• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3442 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۷ دي

مراقبت از استقلال اقتصادي

نجفقلي حبيبي٭

اجرايي شدن برجام و لغو تحريم‌ها يك رويداد تاريخي براي كشور ما است. در طول مذاكرات همه قدرت‌هاي جهاني يك طرف و ايران در طرف ديگر بود. مجموعه مذاكرات حيثيت بين‌المللي ما را به لحاظ توانايي ماندن برسر ارزش‌ها و اصول بالابرد و دنيا متوجه شد كه ما چگونه مذاكره مي‌كنيم. اين واقعه را بايد به ملت خودمان تبريك بگوييم و همچنان با پايبندي به مباني جمهوري اسلامي با همان عزت راه‌مان را ادامه دهيم.
دوران پسابرجام پيچيدگي زيادي دارد. بالاخره طرف‌هاي مقابل ما قول داده‌اند تحريم‌ها را بردارند. خود اين كار ارتباط ما را با جهان بيشتر مي‌كند و در حوزه‌هاي اقتصادي و فضاي علمي دانشگاهي مي‌توانيم شاهد تحول باشيم. از نظر اقتصادي هم اقتصاددانان تحليل‌هاي بسيار مثبتي دارند.
اما در اين دوران ما احتياج به مراقبت دايمي داريم. غربي‌ها در سال‌هاي گذشته اقتصادشان آسيب ديده است. بايد همچنان مراقب بود كه كشور تبديل به بازار فروش اجناس كشورهاي صنعتي نشود و از علم و تكنولوژي بيشتري بهره‌مند شود. انتقال تكنولوژي و دانش باعث مي‌شود ما بهتر بتوانيم پيشرفت كنيم. صنعتگران ما اگر امكانات داشته باشند امكان توليداتي در استاندارد جهاني دارند. بايد استقلال علمي و اقتصادي را حفظ كنيم. ما امروز استقلال سياسي داريم و بايد استقلال اقتصادي را مراقبت كنيم.
٭عضو شوراي مركزي انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون