• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3431 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۴ دي

پليس سايبري

دستگيري دو كارمندي كه مديرشان  را  در تلگرام بي‌آبرو كردند
دو متهم 34 و 37 ساله به نام‌هاي رضا و حسين به اتهام نشر اكاذيب عليه رييس يك شركت تعاوني در شهر مشهد شناسايي و دستگير شدند. آنها در بازجويي‌هاي‌شان اعتراف كردند كه انگيزه تخريب شخصيت اين فرد در پي انتخاب شدن او به عنوان رييس شركت تعاوني بوده است. رييس پليس فتاي خراسان رضوي گفت: خانمي با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتاي استان مراجعه كرد و درخواست رسيدگي به شكايت خود را داشت. در بررسي اظهارات شاكي پرونده كه رييس يك شركت تعاوني در شهر مشهد است، مشخص شد مدتي است در شبكه‌هاي اجتماعي جهت تخريب وجهه و موقعيت كاري‌اش و سلب اعتماد اعضاي شركت، مطالبي عليه او منتشر مي‌شود. كارشناسان پليس فتا پس از يك سري تحقيقات در فضاي سايبر عاملان انتشار مطالب كذب را كه دو نفر از كاركنان شركت تعاوني بوده‌اند شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي به پليس فتا احضار كردند. سرهنگ جواد جهانشيري،
 رييس پليس فتاي خراسان رضوي اظهار داشت: هرگونه نشر اكاذيب و مطالب خلاف واقع در قانون مجازات جرايم رايانه‌اي جرم محسوب شده و قانونگذار به تناسب جرم صورت گرفته، علاوه بر جريمه نقدي، مدت 6 ماه الي 3 سال حبس در نظر گرفته است.

انتقام‌گيري از خواهرزن در تلگرام
داماد خانواده‌اي كه براي انتقام‌گيري از خواهرزن خود اقدام به نشر مطالب ركيك در شبكه‌هاي اجتماعي عليه وي كرده بود دستگير شد. دختر 17 ساله‌اي با مراجعه به پليس فتا از اذيت و آزار روحي و مشكلات خانوادگي كه در تلگرام براي او ايجاد شده بود شكايت كرد. او به پليس گفت: پيام‌هاي ركيكي كه در تلگرام به من نسبت داده مي‌شود مدتي است مرا خانه‌نشين كرده و آبروي مرا بين دوستان و اقوام برده و هم‌اكنون احساس ناامني مي‌كنم. بعد از اظهارات وي، كاركنان پليس فتا با اقدام‌هاي سايبري در نخستين گام سرنخي از گروهي كه شاكي عضو بوده به دست آوردند و در گام بعدي با استفاده از شگردهاي سايبري ردپاي مردي را در پرونده شاكي جوان پيدا كردند. رييس پليس فتاي خراسان جنوبي گفت: مستندات و شواهد موجود درباره اين پرونده جمع‌آوري شد و با هماهنگي لازم متهم به پليس فتا احضار شد. در ابتدا مرد متهم 30 ساله در مقابل اتهام مزاحمت و توهين نسبت به شاكي گفت كه مرتكب جرمي نشده و اين حرف‌ها درباره او يك پاپوش است اما وقتي با ارايه مستندات و شواهد موجود روبه رو شد لب به اعتراف باز كرد و گفت: من با شاكي كه خواهرزنم است مشكل داشتم و در فضاي حقيقي بارها او را تهديد كردم اما فايده‌اي نداشت تا اينكه تصميم گرفتم به طور ناشناس در تلگرام دوستان و آشنايان كه شاكي عضويت داشت به او لقب بد و ركيكي نسبت دهم و حالا از كار خود پشيمانم و تقاضاي بخشش دارم. شاكي نيز گفت: من هرگز از كارهاي شوهرخواهرم گذشت نمي‌كنم و بايد قانون براي او حكم صادر كند. سرهنگ حسيني گفت: با تشكيل پرونده متهم جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون