• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3449 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۵ بهمن

ويژه

افتتاح 500 طرح بنياد بركت در آستانه دهه فجر
در آستانه سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، روز دوشنبه پنج بهمن‌ماه 1394 طي مراسمي با حضور مسوولان بلندپايه كشور از 500 پروژه بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در حوزه‌هاي توانمندسازي اقتصادي، ساخت مسكن محرومين، مدرسه، مسجد و... كه با هدف رفع محروميت در 27 استان كشور اجرا شده‌اند، بهره‌برداري مي‌شود. حجم كل سرمايه‌گذاري انجام‌شده در اين 500 پروژه بالغ بر 4276 ميليارد ريال است. 24 طرح توانمندسازي اقتصادي و 345 واحد مسكن محرومين از مهم‌ترين پروژه‌هاي آماده افتتاح و بهره‌برداري بنياد بركت است كه به همراه 40 مدرسه، 70 مسجد و 21 پروژه زيربنايي ديگر در مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته 27 استان كشور به طور همزمان افتتاح مي‌شوند. ساخت مسكن محرومين در مناطق روستايي از جمله اقدامات عام‌المنفعه بنياد بركت است كه چندي پيش آغاز شده است. در اين مراسم 345 واحد مسكوني در روستاهاي آسيب‌ديده زمان جنگ تحميلي شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر و منطقه بشاگرد استان هرمزگان به بهره‌برداري مي‌رسند. 24 طرح توانمندسازي اقتصادي بنياد بركت نيز با سرمايه‌گذاري 3894 ميليارد ريال و ظرفيت 10 هزار و 320 نفر اشتغال در 13 استان اجرا شده و آماده بهره‌برداري هستند. در ادامه نهضت مدرسه‌سازي بنياد بركت، مراحل ساخت 40 مدرسه بركت با اعتباري بالغ بر 212 ميليارد ريال در 21 استان به پايان رسيده و در آستانه سالگرد انقلاب اسلامي در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار مي‌گيرد. علاوه بر اين 70 مسجد با سرمايه‌گذاري 49 ميليارد ريال در 17 استان كشور نيز تكميل و ساخته شده و روز دوشنبه افتتاح مي‌شوند. همچنين 21 پروژه زيربنايي شامل پروژه‌هاي راه‌سازي و چند دهنه پل، مراكز بهداشت، خانه عالم، كتابخانه و... در مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته كشور اجرا شده و آماده بهره‌برداري هستند. بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با هدف توانمندسازي اقتصادي و محروميت‌زدايي از مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته كشور تاسيس شده است.

بيمه پارسيان قهرمان صنعت و يكي از 100 برند برتر
بيمه پارسيان به عنوان تنها شركت بيمه‌اي عنوان‌هاي قهرمان صنعت و يكي از صد برند ارزشمند ايران را دريافت كرد. به گزارش روابط عمومي و اموربين‌الملل بيمه پارسيان، در يازدهمين جشنواره ملي قهرمانان صنعت ايران تنديس قهرمان صنعت و عنوان برند ارزشمند ايران به بيمه پارسيان اهدا شد.يازدهمين جشنواره ملي قهرمانان صنعت ايران كه يكي از باشكوه‌ترين جشن‌هاي سالانه صنعت كشور است در مورخ بيست و ششم دي ماه سال جاري در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما با حضور تني چند از مسوولان كشوري و مديران عامل سازمان‌ها و شركت‌هاي دولتي و خصوصي و همچنين مديران حوزه‌هاي مختلف برگزار شد.

توان رقابتي فولادمباركه در عرصه جهاني مثال‌زدني است
اكبر كميجاني با اشاره به فضاي جديد به وجود آمده در عرصه بين‌الملل گفت: جهت‌گيري كلان مسوولان بانك مركزي در سياست‌هاي پولي و ارزي، فراهم كردن خدمات بانكي و تسهيلات ارزي و ريالي و روان‌سازي اين جريان است كه اميدواريم محدوديت‌هايي كه در چند سال گذشته بر سر راه اقتصاد و صنعت ما قرارگرفته به سرعت از بين برود و هزينه تمام شده منابع بانكي براي همه فعالان اقتصادي و كارآفرينان از جمله صنعت فولاد كشور پايين بيايد كه اين اتفاق در جهت رقابتي‌تر شدن محصولات داخلي قطعا موثر خواهد بود و مواردي هم كه واقعا احساس شود در قالب سياست‌هاي پولي و مالي و ارزي و اعتباري ما مي‌توانيم ياريگر صنايع باشيم اگر با موانعي هم روبه‌رو هستند در رفع اين موانع قطعا كوشا هستيم. بنا بر اين گزارش، دكتر بهرام سبحاني با اشاره به فرآيند توليد و وضعيت صادرات محصولات شركت گفت: زماني كه فولادمباركه محصولات خود را به يك كشور خارجي صادر مي‌كند، مشتري صادراتي، چه صنعت لوله و پروفيل باشد و چه لوازم خانگي، كيفيت و تعهد تامين محصول فولادمباركه برايش اهميت دارد.

خدمات ارزي بانك سامان افزايش مي‌يابد
مديرعامل بانك سامان از افزايش فعاليت‌ها و خدمات ارزي بانك براي مشتريان در دوران جديد اقتصادي كشور خبر داد. به گزارش اداره روابط‌عمومي بانك سامان، سيد احمد طاهري بهبهاني با اشاره به لغو تحريم‌هاي اقتصادي و اجرايي شدن سند برجام گفت: به عنوان عضوي از خانواده بانكي كشور، تمام تلاش خود را مي‌كنيم تا به بهترين صورت از فرصت‌هاي اقتصادي اين توافق و لغو تحريم‌ها در راستاي كمك به توسعه كشورمان استفاده كنيم. طاهري بهبهاني تصريح كرد: بازگشت فعاليت‌ بانك‌ها به روال پيشين و همگامي با استانداردهاي بين‌المللي، ازجمله آثار مثبت اجرايي شدن برجام است و بانك سامان با فراهم كردن تمام زيرساخت‌هاي لازم و برقراري مجدد روابط كارگزاري با بانك‌هاي مهم جهان، آمادگي كامل براي گسترش فعاليت‌هاي بين‌المللي خود را دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون