• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

پيشنهاد قيمت 69 ميليون توماني براي مسكن مهر

پس از چندين جلسه كارشناسي و چندين بار ورود وزارت راه و شهرسازي به ماجراي قيمت نهايي مسكن مهر شهر پرديس گزارش‌ها حاكي از اين است كه ليست قيمت قطعي مسكن مهر اين شهر از سوي شركت عمران نهايي و رسما با نرخ 69 ميليون تومان تقديم وزارت راه و شهرسازي شده است.
فارس در گزارشي نوشت، موضوعي كه ماه‌ها مورد مناقشه شركت عمران پرديس و متقاضيان مسكن مهر براي نهايي شدن قيمت‌ها شكل گرفته بود چند روزي است كه با قطعي شدن قيمت‌ها رنگ واقعيت به خود گرفته و اين ليست سرانجام از سوي شركت عمران پرديس تقديم وزارت راه و شهرسازي شده است.
اگر چه متقاضيان مسكن مهر اين قيمت قطعي را همان افزايش قيمت عنوان مي‌كنند اما مقامات مسوول وزارت راه و شهرسازي و شركت عمران پرديس اين قيمت‌ها را افزايش قيمت تلقي نمي‌كنند و معتقدند كه متقاضيان مسكن مهر تاكنون هرچه پرداخته بودند علي‌الحساب بوده و اين قطعي بودن قيمت در دولت قبل بايد اعلام مي‌شده كه نشده است. به هر حال چه افزايش قيمت و چه قطعي شدن قيمت‌ها موضوعي است كه بخشي از متقاضيان مسكن مهر پرداختش را خارج از توان‌شان مي‌دانند و مي‌گويند دولت بايد فكري به حال اين قيمت‌ها كند، هر چند با اعلام قطعي شدن قيمت‌ها به نظر مي‌رسد ديگر پرونده اين آناليز قيمت هم بسته شد.
بنابراين گزارش، دولت يازدهم كه چندان از پروژه مسكن مهر خشنود نيست و آن را به نوعي حاشيه‌نشيني مدرن تلقي مي‌كند براي كاستن از اعتراضات مردمي سهم خود در كمك به پروژه‌هاي مسكن مهر شهر پرديس را به ازاي هر واحد مسكوني تا 23 ميليون تومان افزايش داد و صورتجلسه‌اي در حضور معاون اول رييس‌جمهور به مبلغ 130 ميليارد تومان براي آماده‌سازي، محوطه‌سازي و تامين خدمات زيربنايي واحدهاي مسكن مهر شهر پرديس به تصويب رساند. ظاهرا مسوولان ارشد وزارت راه و شهرسازي و شركت عمران شهرهاي جديد سخت به دنبال تخصيص اين 130 ميليارد تومان هستند چرا كه اگر اين مبلغ قابليت تخصيص پيدا كند و اجرايي شود سرعت تحويل واحدها افزايش مي‌يابد.
در گزارشي هم كه به صورت محرمانه شركت عمران به وزارت راه و شهرسازي ارايه كرده آمده است كه چنانچه متقاضيان آورده‌هاي خود را به موقع واريز نكنند تحويل واحدهاي مسكن مهر با تاخير مواجه خواهد شد. در ليستي كه به تازگي با عنوان قيمت قطعي به وزارت راه و شهرسازي ارايه شده است. آن طور كه متقاضيان تصور مي‌كردند كه قيمت‌ها تعديل خواهد شد نبوده و به عنوان مثال حداكثر قيمت مسكن مهر در فاز 8 همان 69ميليون تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون