• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3619 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور

واكنش‌كدخدايي به زمزمه راي ‌منفي شوراي‌نگهبان به احمدي‌نژاد

هيچ كدام از اين گمانه زني‌ها صحت ندارد

در موعد قانوني اعلام نظر مي‌كنيم

گروه سياسي| از روزي كه فعاليت‌هايش شكلي انتخاباتي به خود گرفت گمانه‌زني‌ها در مورد حضورش آغاز شد. اما بيش از هر چيز بحث صلاحيتش براي رياست‌جمهوري داغ بود و بسياري معتقد بودند شوراي نگهبان صلاحيت احمدي‌نژاد براي حضور دوباره‌اش در پاستور را تاييد نخواهد كرد و براي اين مساله استدلال‌هاي بسياري را رديف مي‌كردند.
چند روز پيش اما اين موضوع شكل جدي‌تري به خود گرفت. طي روزهاي اخير اخباري مبني بر راي منفي اكثريت اعضاي شوراي نگهبان درباره صلاحيت رييس دولت گذشته منتشر شد كه در آن اشاره شده بود «10 عضو از 12 عضو شوراي نگهبان به احمدي‌نژاد راي منفي خواهند داد. » در اين مطلب تاكيد شده بود «بر اساس رويه شوراي نگهبان، در صورت اجماع بر رد صلاحيت يك نامزد انتخابات، پيش از ثبت نام يا حتي بعد از ثبت نام در انتخابات، به صورت غيررسمي به وي اطلاع داده مي‌شود تا از اعلام كانديداتوري خودداري كند. به گفته يك منبع مطلع نزديك به شوراي نگهبان، احمدي‌نژاد شانسي براي تاييد صلاحيت در شوراي نگهبان ندارد. او به تازگي از نظر شوراي نگهبان نسبت به خود مطلع شده است». سخنگوي شوراي نگهبان اما اين موضوع را تكذيب مي‌كند و مي‌گويد اين گمانه‌زني‌ها هيچ ارتباطي به شوراي نگهبان ندارد. به نظر مي‌رسد هر چه به روزهاي انتخابات نزديك شويم از اين دست خبرها و گمانه زني‌ها شدت بيشتري خواهد گرفت.
همه اينها در حالي است كه نزديكان محمود احمدي‌نژاد بارها حضور او در انتخابات سال 96 را تكذيب كرده‌اند اما در اين ميان برخي هم بر اين باورند كه رييس دولت سابق و اطرافيانش در حال محك زدن جامعه هستند تا تصميم خود را بگيرند. از همين رو سفرهاي استاني مرتبي را براي سخنراني‌هاي او ترتيب مي‌دهند. برخي هم نگاه ديگري به اين ماجرا دارند و معتقدند احمدي‌نژاد و يارانش هيچ شانسي براي سال آينده ندارند و همه برنامه‌ها و اقدامات‌شان تنها براي اين است كه در فضاي رسانه‌اي و سياسي كشور زنده بمانند و به عنوان يك جريان به رسميت شناخته شوند. در هر صورت، آنچه كه روشن است شوراي نگهبان هنوز تصميمي در مورد صلاحيت احمدي‌نژاد نگرفته است و به گفته سخنگوي اين شورا تصميم‌گيري در اين مورد را به وقت خود انجام خواهند داد، به عبارت ديگر تا زماني كه ثبت نام‌ها صورت بگيرد و زمان تاييد صلاحيت‌ها از راه برسد.
به گزارش خبرآنلاين، عباسعلي كدخدايي درباره خبر منتشر شده مبني بر نظر منفي اعضاي شوراي نگهبان به صلاحيت محمود احمدي‌نژاد در انتخابات رياست‌جمهوري 96 و اطلاع دادن اين موضوع به او، گفت: نمي‌دانم اين اخبار كذب را چه كسي منتشر مي‌كند. وي افزود: شوراي نگهبان در موعد قانوني خودش اعلام نظر خواهد كرد و هيچ كدام از اين گمانه زني‌ها صحت ندارد. سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اينكه شوراي نگهبان بعد از ثبت نام نامـــزدهاي انتخــابــات رياست‌جمهوري، بــررســـــي صلاحيت‌ها را انجام مي‌دهد، گفت: شوراي نگهبان در موعد قانوني خودش اعلام نظر مي‌كند و گمانه‌زني‌هاي بيروني هيچ ارتباطي به شوراي نگهبان ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون