• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3629 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۹ شهريور

افزايش اندك در بازار طلا و سكه

هرچند در بازارهاي جهاني، به دليل تعطيلي روز يكشنبه، نرخ اونس طلا تغييري نسبت به روز شنبه نداشت، اما در بازار ايران نرخ انواع طلا و سكه اندكي افزايش داشت.
روز گذشته، يكشنبه، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با افزايش قيمت 800 توماني، يك ميليون و 113 هزار و 400 تومان ارزشگذاري شد. همچنين سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي يك ميليون و 112 هزار تومان خريد و فروش شد كه اين مهم به معناي افزايش قيمت هزار توماني اين سكه نسبت به نخستين روز كاري هفته است. نيم سكه و  ربع سكه به ترتيب 568 هزار تومان و 298 هزار تومان به بازار عرضه شدند كه بر اين اساس هر دو تورم هزار توماني را از سر گذراندند. سكه يك گرمي نيز با قيمت 186 هزار تومان به دست مشتريان رسيد. اونس طلا در بازارهاي جهاني، با توجه به تعطيلي روز يكشنبه، كماكان هزار و 311 دلار قيمت دارد. در هفته گذشته 17 دلار ارزان‌تر شد. شاخص دلار امریکا تحت‌تاثیر جلسه سیاستگذاری بانک مرکزی این کشور، با شتاب فزاینده شروع به افزایش کرد. یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی این تغییرات، آمار مربوط به تورمی بود که در اواخر روز جمعه بر مبنای شاخص قیمت مصرف‌کننده منتشر شد. این آمار که تورمی بسیار بالاتر از آنچه انتظار می‌رفت را نشان می‌داد، باعث جهش در ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا شد. سیر نزولی اونس طلا که از اواسط هفته شروع شد تا روز جمعه ادامه یافت، این سیر نزولی در روز جمعه تحت‌تاثیر گزارش منتشر شده تورم که بیانگر افزایش نرخ تورم بیش از مقدار پیش‌بینی شده بود، قرار گرفت که منجر به کاهش شدید در قیمت طلا شد، به‌طوری‌که در اواخر روز جمعه قیمت هر اونس طلا به 1307 دلار رسید. در نهایت، در پایان فعالیت بازار نیویورک در روز جمعه، اونس طلا روی قیمت 1310 دلار ایستاد. به هر روي در روزهاي آينده تحولات قيمتي دلار مي‌تواند ثبات بازار طلا را از بين ببرد يا آن را بازگرداند. مثقال طلا 492 هزار و 300 تومان فروخته شد و هر گرم طلاي 18 عيار 113 هزار و 541 تومان در بازار دست به دست شد.
در بازار ارز، هر دلار امريكا با افزايش سه توماني، سه هزار و 561 تومان خريد و فروش شد، نرخ يورو چهار هزار و دو تومان اعلام شد و پوند انگليس نيز چهار هزار و 690 تومان در بازار تهران عرضه شد. درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 974 تومان و هزار و 217 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست به دست شدند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون