان پشت تريبون آمد و به نمايندگي از برگزار‌كنندگان درباره لغو برنامه حضور سردار سليماني در حد دو سه جمله گفت: «بعضي نخواستند اين برنامه انجام شود.» اما نگفت اين «بعضي» كه هستند و چرا نگذاشتند اين اتفاق بيفتد. شايد اگر مي‌گفت هم براي آن جمعيت معترض فرقي نمي‌كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون