• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

رييس‌جمهور: موشك‌هاي نيروهاي مسلح مقتدرانه از ايران دفاع مي‌كنند

سلام نظامي ارتش به روحاني

رييس‌جمهوري، نيروهاي مسلح و تلاش آنان براي دفاع از عزت و منافع ملي را مايه افتخار ملت و دولت ايران دانست و تصريح كرد: هوشياري و حضور قدرتمندانه نيروهاي مسلح در دفاع از ايران اسلامي، دشمن را براي هميشه از هوس و چشم طمع داشتن به سرزمين ايران مايوس مي‌كند و باز مي‌دارد. حسن روحاني پس از بازديد از ناوشكن جماران با اشاره به اينكه اولين نيرويي كه در دوران دفاع مقدس توانست دشمن را از ميدان خارج كند، نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران بود، افزود: براي ما و ملت ايران بسيار مهم است كه نيروهاي مسلح، توانمندي و قدرت خود در دفاع از كشور را به خوبي به رخ دشمنان كشيدند. آمادگي كه آنان در چنين رزمايش‌هايي از خود به نمايش مي‌گذارند، دشمن را براي هميشه از هوس و چشم طمع داشتن به سرزمين ايران بازمي‌دارد.
روحاني، رزمايش عظيم محمد رسول‌الله(ص) را نمونه‌يي از آمادگي و توانمندي نيروهاي نظامي كشورمان دانست و اظهار داشت: هوشياري و حضور قدرتمندانه نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي داخلي و بين‌المللي، نشانه توانمندي‌هاي فني و آموزشي و اقتدار و انگيزه و ايمان نيروهاي مسلح كشورمان است.
رييس‌جمهوري گفت: خداوند چند ويژگي به شما جان‌‌بركفان نيروهاي مسلح كشورمان عطا كرده كه در كمتر نيروي مسلح ديگري قابل مشاهده است كه اولين اين ويژگي‌ها ايمان و ديگري ارتباط صميمانه بين نيروهاي مسلح و مردم است و مردم ما امروز نيروهاي مسلح سرزمين خود را به مثابه عزيزترين فرزندان خود مي‌دانند كه از ملت و سرزمين ما به خوبي دفاع مي‌كنند.
روحاني سومين ويژگي خاص نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را برخورداري از رهبري دانست كه مورد اعتماد و تكيه همه است و تصريح كرد: كدام نيروي مسلحي را سراغ داريد كه فرمانده عالي آن فقيهي عادل، عالم و مورد احترام و اعتماد مردم است كه از نوجواني زندگي خود را وقف جهاد و مبارزه كرده و در اين راه به درجه رفيع جانبازي رسيده باشد. رييس‌جمهوري اضافه كرد: چنين رهبر و فرمانده‌يي مايه افتخار همه ما، سرزمين و ملت ايران و همه نيروهاي مسلح كشورمان است.
روحاني با تصريح به اينكه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به خوبي از اين آب و خاك دفاع مي‌كنند، اظهار داشت: ايران تحت لواي امنيت و آسايشي كه نيروهاي مسلح تامين مي‌كنند، به پيشرفت خود ادامه مي‌دهد و اگر برخي‌ها فكر مي‌كنند كه با وارد آوردن فشار، پايين‌آوردن قيمت نفت و طراحي و اجراي توطئه‌هاي مختلف مي‌توانند اين ملت را به زانو درآورند سخت در اشتباه هستند. رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه ملت ايران و به ويژه نيروهاي مسلح آن از اولين روز پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي، مورد تحريم قرار گرفتند، تصريح كرد: اين تحريم‌ها نه تنها نتوانسته قدرت نيروهاي مسلح ما را كم كند بلكه به ارتقاي توانمندي‌ها با تكيه بر توان داخلي آنها نيز افزوده است به شكلي كه امروز توان تامين همه تجهيزات، امكانات و سلاح‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح در داخل كشور ما وجود دارد و از همه اينها مهم‌تر امروز توانمندي بسيار مطلوبي در عرصه آموزش‌هاي نظامي از جمله در نيروي دريايي داريم.
روحاني خاطرنشان كرد: به خواست خدا و با وحدت و اتحاد ميان مردم، دولت و نيروهاي مسلح، ايران روز‌به‌روز از هر لحاظ پيشرفت خواهد كرد و هيچ ابرقدرتي نخواهد توانست خدشه‌يي بر اقتدار و استقلال ما ايجاد كند و اين افتخاري است كه خداوند در سايه جمهوري اسلامي ايران به ما عطا كرده است. رييس‌جمهوري در پايان سخنان خود گفت: نيروهاي مسلح مايه افتخار ايران هستند و مردم و دولت قدردان زحمات شما براي دفاع از عزت و منافع ملي جمهوري اسلامي ايران و دفاع از امنيت كشتيراني آزاد در آب‌هاي بين‌المللي هستند.

دولت پشتيباني از نيروهاي مسلح را وظيفه خود مي‌داند
رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه قدرت و توان نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نه تنها براي ملت ايران بلكه براي ملت‌ها و كشورهاي منطقه هم مايه آرامش، اطمينان و امنيت است، تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در كنار كشورهاي منطقه به خوبي مي‌تواند از سرزمين خود و منطقه دفاع كند و هيچ نيازي به حضور نيروهاي خارجي در اين منطقه به هيچ بهانه‌يي وجود ندارد.
حسن روحاني همچنين در گفت‌وگويي با خبرنگاران گفت: امروز روز بسيار خوبي براي بنده و هيات همراه بود. به دليل اينكه مي‌بينيم نيروهاي مسلح ما به ويژه نيروهاي هوايي و دريايي با وجود تحريم طولاني‌ مدت از هميشه قدرتمندتر و تواناتر هستند.
رييس‌جمهوري با اشاره به اينكه اين مايه خرسندي است كه با وجود بيش از ۳۵ سال تحريم نيروهاي مسلح و ارتش ما بسيار قدرتمند است، افزود: نيروهاي مسلح توانمند و مقتدر و به ويژه نيروي دريايي توانمند به معناي آن است كه اولين خط دفاعي كشور ما كه مرزهاي ساحلي دارند، امن بوده و از سوي نيروهاي قابل اعتماد و قابل اتكا مرزباني و حراست مي‌شود.
روحاني با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز قادر است در خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند، قدرتمندترين خط دفاعي از خود را داشته باشد، اظهار داشت: بسيار خوشحالم كه امروز شاهد قدرت‌نمايي و نمايش دفاعي بسيار خوب شناورهاي سطحي و زيرسطحي و پرنده‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران بودم و اين توان دفاعي، هم براي ملت ايران و هم براي ملت‌ها و كشورهاي منطقه مايه آرامش، اطمينان و امنيت است. رييس‌جمهوري تصريح كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران نيروهايي نيستند كه قصد تجاوز به هيچ كشور ديگري را داشته باشند و معتقديم جمهوري اسلامي ايران در كنار كشورهاي منطقه به خوبي مي‌تواند از سرزمين خود و منطقه دفاع كند و هيچ نيازي به حضور نيروهاي خارجي در اين منطقه به هيچ بهانه‌يي وجود ندارد.
روحاني با قهرمانانه توصيف كردن تلاش‌هاي نيروهاي مسلح كشورمان در دوران دفاع مقدس و به ويژه افتخارآفريني‌هاي نيروهاي دريايي گفت: از همه نيروهاي مسلح كشورمان و به ويژه نيروي دريايي توانمند كشورمان كه در هر شرايطي به خوبي از كشور و منافع ملي در سراسر جهان دفاع كردند، تشكر و سپاسگزاري مي‌كنم. رييس‌جمهوري ادامه داد: نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران امروز نه تنها در آب‌هاي سرزميني بلكه از آب‌هاي بين‌المللي نيز از منافع جمهوري اسلامي ايران و منافع كشورهاي ديگر در برابر مهاجمان و دزدان دريايي دفاع مي‌كند و بسيار خرسندم كه از يك نيروي دريايي توانمند و مقتدر برخورداريم.
روحاني با بيان اينكه جولانگاه و عرصه حضور نيروهاي قدرتمند دريايي ايران امروز از عرصه آب‌هاي داخلي به همه پهنه آب‌هاي آزاد و بين‌المللي گسترده شده است، اظهار داشت: قدرت امروز نيروهاي مسلح و نيروي دريايي ما به هيچ‌وجه با ۳۵ سال قبل قابل مقايسه نيست، چرا كه اين توانمندي متكي به توان داخلي و بومي است.
رييس‌جمهوري اظهار داشت: امروز همه نيازمندي‌هاي نيروهاي مسلح توسط خود آنان و صنعتگران و متخصصان داخلي تامين شده و همين ناوشكن جماران كه بر عرشه آن ايستاده‌ايم نيز به دست متخصصان داخلي كشورمان طراحي و ساخته شده است. روحاني با تاكيد بر اينكه امروز موشك‌هايي كه توسط متخصصان داخلي نيروهاي مسلح توليد مي‌شوند از سرزمين ايران دفاع قدرتمندانه مي‌كنند، تصريح كرد: مردم مي‌توانند كاملا اطمينان داشته باشند كه مدافعاني بسيار غيور، توانمند و قوي از سرزمين و آب و خاك ايران دفاع مي‌كنند.
رييس‌جمهوري در پاسخ به اين سوال كه دولت چه كمك‌هايي به ارتقاي توانمندي‌هاي نيروهاي مسلح خواهد داشت، گفت: دولت همواره در خدمت نيروهاي مسلح بوده و هست و خواهد بود و اساسا دولت و ملت در كنار نيروهاي مسلح و همه در كنار هم هستند و اگر اين وحدت، اتحاد و يكپارچگي نبود هرگز نمي‌توانستيم اينقدر پيشرفت كنيم.
روحاني اظهار داشت: بزرگ‌ترين سرمايه‌يي كه امروز در كشور داريم اعتماد مردم به نيروهاي مسلح و تكيه نيروهاي مسلح به مردم است و دولت نيز در كنار نيروهاي مسلح و مردم به خدمات خود ادامه مي‌دهد و پشتيباني از نيروهاي مسلح را وظيفه خود مي‌داند، چرا كه پشتيباني از مدافعان جان‌ بر كف كشور، پشتيباني از سرزمين و وطن ما است.

 رزمايش مشترك محمد رسول‌الله(ص) با برگزاري رژه دريايي پايان يافت

رزمايش مشترك محمد رسول‌الله(ص) ارتش پيش از ظهر ديروز با برگزاري رژه دريايي در حضور رييس‌جمهور و مقامات ارشد نظامي، به كار خود پايان داد. به گزارش ايسنا، رزمايش گسترده و مشترك محمد رسول‌الله(ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران ظهر روز چهارشنبه با حضور رييس‌جمهور و فرماندهان عاليرتبه نظامي و فرماندهان رزمايش با برگزاري رژه دريايي در درياي عمان پس از شش روز اجراي طرح‌هاي عملياتي و تاكتيك‌هاي رزمي و دفاعي نيروهاي زميني، هوايي، دريايي و قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) با دستيابي به كليه اهداف مورد نظر و با موفقيت پايان يافت. نيروي دريايي ارتش با به‌كارگيري بيش از ۱۰۰ فروند شناور سطحي، هجومي، راكت‌انداز تندرو، شناورهاي زيرسطحي، انواع يكان‌هاي پروازي و هواناو و تعداد زيادي از شناورهاي بومي در قالب نيروهاي مردمي به‌منظور نمايش قدرت دريايي با يك آرايش تاكتيكي منظم و با انجام رژه با شكوه دريايي آمادگي رزمي و اقتدار دريايي خود را امروز به نمايش گذاشت. شناورهاي نيروي دريايي با طي هزاران مايل از مناطق مختلف و گستره درياي عمان و شمال اقيانوس هند با برنامه‌ريزي دقيق و هدايت فرماندهان جوان در اين رژه با شكوه شركت كردند. رزمايش گسترده و مشترك محمد رسول‌الله(ص) پس از يك هفته تلاش خستگي ناپذير و هماهنگ نيروهاي دريايي، زميني، هوايي و پدافند هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با تحقق اهداف مورد نظر و حصول نتايج ارزشمند و دستاوردهاي مهمي كه براي ارتش و نيروهاي مسلح كشورمان به همراه داشت به كار خود پايان داد. هماهنگي و وحدت فرماندهي، تمرينات تاكتيكي و عملياتي پيچيده مشترك، حساس و گسترده، تبادل تجارب بين افسران جوان و باتجربه و انتقال تجربه‌هاي ارزشمند كسب شده از دوران دفاع مقدس به آنها، استفاده از دستاوردهاي بومي و داخلي صنايع دفاعي كشور و ارزيابي توان عملياتي آنها، ارزيابي عملكرد نيروهاي شركت‌كننده در رزمايش توسط كارشناسان و داوران عاليرتبه نظامي، تقويت ايمان و روحيه جهادي، خوباوري، ايثار و شهادت‌طلبي در بين نيروهاي شركت‌كننده در رزمايش، تقويت آمادگي‌هاي رزمي يكان‌هاي ارتش در شرايط بحراني و نبردهاي نامتقارن و اعلام پيام صلح و دوستي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي منطقه در جهت ثبات، پايداري و امنيت منطقه‌يي؛ از جمله نتايج و دستاوردهاي مهم رزمايش بزرگ و مشترك محمد رسوالله(ص) ارتش بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون