• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3612 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

ثبات در بازار طلا

تعطيلي بازارهاي جهاني و توقف خريد و فروش اونس طلا، سبب شد تا در بازار ايران نرخ طلا ثبات خود را حفظ كند و تغييرات بازار در روز گذشته اندك بود. همچنين بازار ارز هم روز كم‌نوساني را سپري كرد. روز گذشته، يكشنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت 300 توماني، با نرخ يك ميليون و 111 هزار و 800 تومان در بازار خريد و فروش شد. همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم بدون هيچ تغييري نسبت به ديروز با نرخ يك ميليون و 111 هزار تومان در بازار دست به دست شد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 569 هزار تومان و 295 هزار تومان ارزش‌گذاري شدند كه بر اين اساس نيم سكه افزايش دو هزار توماني را تجربه كرد و ربع سكه افزايش هزار توماني. نرخ هر سكه يك گرمي هم 182 هزار تومان اعلام شد.
در بازارهاي جهاني، نرخ اونس طلا هيچ تغييري نداشت؛ چرا كه بازارهاي جهاني روز گذشته تعطيل بود. نرخ اونس طلا ظرف يك هفته گذشته 17 دلار كاهش قيمت را از سر گذراند و از هزار و 338 دلار به هزار و 321 دلار رسيد. نرخ مثقال طلا 490 هزار و 200 تومان اعلام شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 113 هزار و 56 تومان ارزش‌گذاري شد.
در روزهاي اخير دلار امريكا روند صعودي داشت و با ۱۶ تومان افزايش قيمت همراه شد. همچنين يورو برخلاف دلار ۹ تومان كاهش قيمت را تجربه كرد. بررسي‌ها از بازار آزاد نشان مي‌دهد كه دلار امريكا در روزهاي اخير با روند افزايشي، يورو با كاهش قيمت و پوند با نوسان همراه شده است. به گزارش اقتصاد آنلاين، دلار امريكا در اواسط هفته گذشته ۳۴۵۱ تومان در بازار آزاد عرضه شد و در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه ۳۵۴۶ و ۳۵۴۹ تومان فروخته شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون