• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3472 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

مطهري، منادي جريان سوم

نشست خبري سه كانديداي صداي ملت برگزار شد

علي مطهري با فهرست «صداي ملت» براي حوزه انتخابيه تهران وارد كارزار انتخابات شده تا به گفته خود جريان سوم را در فضاي سياسي كشور پايه‌ريزي و پيگيري كند. او در اين فهرست هشت نفر از ليست ائتلاف اصلاح‌طلبان (با احتساب نام خودش) را در كنار چهره‌هاي اصولگراي مشهوري كه از ليست ائتلاف جا مانده‌اند قرار داده و در كنار اين دو طيف چهره‌هاي مستقل و كمتر شناخته شده حضور دارند كه ليست 30 نفره صداي ملت را تشكيل مي‌دهند.  روز گذشته مطهري با همراهي حسن غفوري‌‌فرد و عليرضا محجوب نشستي خبري برگزار كرد. مطهري در اين نشست در پاسخ به اينكه آيا فشاري از سوي اصلاح‌طلبان براي انحلال فهرست صداي ملت وجود دارد، گفت: الان چنين فشاري را احساس نمي‌كنيم كه فهرست صداي ملت منتفي شود البته قبل از انتشار اين فهرست تاكيدات و توصيه‌هايي بود كه ما ليست صداي ملت را ارايه نكنيم.  به‌گزارش ايسكانيوز، مطهري گفت: صداي ملت به‌دنبال جبران نقاط ضعف هر دو جريان اصولگرايي و اصلاح‌طلبي است چراكه معتقديم اصولگرايان به مساله حقوق شهروندي و آزادي بيان توجه لازم را ندارند و از جهتي هم اصلاح‌طلبان درمورد مسائل فرهنگي نقاط ضعف جدي دارند. احساس كرديم انحصار در دو جريان اصلاح‌طلبي و اصولگرايي الزامي نيست و نياز به آغاز به كار جريان سومي است و بر اين اساس نامزدهاي مورد نظرمان را در تهران و برخي شهرستان‌ها معرفي كرديم.
بده‌‌بستان نداريم
مطهري در تصريح اينكه چرا اسم عارف در ليست صداي ملت قرار ندارد، بيان كرد: اينكه اصلاح‌طلبان و حاميان دولت اسم من را در ليست قرار دادند به تمايل خودشان بود و درخواستي در اين باره نداشتم، مخالفتي با اين كار نكردم و اينكه اسم آقاي عارف در ليست صداي ملت نيست، به اين دليل است كه جريان بده و بستان و معامله سياسي وجود ندارد. با توجه به اينكه صداي ملت جريان جديدي است نمي‌خواهيم تابلو جريان ويژه‌اي باشيم، هرچند خود را اصلاح‌طلب و اصولگراي واقعي مي‌دانيم. بنابراين درصدد بوديم تا فهرست صداي ملت استقلال خود را حفظ كند.  وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بسياري مي‌گويند كه ليست صداي ملت يكدست نيست، گفت: يكي از اهداف ما اين بوده كه ديوار مصنوعي بين اصولگرايان و اصلاح‌طلبان را فرو بريزيم بنابراين از همه افراد خوش‌فكر با گرايش‌هاي مختلف در ليست استفاده كرديم.  وي در ادامه جلسه بيان كرد: اولويت مجلس دهم را رونق اقتصادي و حقوق شهروندي مي‌دانم و به‌طور كلي خواهان اجراي قانون هستيم و اگر در جايي اعتراض داشتم به اين دليل است كه خلاف قانون عمل مي‌شد لذا حرفي از خود نمي‌زدم و براساس موازين قانوني است. طبعا هدف‌هاي حقوق شهروندي و آزادي بيان را در مجلس دهم رعايت خواهيم كرد، اما اولويت مجلس دهم را رونق اقتصادي مي‌دانيم. بحث سياست داخلي كه در دوره قبلي مجلس مغفول مانده را در راس اهداف خود قرار خواهيم داد.  سرليست فهرست صداي ملت در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا اطلاع‌رساني نشست امروز از طريق روابط عمومي مجلس به رسانه هاخبر داده شد، آيا اين استفاده از رانت انتخاباتي محسوب نمي‌شود، گفت: ما براي اطلاع‌رساني اول در كانال تلگرام صداي ملت و بعد نيز از طريق پيامك اين جلسه را اطلاع‌رساني كرديم و اينكه روابط عمومي مجلس فكسي را به اهالي رسانه ارسال كرده به من ربطي نداشته است. بنابراين ما درخواستي در اين رابطه نداشته‌ايم و اينكه تخلفي صورت گرفته يا نه، اصلا نمي‌دانم. اينكه روابط عمومي مجلس احساس تكليف كرده و اين اقدام را انجام داده، به ما ربطي ندارد، زيرا ما هماهنگ و درخواست نكرديم و آنها شايد فكر كردند صداي مجموعه‌اي از نمايندگان كنوني را مي‌خواهند به گوش رسانه‌ها برسانند.  وي همچنين ضمن انتقاد به نحوه بررسي صلاحيت‌ها، بيان كرد: بند 1 و 3 ماده 28 بايد اصلاح شود، زيرا ردكردن نامزدها به دليل عدم التزام به اسلام يا ولي‌فقيه امر بدي بود كه آبروي افراد را مي‌برد. مانند آنكه امام جماعتي را كه سال‌ها به اين امر اشتغال دارد به دليل عدم التزام به اسلام تاييد صلاحيت نكنيم و شنيده‌ام كه اعضاي شوراي نگهبان نيز خواهان اصلاح اين قانون هستند و مي‌توان در همين چند ماهه باقيمانده از مجلس نهم به اين امر پرداخت.
همه صداها شنيده شود
حسن غفوري‌فرد، داوطلب عضو ليست صداي ملت نيز در اين نشست در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا به دليل آنكه در ليست ائتلاف اصولگرايان حضور نداشتيد به ليست صداي ملت آمديد، گفت: بنده با آقايان كاتوزيان، عباسپور و مطهري در مجلس هشتم صداي ملت را بنيان گذاشتيم و اكنون نيز به همان معيارها معتقديم و مي‌خواهيم آن را ادامه دهيم. و اينكه به دليل قرار نگرفتن در ليست ائتلاف اصولگرايان در اين ليست حضور دارم صحيح نيست لذا اگر در آن ليست هم بودم، صداي ملت را فراموش نمي‌كردم.
مطهري هزينه حرف‌هايش را داده است
عليرضا محجوب ديگر نامزد انتخابات مجلس كه علاوه بر حضور در ليست ۳۰ نفره اصلاح‌طلبان در فهرست صداي ملت نيز قرار دارد، در نشست خبري فهرست صداي ملت گفت: فهرست انتخاباتي صداي ملت از دوره پيش فعاليت خود را آغاز كرد و جا دارد از آقايان كاتوزيان و عباس‌پور كه به همراه آقاي مطهري، غفوري‌فرد و بنده تهيه ليست انتخاباتي صداي ملت را آغاز كرديم، يادي بكنيم كه با وجود مشكلاتي كه پيش‌روي‌مان قرار داشت به اين اعتقاد رسيديم كه بايد صداي ملت را به گوش مسوولان برسانيم.  او با بيان اينكه علي مطهري از ابتدا سنگ زيرين آسياب صداي ملت بوده است، يادآور شد: همگي شاهد بوديم كه آقاي مطهري بيش از همه بر سر شعار‌ها و مواضع خود ايستادگي كرد و در اين راستا هزينه بسياري داد و از انواع تهمت‌ها، اتهام‌ها، تهديد‌ها و توهين‌ها نترسيد و هر اتفاقي را تحمل كرد.  محجوب در پاسخ به سوالي درباره اينكه آيا مي‌توان اين فهرست انتخاباتي را كه از اصلاح‌طلبان و اصولگرايان تشكيل شده، جريان يكپارچه و موثر دانست، گفت: نكته‌اي كه بايد توجه داشته‌ باشيد اين است كه شما با يك حزب يا يك جبهه سياسي طرف نيستيد، بلكه ما درحال صحبت درباره يك فهرست انتخاباتي هستيم. فهرست انتخاباتي با حزب يا جبهه سياسي تفاوت ماهوي دارد. اين ملاك‌ها مربوط به جبهه‌ها يا طيف‌ها يا قطب‌هاي سياسي است ولي ما در «صداي ملت» تنها يك فهرست انتخاباتي تهيه كرديم تا بهترين‌ها را انتخاب كنيم. محجوب خاطرنشان كرد: آحاد نامزد‌ها مورد تاييد ما هستند، اما ما مي‌توانيم تنها ۳۰ نفر را انتخاب كنيم، نه ۳۰۰۰ نفر. ما هيچ‌گونه محدوديتي براي تهيه ليست نداشتيم و براي دوري از انحصار به سمت تشكيل «صداي ملت» آمديم و اعتقاد داريم اگر نقطه و قرارگاه وحدتي در آينده وجود داشته‌ باشد، اين نقطه وحدت «صداي ملت» است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون