• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

عدد نوشت

صادرات آب اكسيژنه

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از توليد آب اكسيژنه به ميزان پنج ميليون تن اضافه بر نياز كشور خبر داد و گفت: مازاد اين توليد، صادر مي‌شود. علي ربيعي با اشاره به كاربردهاي مختلف آب اكسيژنه در صنايع مختلف عنوان كرد: در سال‌هاي نه چندان دور، شاهد واردات بيش از ١٠ ميليون مترمكعب آب اكسيژنه به كشور بوديم ولي با بهره‌برداري از اين پروژه، با پنج ميليون تن اضافه بر نياز كشور اقدام به توليد آب اكسيژنه كرده‌ايم. اضافه توليد آب اكسيژنه كشور به كشورهاي روسيه، ارمنستان، قزاقستان و... صادر مي‌شود. وي تعداد شغل مستقيم ايجاد شده در اثر بهره‌برداري از اين پروژه را ١٠٠ نفر اعلام كرد و گفت: ١٥٠٠ شغل غير مستقيم نيز با بهره‌برداري از اين پروژه، ايجاد مي‌شود.
 
جايزه براي هك يك شركت


فيات كرايسلر به هكرهايي كه اين شركت را درباره ضعف امنيت داده در خودروهايش مطلع كنند حداكثر ۱۵۰۰ دلار جايزه خواهد داد. اين اقدام فيات كرايسلر يك سال پس از اين صورت مي‌گيرد كه محققان امنيت سايبر مستقل از يك اتصال بي‌سيم براي خاموش‌كردن موتور جيپ چروكي استفاده كردند. اين هك كه از سوي «وايرد مگزين» گزارش شد زنگ خطري براي خودروسازان و رگولاتورها بود و باعث شد فيات كرايسلر براي جلوگيري از استفاده از اتصال بي‌سيم براي به دست گرفتن كنترل اين خودرو، براي 4/1 ميليون دستگاه خودرو فراخوان دهد.

اعتبار مبارزه با قاچاق كالا


عليرضا گلستاني‌زاده، معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز مهم‌ترين ضرورت‌هاي بازنگري قانوني براي مبارزه با قاچاق را تشريح كرد و گفت: از سال ۱۳۹۲ به بعد درآمدهاي حاصل از مبارزه با قاچاق كالا به خزانه واريز و فقط ۲۰ ميليارد دلار براي مبارزه با قاچاق پرداخت مي‌شود. همچنين مبلغ حق كشف يا پاداش آني نيروهاي انتطامي و نظامي در قانون جديد منتفي شده كه اين موضوع مي‌تواند در انگيزه مبارزه با قاچاق تاثيرگذار باشد. قانون فعلي مبارزه با قاچاق، قانون مطلوبي است كه كار را براي مبارزه تسهيل و آماده كرده است؛ هر چند كه در حوزه اجرا برخي مشكلات وجود دارد. وي افزود: به عنوان مثال در زمينه كالاهايي كه بايد امحا شوند با توجه به اينكه هر نوع بازگشت كالا به بازار مي‌تواند اثر سوء داشته باشد، در قانون اجازه امحا داده شده است و چند شرط براي انجام امحا از جمله اينكه به توليد داخل ضربه وارد نشود.
 
افت فروش پژو سيتروئن

فروش جهاني گروه خودروسازي پژوسيتروئن به‌دنبال اُفت ۲۰ درصدي فروش خودروهاي برند پژو، سيتروئن و دي اس در چين، در نيمه اول امسال كاهش يافت. اين خودروساز فرانسوي عملكرد قوي‌تري در اروپا داشت اما نسبت به ضعيف شدن تقاضاي منطقه‌اي به دليل تصميم انگليس براي خروج از اتحاديه اروپا هشدار داد. مجموع فروش پژوسيتروئن در نيمه اول امسال 2/0درصد كاهش يافت و به 54/1 ميليون دستگاه خودرو رسيد و از رقيب فرانسوي خود رنو عقب افتاد. اُفت فروش اين گروه خودروسازي در چين منعكس‌كننده چالش‌هايي است كه اين شركت به عنوان يك برند خودروي متوسط در بزرگ‌ترين بازار خودروي جهان با آنها روبه‌رو است..

افزايش صادرات به امريكا در پسابرجام

در سه ماهه نخست سال جاري۳۰ ميليارد تومان صادرات كالا به كشور ايالت متحده امريكا انجام شده است كه اين ميزان ۸۰ برابر صادرات ۳۸۰ ميليوني كالاي ايراني به امريكا در مشابه سال قبل است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوي گمرك ايران در سه ماهه نخست سال جاري صادرات ايران به امريكا معادل ۲۵۶ تن بوده است. اين حجم از صادرات معادل ۳۰ ميليارد و ۸۷۱ ميليون تومان ارزش داشته است. عمده‌ترين كالاهاي صادراتي ايران به امريكا به اين شرح هستند: كفپوش پشمي به ميزان ۱۹۱ تن به ارزش ۲۹ ميليارد و ۵۳۲ ميليون تومان، خيار و خيار ترشي به ميزان ۱۶تن به ارزش ۹۶ ميليون تومان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون