• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3472 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

ايام فاطميه و انتخابات

الهه كولايي٭

پس ازنشست‌هاي فشرده شوراي عالي سياستگذاري، ليست اصلاح‌طلبان درتهران اعلام شد و چند روز است كه ستاد‌هاي انتخاباتي آنها شروع به فعاليت كرده‌اند. در اين انتخابات نيز نقش اصلي در اداره ستادهاي اصلاح‌طلبان را مردم و جوانان بر عهده دارند. نكته‌اي كه در اين ميان از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است اينكه انتخابات اين دوره مجلس شوراي اسلامي وخبرگان رهبري به دليل همزماني با دهه فاطميه نيازمند دقت كافي است تا خداي‌ناكرده هتك‌حرمتي به ساحت دختر رسول خدا (ص) در ستادها انجام نشود.
جوانان، مردم و هواداران جريان اصلاحات بايد دقت داشته باشند كه در اين ايام به گونه‌اي رفتار شود كه باورها و اعتقاداتي كه همه اصلاح‌طلبان به آن پايبندند، از سوي افراد مغرض يا ناآگاه خدشه‌اي وارد و چهره نادرستي از اصلاح‌طلبان در جامعه مطرح نشود، البته نگراني جدي وجود ندارد. مردان و زنان ايراني به ويژه جوانان، به خوبي آموخته‌‌اند كه چگونه در چارچوب‌هاي فرهنگ و باورهاي ملي خواسته‌هاي خود را مطرح كرده و حضور خود را اعلام كنند. مي‌توان به حضور گسترده جوانان سياهپوش اعم از دختران و پسران در ايام محرم و
تاسوعا و عاشوراي هر سال در كشور اشاره كرد كه جوانان به خوبي با اين الزامات و ضرورت پايبندي به شعاير و شوونات ديني توجه دارند.
 به عبارت بهتر مي‌توان ادعا كرد كه ايام پيش رو براي اصلاح‌طلبان يك فرصت است كه اين تعلق‌خاطر را بار ديگر به نمايش بگذارند. حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اجتماعي به نگرش متعالي و الگوي زن در اسلام بازمي‌گردد. اگر اين الگوي متعالي نبود گرايش‌هاي بسيار قدرتمندي در تاريخ ما وجود داشته كه در پي خانه‌نشين كردن زنان بودند.
الگوي زندگي بانوي بزرگ اسلام به زنان ايراني كمك كرد تا حيات اجتماعي خود را تقويت كنند.
بنابراين تقارن ايام تبليغات انتخابات با دهه فاطميه براي اصلاح‌طلبان و مردم ايران بسيار مهم است؛ زيرا در اين روزها مي‌توان با كساني كه الگوي زن خانه‌نشين را در اين سال‌ها ترويج كرده‌اند، روبه‌رو شد و در برابر آنها اين الگوي تكامل يافته زن را عرضه و با رعايت شوونات مي‌توان از آن براي بيان ضرورت‌ها استفاده كرد.
در فهرست انتخاباتي اصلاح‌طلبان در تهران، سهم قابل توجهي به زنان داده شده است كه از پيگيري و نقش موثر دكتر محمدرضا عارف حكايت مي‌كند.
اصلاح‌طلبان همواره اعلام كرده‌اند كه جنبش زنان بدون حضور موثر مرداني كه به حقوق انساني باور داشته باشند، موفق نخواهد بود. ما نيازمند همراهي زنان و مردان ايراني هستيم تا از اين رهگذر حقوق همه مردم ايران تامين شود.
٭نماينده مجلس ششم

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون