• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

جايزه جهاني ديگر براي عكاس زن ايراني

اعتماد| زهره صابري با سوژه‌اي بسيار متفاوت از آنچه تا امروز جايزه‌هاي جهاني عكس را نصيب عكاسان ايراني كرده، برنده جايزه ورلد پرس شده است. عكسي از يك دختر نابينا كه رو به آفتاب ايستاده و در بخش «زندگي روزانه» اين جايزه معتبر و مهم جهاني، صابري را به جايزه سوم رسانده. صابري نام اين عكس را «به سوي نور» ناميده و در توضيح آن نوشته است: « اين عكس در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۵ در بابل، مازندران، گرفته شده است. راهله دختري است كه نابينا متولد شده و صورتش را به سمت نور خورشيد پشت پنجره ‌گرفته است.»
بنياد عكس ورلد پرس از سال 1955، براي حمايت از عكاسان خبري و روزنامه‌نگاران عكاس راه‌اندازي شده و در توضيح جوايز امسالش اعلام كرده: «برندگان را از سراسر جهان و از ميان عكس‌هايي با سوژه‌هاي مختلف از رنج، شادي و جابه‌جايي‌هاي بشري در ۱۲ ماه اخير انتخاب كرديم و از ميان تصاويري تكان‌دهنده از تراژدي در پاريس، خشونت‌هاي پليس با شهروندان در امريكا و موج پايان‌ناپذير مهاجرت در مرزهاي اروپا، بهترين‌هاي جهان را معرفي مي‌كنيم.»
به اين ترتيب نام صابري هم به فهرست عكاسان ايراني كه در سال‌هاي اخير موفق به كسب جوايز مهم جهاني شده‌اند اضافه مي‌شود؛ اتفاقي كه يكي از رخدادهاي خوب دنياي عكاسان خبري ايراني است و هرچندوقت يك بار، يك عكاس با عكسي خوب، جهاني را ذوق‌زده مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون