• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

قاضي حسين اصغرزاده درباره جزييات پرونده به «اعتماد» گفت

اعدام، حبس و شلاق پايان ارتباط نامشروع و قتل

اعتماد| شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران براي متهمان يك پرونده ارتباط نامشروع و قتل، احكام اعدام، حبس و شلاق صادر كرد. اين پرونده چهار متهم مرد و يك متهم زن دارد كه اتهام آنها از ارتباط نامشروع تا قتل كشيده شده است. براساس كيفرخواست صادره از سوي دادستاني، در اين پرونده كه از هفت آذر 92 تشكيل شده است، مردي به نام بهنام پس از آشنايي و برقراري ارتباط نامشروع با زني به نام سوسن، شوهر او را با همدستي برادر و سه دوست خود به قتل رساند و جسدش را در بيابان‌هاي اطراف تهران انداخت.
قاضي حسين اصغرزاده، رييس شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران درباره جزييات احكام صادره به «اعتماد» گفت: «پس از رسيدگي كامل به پرونده، جرم بهنام و سهراب مبني بر قتل عمد علي ثابت شد به همين دليل هر دوي آنها به اعدام محكوم شدند. سوسن نيز به جرم همدستي در قتل همسرش – علي – و برقراري ارتباط نامشروع با بهنام به 99 ضربه شلاق و 15 سال حبس محكوم شد. » قضات براي بهنام نيز به جرم برقراري ارتباط نامشروع 99 ضربه شلاق صادر كرده‌اند اما پرونده بهزاد – برادر بهنام – و سعيد را به دليل پايين بودن سن، به دادگاه اطفال فرستاده‌اند. قاضي اصغرزاده با بيان اين موضوع گفت: «سن بهزاد و سعيد در زمان وقوع قتل زير سن قانوني بود به همين دليل پرونده شان براي رسيدگي به دادگاه اطفال تهران ارسال شده است.»
رسيدگي به اين پرونده از هفت آذر 92 و باكشف جسد علي در بيابان‌هاي اطراف تهران آغاز شد. او
در حالي خفه شده بودكه لباس راحتي به تن داشت. با كشف اوراق هويتي علي، ماموران به خانه او در منطقه نازي‌آباد تهران اعزام شدند و همسرش - سوسن - را مورد تحقيق قرار دادند. او مدعي بود علي دو روز است به خانه نيامده اما بي‌قراري‌هاي دختر هشت ساله‌اش باعث شد تا كارآگاهان به حرف‌هاي او مشكوك شده و دستور بازداشتش را صادر كنند. زن 32 ساله در بازجويي‌ها از ارتباط نامشروع خود با مردي به نام بهنام و همدستي در كشتن همسرش پرده برداشت. او به كارآگاهان گفت: «زندگي من با علي پر از دعوا بود. وقتي با بهنام آشنا شدم، از آزارهاي علي با او حرف زدم. او هم خيلي عصباني شد و شب حادثه همراه سه دوست ديگرش به خانه ما آمد و با علي درگير شد. آن زمان من و دختر هشت ساله‌ام در خانه بوديم و دعوا را مي‌ديديم اما دقيق نمي‌دانم چه كسي با شلوار علي را خفه كرد.»
با ثبت اعترافات سوسن، بهنام نيز دستگير شد. او به دست داشتن در قتل علي اعتراف كرد و به كارآگاهان گفت: «سوسن هميشه از بدرفتاري‌هاي شوهرش شكايت مي‌كرد. شب حادثه تصميم گرفتم با برادرم بهزاد و سعيد و سهراب سراغ علي بروم و ادبش كنم. اصلا نمي‌خواستيم او را بكشيم اما وقتي درگيري‌مان بالا گرفت، با شلوار خفه‌اش كرديم.» به اين ترتيب سه متهم ديگر پرونده نيز دستگير شدند و در بازجويي‌ها به درگيري با مقتول اعتراف كردند اما هيچ كدام از آنها قتل را گردن نگرفتند تا پرونده با تناقض‌هاي پيچيده براي صدور حكم به شعبه هشتم دادگاه كيفري استان تهران ارسال شود. با آغاز جلسه رسيدگي به پرونده در اوايل دي ماه، دختر هشت ساله مقتول قصاص مادر و چهار متهم ديگر پرونده را خواستار شد. او گفت: «من براي چهار متهم تقاضاي قصاص دارم و از دادگاه مي‌خواهم مادرم را هم مجازات كند. من از او متنفرم. پدرم مرد خوبي بود و وضع مالي خوبي هم داشت، اما مادرم مدام او را اذيت مي‌كرد و به خاطر ارتباطش با بهنام هر شب دعوا داشتند.»  پس از او بهنام پشت جايگاه ايستاد. او اتهام قتل را انكار كرد و گفت: «من اوايل فكر مي‌كردم سوسن تنها زندگي مي‌كند. پس از مدتي فهميدم او شوهر دارد. او آنقدر از آزارهاي علي گفت كه من مجبور شدم شب حادثه همراه برادر و سه نفر از دوستانم به خانه‌اش بروم. نمي‌خواستم علي را بكشم، هيچ وسيله قتلي هم با خودم نبرده بودم. برادرم همراه سهراب و سعيد با شلوار او را خفه كردند.» اين در حالي بود كه سه متهم ديگر نيز هيچ كدام قتل را گردن نگرفتند. سرانجام قاضي اصغرزاده دستور بازسازي صحنه جرم در جلسه دادگاه را صادر كرد تا پرده از راز قتل برداشته شود. دو حكم اعدامي كه قضات شعبه هشتم براي بهنام و سهراب صادر كرده‌اند نشان مي‌دهد آنها از وقوع قتل به دست اين دو متهم اطمينان حاصل كرده‌اند. احكام صادر شده براي تاييد به ديوان عالي كشور ارسال شده و در صورت تاييد اجرايي خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون