• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3612 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۸ شهريور

عدد نوشت

افتتاح مسكن مهر
 بي‌حضور وزير


با حضور معاون وزير راه و شهرسازي ۱۱۳۴ واحد مسكوني مهر در فاز ۳ شهر پرديس افتتاح شد. به گزارش فارس، در حالي كه گفته شده بود، وزير راه و شهرسازي براي نخستين بار در افتتاحيه مسكن مهر حضور مي‌يابد، اما بازهم حاضر نشد و اين در حالي است كه مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مسكن مهر نيز ديروز غايب بود. بنابراين گزارش 1134 واحد مسكوني مهر در مساحت 75/10 هكتار در 21 بلوك كه هر كدام از بلوك‌ها 10 طبقه هستند، افتتاح شد.

كاهش نرخ سود تسهيلات كشاورزي

مديرعامل بانك كشاورزي از كاهش نرخ تسهيلات سرمايه‌گذاري اين بانك از 18 درصد به 15 درصد در بخش كشاورزي خبر داد و گفت: باوجود آنكه نرخ تمام شده ما بالاتر از اينهاست، اما توافق كرديم كه نرخ تسهيلات را كاهش دهيم، تا حدي كه در تسهيل كاركرد رتبه اول را در بين بانك‌ها داريم و تا 15 شهريور كل تعهدات‌مان را در ارتباط با بنگاه‌هاي كوچك و متوسط انجام مي‌دهيم. او گفت: تا اين تاريخ بيش از 2/11 ميليون تن گندم به شكل تضميني از كشاورزان كشور به ارزش  14 هزار ميليارد تومان خريداري شده است كه تاكنون 6 هزار ميليارد تومان از اين رقم پرداخت شده است. به گزارش فارس، مرتضي شهيدزاده گفت: بخش كشاورزي با توجه به آمارهاي موجود، بالاترين نرخ رشد را در اقتصاد كشور داشته است. وي گفت: پيش از برجام و در زمان تحريم تنها 4 كارگزاري اين بانك در كشورهايي همچون تركيه، هند و چين فعال بود، اما اكنون بيش از 70 كارگزاري خارجي در كشورهاي مختلف فعال شده است.

 

ايجاد شغل صنعتي تا پايان سال

رييس سازمان برنامه و بودجه به تدابير اتخاذ شده براي حمايت از بنگاه‌هاي توليدي اشاره و اظهار كرد: براي اين منظور ۱۶۰ هزار ميليارد ريال پيش‌بيني شده تا به ۷۵۰۰ واحد توليدي پرداخت شود كه با فعال شدن اين واحدها تا پايان سال براي ۱۵۰ هزار جوان جوياي كار، شغل ايجاد مي‌شود. به گزارش روابط عمومي استانداري، محمدباقر نوبخت گفت: امسال سهم مناسبي از اعتبارات ماده۱۸۰ به خراسان شمالي اختصاص خواهد يافت و با اشاره به تدابير اتخاذ شده براي حمايت از بنگاه‌هاي توليدي اشاره و گفت: براي اين منظور ۱۶۰ هزار ميليارد ريال پيش‌بيني شده تا به ۷۵۰۰ واحد توليدي پرداخت شود و با فعال شدن اين واحدها تا پايان سال براي ۱۵۰ هزار جوان جوياي كار، شغل ايجاد شود. نوبخت در ارتباط با خروج بنگاه‌هاي اقتصادي كوچك از ركود نيز گفت: خراسان شمالي سهم خوبي از اعتبارات ۹۰۰۰ ميليارد توماني توازن منطقه‌اي براي ماده ۱۸۰ دارد. از سوي ديگر تسهيلات بايد براي بخش كشاورزي ارزان‌تر باشد كه اميدواريم با پرداخت اين تسهيلات شاهد تحول در بخش بنگاه‌هاي زودبازده باشيم.

 

طرح‌هاي فولادي براي دولت گران‌تر تمام مي‌شود

در حالي كه دولت مشغول افزايش ظرفيت توليد فولاد در كشور است، نايب‌رييس انجمن سنگ‌آهن ايران معتقد است كه بخش خصوصي براي احداث طرح‌هاي خود 10 برابر كمتر از دولت هزينه مي‌كند. بهرام شكوري در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به ارقامي نجومي كه براي احداث طرح‌هاي فولادي خرج شده است، اظهار كرد: هزينه‌هاي انجام شده براي ايجاد طرح‌هاي فولادي بسيار بالا بوده و چندان اصول كار در آنها ديده نشده است و با وجود اينكه كارشناسان درباره ميزان بازدهي و تاثيرات آن هشدار دادند، توجه چنداني نشده است. وي افزود: در تكميل زنجيره توليد چند نكته اهميت دارد كه يكي سرمايه‌گذاري اوليه است. ما همان كارخانه را به عنوان بخش خصوص با هزينه‌اي معادل يك دهم هزينه‌هايي كه در طرح‌هاي دولتي صرف مي‌شود خرج كرديم كه اين هنر بخش خصوصي واقعي است. نكته دوم نيز بهره‌وري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون