• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3427 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۹ دي

از گوشه و كنار جهان

طرح حمله در بلژيك در شب سال نو

نيروهاي امنيتي بلژيك دو نفر را به ظن برنامه‌ريزي براي حملاتي در شب تحويل سال نوي ميلادي دستگير كرده‌اند. دادستاني بلژيك مي‌گويد، اين حملات قرار بود در چند منطقه در بروكسل انجام شود. دادستاني بلژيك گفت كه ۴ مظنون ديگر در اين ميان آزاد شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها نيروهاي امنيتي بلژيك طبق اطلاعات دريافتي از بازرسان، در روزهاي يكشنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۸ دسامبر (۶ و ۷ دي) به منطقه‌هاي فلميش - برابانت و لوتيش در شرق كشور يورش برده و اين افراد را بازداشت كردند. در اين عمليات اعلاميه‌ها و جزوه‌هاي تبليغي در حمايت از داعش، يونيفورم‌هاي نظامي و اطلاعات كامپيوتري كشف و ضبط شده است. در حال حاضر درجه هشدار امنيتي براي قرارگاه‌هاي پليس در بروكسل افزايش يافته است.

منع پيگرد پليس‌هاي قاتل

با اعلام راي هيات منصفه دادگاه اوهايو، اعتراض‌ها بار ديگر در سراسر ايالات متحده امريكا افزايش يافت. اين راي، بر منع پيگرد دو افسر پليسي كه به
تامير رايس، نوجوان 12 ساله سياهپوست شليك كرده‌اند، دلالت دارد. روز ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۴ ميلادي تيموتي لومن، افسر پليس شهر كليولند در ايالت اوهايوي امريكا پس از تماس تلفني شخصي با شماره اضطراري ۹۱۱ با خودروي پليس وارد پارك شده و تامير رايس، نوجوان سياهپوستي را كه تفنگي اسباب بازي در دست داشت، با شليك گلوله كشت. او در جريان بازپرسي‌ها اعلام كرد كه به دليل شباهت بسيار زياد اين تفنگ با يك اسلحه واقعي، به اشتباه به تامير رايس شليك كرده است. به گفته دادستان، با توجه به مدارك و گفته‌هاي يك شاهد عيني، تامير رايس مي‌توانست يك «تهديد» باشد.
18 ماه حبس براي نخست‌وزير رشوه خوار

ايهود اولمرت، نخست‌وزير سابق اسراييل به اتهام فساد مالي و رشوه‌خواري به ۱۸ ماه زندان محكوم شد. اولمرت پيشتر و بر اساس حكم دادگاه به گذراندن شش سال زندان محكوم شده بود كه اين حكم با دستور دادگاه عالي اسراييل كاهش يافت. با توجه به اينكه درخواست تجديد نظر در راي دادگاه عالي ممكن نيست، اولمرت از روز ۱۵ فوريه سال ۲۰۱۶ ميلادي به زندان خواهد رفت. اتهام رشوه‌خواري براي ايهود اولمرت ۷۰ ساله به پرونده مربوط به شهرك‌سازي‌ها در دوران رياست وي بر شهرداري مربوط است. او در فاصله سال‌هاي ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ ميلادي شهردار بيت‌المقدس بود و پس از آن به عنوان وزير وارد كابينه دولت شد. اولمرت همچنين در فاصله سال‌هاي ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ ميلادي به عنوان نخست‌وزير به قدرت رسيد. اتهام‌هاي وارده بر او درباره فساد مالي سبب شد تا از قدرت كناره‌گيري كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون