• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3575 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۶ تير

فرماندار اينديانا گزينه نهايي معاون اولي ترامپ

روز گذشته بسياري منتظر بودند تا دونالد ترامپ، نامزد نهايي جمهوريخواهان معاون اول خود را معرفي كند اما پس از واقعه تروريستي در فرانسه، دونالد ترامپ در پيامي در توييتر خود عنوان كرد كه سخنراني خود كه بنا بود در آن گزينه معاون اولي را معرفي كند لغو كرده و واقعه نيس فرانسه را يك فاجعه ناميده است. اما اگرچه دونالد ترامپ اعلام خبر رسمي معاون اولي خود را به تعويق انداخت اما ديگر رسانه‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه ترامپ از ميان سه نامزدي كه مد نظر داشت انتخاب خود را انجام داده هرچند كه او تا روز پنجشنبه عنوان كرده بود كه انتخابش هنوز نهايي نشده است. نيوت گينگريچ رييس سابق مجلس نمايندگان، كريس كريستي رقيب سابق ترامپ و مايك پينس فرماندار اينديانا از جمله جدي‌ترين گزينه‌هاي معاون اولي ترامپ بودند. اما تا آنجايي كه به نظر مي‌رسد ترامپ مايك پينس فرماندار اينديانا را به عنوان معاون اول خود انتخاب كرده است. گزينه‌اي كه مي‌تواند تعديل‌كننده مواضع ترامپ باشد. با اين وجود ترامپ عصر روز پنجشنبه در برنامه تلويزيوني فاكس نيوز گفت: من هنوز تصميم نهايي خود را نگرفته‌ام. زيرا من بايد از ميان سه گزينه فوق‌العاده يكي را انتخاب كنم. نيوت گينگريچ يك فرد فوق‌العاده است. من فكر مي‌كنم كريس كريستي نيز يك فرد فوق‌العاده است كه به مدت پانزده سال با يكديگر دوست هستيم. يك فرد فوق‌العاده ديگر به نام مايك وجود دارد كه او يك مرد بزرگ است كه به عنوان فرماندار اينديانا كارهاي بزرگي انجام داده و او واقعا فوق‌العاده است اما من هنوز تصميم نهايي خود را نگرفته‌ام.
اما در روزهاي گذشته دو گزينه از همه بيشتر مطرح بودند كه از جمله آنها نيوت گينگريچ بود و ديگري مايك پينس بود كه آنها بيشترين شانس را براي معاون اولي داشتند. اما آن‌گونه كه خبرهاي پنجشنبه شب از كمپين انتخاباتي ترامپ مي‌رسيد اين بود كه آنها خود را آماده معرفي پينس مي‌كنند تا در روز جمعه و در لس آنجلس طي يك سخنراني او را معرفي كند. از سوي ديگر بسياري از رسانه‌ها تلاش كردند تا از طريق پسر ترامپ دونالد جونيور بتوانند تصميم پدر را متوجه شوند اما او بارها و بارها با احتياط در خصوص اين موضوع سخن گفت اما در نهايت آنچه رسانه‌ها گمانه زني مي‌كنند اين است مايك پينس گزينه نهايي ترامپ خواهد بود.
اما با اين وجود مجبور است هرچه زودتر معاون خود را رسما معرفي كند زيرا هرچند ترامپ قصد داشت براي معرفي معاون تا كنوانسيون ملي جمهوريخواهان صبر كند اما قوانين داخلي اينديانا اورا مجبور كرده تا زودتر دست به كار شود. زيرا پينس اگر بخواهد معاون اول شود بايد از رقابت انتخاب مجدد فرمانداري اينديانا صرف نظر كند و بايد اين روند تا پانزدهم جولاي مشخص شود از همين رو ترامپ مجبور است تا هرچه زودتر معاون خود را معرفي كند. از طرفي ديگر ترامپ قصد دارد تا با انتخاب پينس به دليل روابط قوي كه با پايه‌هاي اصلي حزب جمهوريخواه دارد جاي خود را در ميان نخبگان حزب ترميم كند و همچنين با تي‌پارتي نيز روابط خوبي ايجاد كند و عملا اين انتخاب را مي‌توان در اين راستا قرار داد. از طرفي پينس مي‌تواند شكاف ميان سران جمهوريخواهان با ترامپ را پر كند تا از او در ادامه راه حمايت كنند. هرچند مايك پينس شخصيتي شبيه به گينگريچ يا كريس كريستي دارد اما او از نظر عقيده نزديكي بيشتري با ترامپ دارد و در تجمع هواداران ترامپ در اينديانا به‌شدت عليه هيلاري كلينتون موضع گرفت و به او حمله كرد. او در سخنان خود تاكيد كرد كه هرگز نبايد بگذاريم كلينتون رييس‌جمهور شود.
هرچند مايك پينس در رقابت‌هاي درون حزبي از تد كروز حمايت مي‌كرد اما او پيش از اين در برخي موارد از سياست‌هاي ترامپ تقدير كرد. او در مصاحبه‌اي راديويي از مواضع ترامپ در خصوص حمايت از كسب و كار در داخل امريكا تقدير كرده بود. او همچنين در جايي ديگر عنوان كرد كه ترامپ صداي نا اميدي ميليون‌ها امريكايي است. با اين حال او گفته بود كه قصد دارد از هركسي كه در حزب جمهوريخواه وارد كارزار انتخاباتي نهايي شود حمايت مي‌كند. او همواره در كارزارهاي انتخاباتي كروز نيز از انتقاد كردن عليه ترامپ خودداري كرد و حتي در خصوص توهين ترامپ به قاضي اينديانا عنوان كرده بود كه اقدام ترامپ تنها نامناسب بود و هيچ موضع تندي نسبت به وي اتخاذ نكرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون