• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

حريفان مرحله گروهي

تيم ملي قطر

تيم ملي فوتبال قطر كه با برنامه‌ريزي بلندمدت توانست ميزباني جام جهاني 2022 را كسب كند، براي اين جام ملت‌ها برنامه ويژه‌يي دارد. به گفته سرمربي اين تيم جمال بلماضي، برنامه قطر قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا است. ضمن اينكه سباستين سوريا، مهاجم باتجربه آرژانتين‌الاصل قطر نيز به تيم ملي دعوت نشد تا مشخص شود قطر نيز در حال پوست‌اندازي است.
اين تيم در تركيب خود محمد مونتاري قطري را در اختيار دارد كه يكي از بازيكنان غيرقطري اين كشور است. مونتاري 21 ساله كه محصول آكادمي‌هاي كشور غناست، با يك تصميم جنجالي پاسپورت قطري گرفته و جانشين سباستين سورياي اروگوئه‌يي‌الاصل شده است. حضور او در تيم‌ملي قطر مورد انتقاد شديد رسانه‌هاي غنايي قرار گرفته اما قدرت خريد بالاي قطر است كه حرف اول را مي‌زند؛ چيزي كه فعلا حتي جام‌جهاني را هم به اين كشور اعطا كرده است. قطر به جز مونتاري سه بازيكن خارجي ديگر را هم در تركيب اصلي خود دارد. مونتاري اميد اول قطر براي فتح دروازه ايران در مرحله مقدماتي است. به جز او بوعلام خوخي الجزايري هم از ستاره‌هاي تيم ملي قطر است كه مي‌تواند كار را بر مدافعان ايران سخت كند.
ضمن اينكه تيم فوتبال قطر تنها از چند بازيكن قطري در تركيب خود استفاه مي‌كند! حدود 75 درصد از تركيب تيم ملي فوتبال قطر در جام خليج فارس از بازيكنان غير قطري تازه تابعيت گرفته از كشورهاي مغرب، الجزاير، مصر، عراق، موريتاني و چند كشور ديگر تشكيل شده بود كه هر دوگل قطر در ديدار فينال اين رقابت‌ها مقابل عربستان هم توسط بازيكنان چند مليتي به ثمر رسيد.
المهدي علي اصالت موريتاني دارد و خوخي بوعلام اصالتش از كشور مغرب است. قطر خطري است كه با جذب بازيكنان خارجي اقدام به تقويت خود كرده است. آنها قصد دارند در جام جهاني 2022 حضوري قدرتمند داشته باشند، بنابراين كار استخدام بازيكن در همه رده‌ها در دستور كار آنهاست. اعطاي تابعيت قطري با توجه به امتيازات زندگي در اين كشور نفت خيز ثروتمند براي هر فوتباليستي وسوسه برانگيز است.

تيم ملي امارات

به جز قطر بايد تيم امارات هم در اين مسابقات (جام خليج فارس) به رده سوم دست يافت. در پايان رقابت‌ها قاسم برهان از قطر به عنوان بهترين دروازه‌بان جام، نواف عابد از سعودي بهترين بازيكن و علي مبخوت از امارات به عنوان آقاي گل رقابت‌ها انتخاب شدند و به هركدام مبلغ 100 هزار ريال سعودي/حدود 30 هزار دلار/ جايزه نقدي اهدا كردند. لازم به توضيح است تيم ملي امارات در ديدار نيمه نهايي جام خليج فارس با حساب 3 بر2 مقابل عربستان شكست خورد و به ديدار رده‌بندي رفت. نكته‌يي كه كارلوس كي‌روش بايد به آن توجه كند اين است كه امارات توانسته بود در ديدار گروهي جام خليج فارس، عراق را از پيش‌رو بردارد و با 5 امتياز به مرحله بعدي صعود كند.

تيم ملي بحرين

تنها تيمي كه شايد براي ايران خطرناك نباشد، تيم ملي بحرين است كه در مرحله گروهي جام خليج فارس با 2 امتياز از 3 بازي حذف شد. دوران افول فوتبال اين كشور سپري مي‌شود و اگر مقابل ايران دست به كارهاي حاشيه‌يي نزند، شايد بدون دردسر ملي‌پوشان ايران از سد اين حريف قديمي عبور كنند. در هر صورت چيزي كه مشخص است، تا زمان آغاز شدن جام ملت‌ها بايد صبر كرد و ديد آيا كي‌روش بازهم با سيستم تدافعي مقابل حريفانش قرار مي‌گيرد يا بنا به مقتضيات هر ديدار و البته داشتن پلن b، مي‌توانيم در نيمه نهايي با عبور از كشور ميزبان، بعد از مدت‌ها، فيناليست شدن در معتبرترين جام آسيا را تجربه كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون