• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3472 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

ده‌ها كشته و مجروح در سلسله انفجارهاي تروريستي از حمص تا دمشق

روز گذشته همزمان با ابراز اميدواري امريكا و روسيه درباره اجراي واقعي آتش بس در سوريه، مناطق تحت كنترل دولت سوريه از حمص تا دمشق شاهد سلسله انفجارهاي قوي تروريستي بود كه ده‌ها كشته و زخمي برجاي گذاشت.
داعش مسوول انفجارهاي حمص
به گزارش ديده‌بان حقوق بشر سوريه مستقر در لندن، بر اساس اطلاعاتي كه شاهدان عيني داده‌اند، بر اثر انفجارهايي كه در حمص رخ داده، دست‌كم 57 تن كشته شده‌اند كه بيشتر آنها غيرنظامي بودند. منابع سوري گزارش دادند كه اين دو انفجار در منطقه حي الزهراء رخ داد كه يكي از آنها با خودروي بمبگذاري شده بود و دومي توسط فردي انتحاري و كمربند انفجاري رخ داد. اين انفجارها در اوج شلوغي و انتظار مردم در يكي از ايستگاه‌هاي تاكسي رخ داد. گروه تروريستي داعش با انتشار بيانيه‌اي كه خبرگزاري رويترز آن را منتشر كرد، مسووليت اين دو انفجار حمص را بر عهده گرفته است. اين انفجارها در هفته‌هاي اخير نيز در حي الزهراء تكرار شده و سبب اعتراض شديد مردم به مقامات شده است. حي الزهراء يكي از مناطقي است كه تاكنون هدف بيشترين انفجارهاي تروريستي قرار گرفته و آخرين انفجار، ماه گذشته (ميلادي) بود كه سبب كشته شدن ده‌ها نفر از مردم شده بود.
چند انفجار در منطقه «زينبيه» دمشق
بلافاصله پس از انتشار خبر انفجارهاي حمص، منابع رسانه‌اي از وقوع چند انفجار در زينبيه دمشق خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها انفجارها در نزديكي بيمارستان «صدر» در سيده زينب در دمشق رخ داده اما آمار دقيقي درباره تعداد انفجارها و قربانيان آن وجود ندارد. برخي منابع عربي گزارش داده‌اند، در اين منطقه سه انفجار رخ داده است اما ديده بان حقوق بشر سوريه تعداد انفجارها را چهار مورد گزارش داده است. گفته مي‌شود 2 انفجار اول وقتي رخ داد كه 2 تروريست انتحاري خودشان را در منطقه زينبيه منفجر كردند، انفجارهاي بعدي نيز بر اثر انفجار دو خودرو بمبگذاري شده رخ داده است. در همين حال خبرنگار روسيا اليوم گزارش داد كه يك گروه وابسته به داعش كه در انجام عمليات تروريستي در سيده زينب ناكام مانده و بازداشت شده است.  برخي رسانه‌هاي عربي گزارش داده‌اند شمار شهداي انفجارهاي تروريستي عصر يكشنبه در منطقه زينبيه 22 نفر بوده و ده‌ها تن نيز مجروح شده‌اند، اما برخي منابع از افزايش شمار كشته‌ها به بيش از 30 تن خبر داده‌اند.
نامه سوريه به شوراي امنيت
وزارت خارجه سوريه اعلام كرد در دو نامه به دبيركل سازمان ملل و رييس شوراي امنيت مراتب مربوط به دو انفجار تروريستي كه در محله مسكوني الزهرا شهر حمص به وقوع پيوسته را به اطلاع اين نهادها رساند. و خواستار محكوميت اين حملات در سازمان ملل شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون