• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

خبر

آخرين مواضع سياسي مجمع روحانيون مبارز

مجمع روحانيون مبارز با تقدير از تلاش‌هاي وحدت‌آفرين در هفته وحدت و تاكيد مجدد بر ضرورت آن در جهان اسلام، رفتار كساني را كه در جوامع شيعي به بهانه‌هاي مختلف دست به اقدامات هنجارشكنانه و ضد يكپارچگي جهان اسلام مي‌زنند به‌شدت محكوم كرد. به گزارش ايسنا، اعضاي مجمع روحانيون مبارز در جلسه اخير اين تشكل گزارشي از اخبار فرهنگي و سياسي كشور و جهان را مورد تحليل قرار دادند و همچنين با توجه به جلسه روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي بر اهميت جايگاه مجلس و برحقوق نمايندگان در اظهارنظر درباره تمام مسائل كشورتاكيد كردند و با توجه به ديدگاه امام خميني(ره) كه مجلس را در راس امور مي‌دانستند، رفتارهاي بعضي از نمايندگان را كه مانع استيفاي اين حقوق مي‌شود زيبنده مجلسي در تراز جمهوري اسلامي ندانستند. در اين جلسه مجمع، خشونت‌هاي جنايت‌باري كه در هفته‌ها و ماه‌هاي اخير به دست افراد يا گروه‌هاي فريب خورده يا جاهلان متعصّب به‌نام اسلام در نقاط مختلف جهان شكل مي‌گيرد نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت و اعضاي مجمع خاطرنشان كردند: اگرچه همه اهل انصاف در جهان مي‌دانند اهانت‌هايي كه در غرب به مقدسات اسلام مي‌شود و جنايت‌هايي كه صهيونيست‌ها انجام مي‌دهند و كشتار مردم مظلوم در جاي جاي كشورهاي اسلامي به دست عوامل آنان، عامل اصلي در به وجود آمدن اين خشونت‌هاست؛ اما با وجود اين واقعيت تلخ مجمع روحانيون حادثه اخير و ناگوار پاريس و نيز كشتار بيش از هزار نفر از مردم بيگناه نيجريه كه توسط گروه جهالت محور« بوكو حرام » انجام شد را بيگانه از اسلام و تعاليم وحي و رفتار پيامبر اسلام و ديگر پيامبران الهي مي‌داند و اين‌گونه اقدامات را چه براساس تعصبات جاهلانه و چه در پي دسيسه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمين انجام شده باشد به‌شدت محكوم مي‌كند. اعضاي مجمع روحانيون مبارز همچنين بازداشت روحاني بحريني؛ شيخ علي سلمان را عملي ناروا دانسته و آن را محكوم و اظهار كردند: حكومت بحرين و ديگر حكومت‌ها بايد توجه كنند كه اين‌گونه اقدامات در برابر رفتارهاي مدني شهروندان، راه را براي افراطيون در منطقه هموار مي‌كند.

موضع ندا  درباره نطق مطهري

دبيركل نداي ايرانيان با محكوم كردن هجمه‌ها به علي مطهري در پي نطق وي در مجلس اين اتفاق را موجب سوءاستفاده رسانه‌هاي خارجي دانست. مجيد فراهاني در گفت‌وگو با ايلنا، ادامه داد: براساس اصول متعدد قانون اساسي و آيين‌نامه داخلي مجلس هر شهروند و انساني حق ابراز نظر و آزادي بيان دارد كه اين مساله به خصوص براي نمايندگان مجلس به رسميت شناخته شده و نماينده‌يي را نمي‌توان به دليل نطقش مورد بازخواست و پيگيري قضايي قرار داد. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه قرار بود مجلس عصاره فضايل ملت باشد و امام خميني (ره) آن را در راس امور مي‌دانست، تصريح كرد: چرا بايد اقليتي تندرو نماينده‌يي را هنگام نطق در بيان نظراتش مورد هجوم قرار دهند كه به تيتر يك رسانه‌هاي بين‌المللي تبديل شود؟دبيركل موقت حزب نداي ايرانيان با بيان اينكه حزب نداي ايرانيان هما‌ن‌طور كه در اصول و مرامنامه‌اش آمده به مسائلي نظير پايبندي به قانون اساسي، آزادي بيان و مردمسالاري و توسعه سياسي اعتقاد دارد، يادآور شد: حتي اگر عده‌يي زماني بخواهند مانع از اتمام نطق كساني چون كوچك‌زاده، ‌رسايي و بذرپاش در مجلس شوند، ما در مقابل آنها مي‌ايستيم و معتقديم بايد مخالف ما نيز حق ابراز بيان داشته باشد، چراكه ما پيرو مولايي هستيم كه با وجود آنكه خوارج در مجلس خطبه‌هاي ايشان را برهم مي‌زد، مانع از برخورد حذفي با آنها تا هنگامي دست به شمشير نبرده بودند، نشد. ما بايد خود را در آيينه علوي ببينيم و رفتار خود را همانند ايشان تنظيم كنيم. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پاسخ به اين سوال كه مجلس در برابر اين رفتار چه واكنشي بايد نشان دهد؟ ابراز داشت: رياست مجلس بايد نسبت به اين عمل ابراز برائت كند و بگويد كه اين نوع رفتار مورد تاييد مجلس نيست و اين حق هر نماينده‌يي است كه نظرش را درباره موضوعات مختلف بيان كند و اگر مخالفي نيز وجود دارد، آنها هم حق دارند كه نظرشان را در پاسخ محترمانه بيان كنند.

ناطق‌نوري مدعو همايش اصلاح‌طلبان است

خبر دعوت از علي اكبر ناطق نوري، رييس بازرسي دفتر مقام معظم رهبري در همايش شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات اگرچه از سوي يك رسانه اصولگرا تكذيب شد اما روز گذشته اسناد دعوت از اين روحاني بلندپايه اصولگرا منتشر شد. اين خبرگزاري اصولگرا در متن خبر خود آورده بود: «در پي اعلام زمان برگزاري همايش اصلاح‌طلبان و طرح موضوع دعوت از حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري براي سخنراني در اين همايش، دفتر اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اين موضوع را از ريشه تكذيب كرد.»اين خبرگزاري، منبع مطلب فوق را ابتدا «دفتر حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري» و سپس «يك عضو دفتر حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري» ذكر كرده بود اما در هيچ جاي اين خبر، نامي از فرد تكذيب‌كننده نيامده بود. رحمان قلي‌زاده، دبير اين ستاد در نشست خبري همايش سراسري اصلاح‌طلبان كشور كه از سوي ستاد برگزاري همايش تشكيل شد، در آن خبر از دعوت حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري و كذب بودن مطالب برخي سايت‌ها داد.

همه منتقدان دولت، اصولگرايان نيستند

محسن كوهكن، نايب‌رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري در خصوص نحوه برخورد منتقدين اصولگراي دولت با روحاني با نوع رفتار آنها با دولت اصلاحات و شباهت‌ها و تفاوت‌هاي آن تاكيد كرد: نوع برخوردي كه از سوي منتقدين دولت مي‌شود با يكديگر متفاوت است يعني اينكه به همه منتقدين دولت عنوان اصولگرا اطلاق كنيم و بگوييم كه اصولگرايان به صورت فراگير چنين برخوردي با دولت دارند، اثباتش كار آساني نيست و دليل قوي و محكمي مي‌خواهد. وي در گفت‌وگو با خبرآنلاين با بيان اينكه اگر بر فرض منظور از اصولگرايان، نيروهاي اصولگراي داخل مجلس باشد، بايد خروجي اكثريت خانه ملت كه اصولگرايان هستند و نوع رفتار و برخوردي كه آنها دارند اين موضوع را نشان مي‌دهد كه استنباط ما اين است كه انتقاد، نوع برخورد و رفتار با دولت در مجلس در حال حاضر به هر شكلي كه وجود دارد، به صورت فردي صورت مي‌گيرد. يعني افرادي از جريان اصولگرا بنا برادله‌يي كه براي خودشان دارند، يك نوع برخورد يا انتقاد يا هرچه كه اسمش را بگذاريد، اتخاذ مي‌كنند. عضو جامعه اسلامي نمايندگان ادوار مجلس تصريح كرد: من به اين نكته نرسيده‌ام كه بگويم اصولگرايان برخوردي مشابه برخورد با دولت آقاي خاتمي با دولت آقاي روحاني دارند. كوهكن در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما انتقاد افراد منتسب به جبهه پايداري از نوع انتقاد دلسوزانه و خيرخواهانه است، تصريح كرد: با توجه به شناختي كه من از دوستان پايداري دارم اگر سئوال كنيد آيا لبه انتقادات آنها از دولت تند و تيز نيست؟ من مي‌گويم چرا تند است اما اگر سئوال كنيد كه آيا انتقادشان غيرصادقانه است؟ نمي‌توانم اين موضع را تاييد كنم چراكه شايد خود همين دوستان انتقادهايي هم به من داشته باشند و ما در مجلس هشتم با برخي از اين دوستان نقطه نظرات متفاوتي داشتيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون