• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3588 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ مرداد

چهره‌ها- خبرها

قاتل كشيش فرانسوي نبايد با سنن اسلامي دفن شود

مسلمانان فرانسه كوتاه نمي‌آيند. بريدن گلوي يك كشيش 86 ساله با چاقو و مجبور كردن شاهدان به فيلمبرداري از اين صحنه عملا فرانسه را كه در يك سال اخير بارها و بارها هدف حملات تروريستي قرار گرفته دچار سردرگمي كرده است. جو اسلام‌ستيزي در فرانسه تا حدودي بيشتر از ساير كشورها هم شدت گرفته و به همين دليل جامعه مسلمانان اين كشور در يك هفته گذشته تلاش كرده فاصله موجود خود با حركت‌هاي گروه‌هاي تروريستي را بيفزايد. به گزارش اينديپندنت، رهبران ديني در شهر«سن اتين دو راورى» از دفن جسد قاتل ۱۹ ساله كشيش كليساي اين شهر خودداري كردند و نخواستند اسلام را با داشتن رابطه با گروه‌هاي تندرو «لكه‌دار» كنند. محمد كرابيلا، رييس انجمن مسلمانان و امام جماعت مسجد اين شهر گفت كه «ما نمي‌خواهيم اسلام را با چنين فردي لكه‌دار كنيم. ما در مراسم و در تدفين جسد هيچ نقش و دخالتي نخواهيم داشت.» گزارش‌ها حاكي از آن است كه مسلمانان فرانسه نيز از اين تصميم حمايت مي‌كنند و بر اين باورند كه تروريست مذكور، عضوي از جامعه مسلمانان نيست. روزنامه‌هاي محلي نيز از حمايت مسلمانان فرانسوي از اين تصميم خبر دادند. دفتر شهردار درباره دفن كرميچه در قبرستان شهر تصميم خواهد گرفت. گفتني است، عادل كرميچه، نوجوان
۱۹ ساله به همراه يك فرد ديگر به كليسايي در فرانسه حمله و پس از گروگانگيري، كشيش ۸۴ ساله آن را سر بريدند.

 

حزب‌الله: تغيير نام النصره پيروزي جديدي براي مقاومت است

معاون رييس اجرايي حزب‌الله لبنان اعلام كرد، اينكه جبهه النصره مجبور شده است نام خود را تغيير دهد، پيروزي جديدي براي مقاومت و همپيمانانش به شمار مي‌آيد. آنها همه‌چيز را امتحان كردند و هرگونه سلاحي را به دست آوردند اما اكنون با اين كار به شكست خود اذعان مي‌كنند. به گزارش ايسنا به نقل از سايت اينترنتي النشره، نبيل قاووق، معاون رييس شوراي اجرايي حزب‌الله در سخناني تاكيد كرد: دستاوردهاي ميداني ارتش سوريه و همپيمانان‌شان در حلب و مناطق ديگر معادلات سياسي و نظامي و توازن قدرت‌ها را تغيير داد و مرحله جديدي را ايجاد خواهد كرد، چراكه پس از معادلات حلب وضعيت ديگر همانند قبل از آن نخواهد بود و اين دستاوردي جديد است كه ما در آن پيروزي‌ها را به شما نشان مي‌دهيم تا پيروزي‌ بزرگ‌تر را با شكست دو طرح تكفيري و اسراييلي محقق سازيم. وي اظهار كرد: جبهه النصره با نام جديدش «جبهه فتح الشام» منظورش «فتح» لبنان و سوريه است و به همين دليل طرح تكفيري و خصمانه النصره تغيير نكرده است و بدين ترتيب موضع ما نيز تغيير نخواهد كرد. دولت لبنان بايد با موضع رسمي خود تاكيد كند كه تغيير نام به معناي آن نيست كه اعضاي النصره از مجازات و پيگرد رهايي مي‌يابند و به معناي آن نيست كه در مقابل اشغالگري‌هاي النصره با نام جديدش در بلندي‌هاي عرسال و اراضي لبنان مي‌توان سكوت كرد. معاون رييس اجرايي حزب‌الله تصريح كرد: در حالي كه عربستان براي هرچه به فتنه و ايجاد دودستگي و تكفير مسلمانان مي‌انجامد، فتوا داده است، فتوايي براي حرام اعلام كردن روابط با اسراييل صادر نكرده است.

 

كرزي: در مبارزه با فساد اداري ناكام بودم

 رييس‌جمهور سابق افغانستان گفت: با گذشت 2 سال از تشكيل دولت فعلي، رهبران دولت وحدت ملي بايد لويه‌جرگه را برگزار كنند. به گزارش خبرگزاري فارس، «حامد كرزي»، رييس‌جمهور سابق افغانستان ضمن تاكيد بر برگزاري لويه جرگه، اعلام كرد كه در مبارزه با فساد اداري به دلايل مختلف ناكام بوده است. حامد كرزي، رييس‌جمهور پيشين افغانستان با اشاره به تعهد رهبران حكومت وحدت ملي براي برگزاري لويه جرگه گفت: با گذشت 2 سال از ايجاد حكومت فعلي، رهبران بايد لويه جرگه را برگزار كنند. كرزي با پذيرفتن اينكه دولت خودش در كار مبارزه با فساد اداري ناكام بود، افزود: اگر افراد مفسد را مجازات مي‌كردم، در كشور هرج و مرج و بي‌ثباتي رخ مي‌داد. وي فساد اداري را پديده‌اي دانسته كه بزرگ‌ترين ضربه را به دولت افغانستان زده و گفت كه تلاش‌هاي زيادي براي از بين بردن اين پديده انجام داده است. وي با اشاره به تقسيم قدرت در ميان رهبران حكومت وحدت ملي بيان كرد: مي‌خواهم در كشوري زندگي كنم كه انتصاب‌ و بركناري‌ بر اساس قانون صورت گيرد. كرزي در مورد فساد در دولت به نيويورك‌تايمز گفت: 2 گزينه داشتم يكي حمله به اين عناصر كه به هرج و مرج و بي‌ثباتي كشور مي‌انجاميد و راه ديگر اينكه فساد را ناديده بگيرم، اما مطمئن مي‌شدم كه اين پول‌ها در داخل افغانستان به مصرف برسند و كشور به جلو برود. براي اينكه مطمئن شوم اين پول‌ها در داخل افغانستان به مصرف برسند و كشور به جلو برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون