• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

پيش بيني كاهش قيمت طلا در بازار

هفته گذشته، بازار طلا، با كاهش نسبتا چشمگير قيمت انواع سكه و طلا در بازار مواجه شد. اين كاهش تا حدودي متاثر از كاهش نرخ طلا در بازارهاي جهاني است و برخي كارشناسان معتقدند نرخ طلا در آينده باز هم رو به كاهش برود. همچنين بازار ارز در مدت زمان مشابه، هفته با ثبات‌تري را طي كرد.
در ابتداي هفته گذشته، نرخ هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد يك ميليون و112 هزار و 300 تومان بود ولي در آخرين روز كاري هفته قيمت آن به يك ميليون و 94 هزار تومان كاهش يافت. مشابه چنين روندي را سكه تمام بهار طرح قديم هم داشت و در حالي روز پنجشنبه با قيمت يك ميليون و 92 هزار تومان به‌دست مشتريان مي‌رسيد كه اين مهم خبر از كاهش 26 هزار توماني آن در هفت روز گذشته مي‌دهد. نيم سكه و ربع سكه هم در پايان هفته 551 هزار تومان و 289 هزار تومان فروخته شدند، حال آن‌كه در آغاز هفته نيم سكه 560 هزار تومان قيمت داشت و ربع سكه هم 295 هزار تومان به بازار عرضه شد. علاوه بر اينها در پايان هفته قيمت سكه يك گرمي 185 هزار تومان تعيين شد. در همين رابطه رییس اتحادیه طلا و جواهر از احتمال کاهش قیمت سکه و طلا در هفته جاری خبر داد. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد روند قیمت طلا و سکه در هفته گذشته گفت: پس از آنکه چند هفته با افزایش قیمت طلای جهانی روبه‌رو بودیم در هفته جاری قیمت‌ها کاهش یافت. او ادامه داد: قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت با ۲۸ دلار کاهش قیمت روبه‌رو بود و تقریبا بازارهای جهانی خودشان را با شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وفق دادند.
اونس طلا در بازارهاي جهاني و در روز جمعه هزار و 331 دلار قيمت داشت و اين مهم خبر از كاهش 35 درصدي قيمت در يك هفته گذشته مي‌دهد. مثقال طلا در بازار ايران و در ابتداي هفته گذشته 492 هزار و 800 تومان قيمت داشت كه در طول هفته ارزان شدن يازده هزار و 300 توماني را تجربه كرد. همچنين قيمت هر گرم طلاي 18 عيار نيز در هفته گذشته دو هزار و 606 تومان ارزان شد.
در بازار ارز دلار آمريكا با قيمت سه هزار و 508 توماني به كار خود در هفته گذشته پايان داد. يورو و پوند انگليس هم به ترتيب سه هزار و 919 تومان و چهار هزار و 695 تومان در بازار دست به دست شدند. درهم امارات 958 تومان ارزشگذاري شد و هر لير تركيه هم معادل هزار و 231 تومان فروخته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون