• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

قهرماني فرنگي‌كاران در آسيا با ۴ طلا، يك نقره و ۲ برنز

تيم ملي كشتي فرنگي ايران با هدايت محمد بنا موفق شد با كسب ۴ مدال طلاي آسيا توسط افشين بيابانگرد، رامين ظاهري، مهدي علياري و امير قاسمي‌منجزي، يك مدال نقره سامان عبدولي و ۲ مدال برنز مهدي زيدوند و پيام بويري و همچنين عنوان پنجمي يوسف قادريان، عنوان قهرماني قاره كهن را از آن خود كند. مي‌توان گفت محمد بنا پس از بازگشت دوباره به تيم ملي در نخستين آزمون رسمي و نسبتا جدي خود سربلند بيرون آمد. نتايج فرنگي‌كاران ايران در اين رقابت‌ها به ترتيب زير است:
۵۹ كيلوگرم: سامان عبدولي (نقره)
سامان عبدولي در دور اول موفق شد حسن يوسف‌اف از تاجيكستان را با نتيجه 9 بر صفر ضربه فني كند و در دور دوم پراوان از تايلند را هم با نتيجه 9 بر صفر از پيش رو برداشت. عبدولي در نيمه‌‌نهايي هم توانست حريف سرسخت خود آيناگولف از قزاقستان را 10 بر 6 شكست دهد و راهي فينال شود. وي در ديدار فينال وزن ۵۹ كيلو به مصاف كانيبل ژول چو بيكف از قرقيزستان و دارنده ۴ مدال برنز آسيا رفت و در پايان مقابل حريف خود با نتيجه ۹ بر ۴ شكست خورد و به مدال نقره آسيا بسنده كرد.
۶۶ كيلوگرم: مهدي زيدوند (برنز)
در وزن 66 كيلوگرم مهدي زيدوند پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل چوئي از كره جنوبي با نتيجه صفر بر 3 شكست خورد، اما با توجه به حضور حريفش در فينال، زيدوند براي كسب مدال برنز راهي ديدار رده‌بندي شد كه با نتيجه 5 بر 2 گائو گان ژانگ از چين را شكست داد و مدال برنز را بر گردن آويخت.
۷۱ كيلوگرم: افشين بيابانگرد (طلا)
بيابانگرد كه مدال برنز ۲۰۱۴ جهان را در اختيار دارد، پيش از اين در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد. سپس در دور دوم توانست با نتيجه يك بر صفر از سد باياخيمف از قزاقستان بگذرد. وي در نيمه نهايي آمانا زاروف از تركمنستان را با ضربه فني شكست داد و راهي فينال شد. وي در ديدار فينال به مصاف خولموخاما از ازبكستان و دارنده مدال برنز آسيا رفت و در پايان موفق شد در زمان دو دقيقه به برتري هشت بر صفر برسد و گردن‌آويز طلا را از آن خود كند.
۷۵ كيلوگرم: پيام بويري (برنز)
در وزن 75 كيلوگرم پيام بويري در دور نخست رابع خليل از فلسطين را با نتيجه 8 بر صفر شكست داد. وي در دور دوم نيز با نتيجه 2 بر صفر جون جي نا از چين را مغلوب كرد، اما در مرحله نيمه‌نهايي با نتيجه 4 بر 6 مغلوب دوژان كارتيكوف از قزاقستان شد و به ديدار رده‌بندي راه يافت. بويري در اين مرحله در يك دقيقه با نتيجه 8 بر صفر شرمت پرمانوف از تركمنستان را شكست داد و مدال برنز را از آن خود كرد.
۸۰ كيلوگرم: رامين طاهري (طلا)
در وزن 80 كيلوگرم رامين طاهري در مسابقه نخست يويا مائتا از ژاپن را با نتيجه 8 برصفر شكست داد. وي در مرحله يك چهارم نهايي آسخات دل محمداف از قزاقستان را با نتيجه 3 بر 3 مغلوب كرد و راهي نيمه نهايي شد. طاهري در اين مرحله دن هيو از ويتنام را با نتيجه 8 بر صفر شكست داد و به ديدار پاياني راه يافت. وي در فينال نيز با نتيجه 8 بر صفر از سد آيشا آيشان از چين گذشت و مدال طلا را بر گردن آويخت.
۸۵ كيلوگرم: يوسف قادريان (پنجم)
همچنين آخرين نماينده ايران يوسف قادريان در وزن ۸۵ كيلوگرم بود كه قادريان كه براي داشتن شانس حضور در المپيك براي نخستين‌بار در وزن ۸۵ كيلوگرم كشتي مي‌گرفت ضعيف ظاهر شد و به عنوان پنجمي آسيا بسنده كرد. وي در دور نخست استراحت كرد، سپس در دور دوم، اوكي جي ما از ژاپن را با نتيجه 9 بر صفر ضربه فني كرد. وي در مرحله نيمه نهايي نيز برابر شمس‌الدين اف از ازبكستان كه بهترين عنوانش مقام پنجمي آسيا در سال گذشته بود به ميدان رفت و در پايان با نتيجه 5 بر 3 مغلوب شد و به رده‌بندي رسيد. قادريان كه مدال برنز جهان در سال گذشته را در اختيار دارد در ديدار رده‌بندي و براي كسب مدال برنز با جين سانگ پارك از كره جنوبي و دارنده مدال برنز آسيا كشتي گرفت و در نهايت با ارايه يك نمايش ضعيف هشت بر دو شكست خورد و به عنوان پنجمي آسيا رسيد.
۹۸ كيلوگرم: مهدي علياري (طلا)
در وزن 98 كيلوگرم مهدي علياري دارنده مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي در دور اول ارسلان ساپار ممداف از تركمنستان را با نتيجه 8 بر صفر شكست داد. وي در دور دوم با نتيجه 4 بر 2 محمد ابراهيم عبدالفتاح كشتي‌گير مصري الاصل تيم بحرين را مغلوب كرد. علياري در مرحله نيمه نهايي مقابل سئونگ جون كيم از كره جنوبي با نتيجه 8 بر صفر پيروز شد و به ديدار نهايي راه يافت. وي در فينال هم با نتيجه 7 بر صفر هارديپ از هند را شكست داد و طلاي اين وزن را از آن خود كرد.
۱۳۰ كيلوگرم: امير قاسمي منجزي (طلا)
در روزهايي كه شايد مهم‌ترين دغدغه محمد بنا ساختن پشتوانه در سنگين‌وزن كشتي فرنگي ايران است، قاسمي منجزي پس از قهرماني در جام تختي عملكرد خوبي از خود بر جاي گذاشت و به مدال طلاي آسيا چنگ زد تا طبق گفته خود نشان بدهد سوداي حضور در المپيك را در سر مي‌پرواند. منجزي در اين رقابت‌ها، پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 6 بر صفر كاظم بايف از قزاقستان را شكست داد. وي در ادامه و در مرحله نيمه نهايي مامين جان عبداله يف از ازبكستان را با نتيجه سه بر صفر مغلوب كرد و فيناليست شد. وي در فينال نيز با ضربه فني مورات رامونوف دارنده 2 مدال برنز آسيا از قرقيزستان را شكست دهد و قهرمان آسيا لقب گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون