• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

درس‌هاي فيزيكي يك نطق پيش از دستور

شهرام شهيدي


ما بالاخره نفهميديم در روزي كه علي مطهري نطق مي‌كرد كي به كي بوده؟ يكي مي‌گويد درگيري فيزيكي بوده. ديگري تكذيب مي‌كند. يك عده نماينده پيدا شده‌اند كه ادعا مي‌كنند خودشان و فقط خودشان مطهري را هل داده‌اند و نماينده ديگري در اين هل دادن شريك نيست. جالب اينكه تاكنون حداقل سه نفر مدعي شده‌اند كه آيين هل دادن تنها كار خودشان بوده و حاضر نيستند كس ديگري شريك‌شان بشود. شده مثل برند اكبرجوجه اصل كه هر رستوراني مدعي است از اول خودش اكبر جوجه اصل بوده و سندش هم موجود است. از اهالي تاريكخانه خواستيم هركدام نوبت بگيرند و به ترتيب پيشنهاد خود در مورد بهترين روش جلوگيري از درگيري فيزيكي و حتي شيميايي در مجلس را از طريق آموزه‌‌هاي علمي بيان كنند:
خانم باجي: بهترين روش، حل شدن است. يك موضوع بايد چه شود؟ بله. بايد حل شود. نماينده هم مثل يك موضوع مي‌ماند. بايد براي جلوگيري از درگيري حل شود. در چه؟ در ديگر نمايندگان. يعني اصلا اقليت بايد در اكثريت حل شود. البته فعلا. قبلا اكثريت بود كه بايد در اقليت حل مي‌شد.
صداي شادروان مصدق: اميدوارم هرگز به علي مطهري كه به راه افتاده نيرويي وارد نشود. چون طبق قانون اول نيوتن اگر جسم در حال حركت با سرعت ثابت باشد و نيرويي به آن وارد نشود، آن جسم تا ابد با همان سرعت و در همان جهت به حركتش ادامه مي‌دهد.
موسيو شيطان: تنها راهكار عملي براي يك نماينده اين است كه وقتي حرفش خريدار ندارد بخار شود. اين پروسه بعدها منجر به بي‌بخار شدن هم مي‌شود كه تكنولوژي‌اش را مي‌توان به جهان صادر كرد و ارزآوري داشت.
صداي شادروان مدرس: ترويج بوي قرمه سبزي در مجلس. در واقع بايد پروتكلي امضا شود كه طبق آن سعي شود از ورود كله‌يي كه بوي قرمه سبزي نمي‌دهد به مجلس خودداري كرد.
عكس آقابزرگ: سعي در جلوگيري از رسيدن نماينده به نقطه جوش. بدين‌ترتيب با تعبيه دستگاه‌هاي خنك‌كننده مي‌توان مانع جوش آوردن يك يا تعدادي از نمايندگان شد.
عموحسام: آموزش علوم در حين خدمت به نمايندگان و پرهيز از قانون كنش و واكنش كه مي‌گويد هر عملي را عكس‌العملي است؛ مساوي و در جهت خلاف آن. يعني اگر بپذيريد كه جواب ‌هاي، هوي است آن وقت از گفتن‌هاي پرهيز مي‌كنيد. اين يعني اگر نماينده‌يي را هل دادي منتظر باشي او هم تو را هل بدهد. اين ترس خودش باعث ممانعت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون