• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

كاظم اكرمي، وزير اسبق آموزش و پرورش:

مجلس با راي بالا به دانش‌آشتياني به آموزش و پرورش ياري رساند

اعتماد| در روزهاي باقيمانده تا برگزاري جلسه راي اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي آموزش و پرورش، چهره‌هاي گوناگون حوزه سياسي و اجتماعي تلاش دارند تا با يادآوري خدمات فخرالدين دانش‌آشتياني در حوزه اجرايي و تجارب او در حوزه آموزش و پرورش، نمايندگان مجلس دهم را تشويق كنند تا اين گزينه دولت يازدهم براي جانشيني علي‌اصغر فاني را با راي اعتماد خود همراهي كنند.
وزير اسبق آموزش و پرورش يكي از موافقان حضور دانش‌آشتياني در وزارت آموزش و پرورش است. كاظم اكرمي با اشاره به زماني كه دانش‌آشتياني به عنوان معاون وزير علوم دولت اصلاحات فعاليت داشت، مي‌گويد كه او در گردهمايي‌هاي روساي دانشگاه‌ها به تمامي انتقادات مطرح‌شده توجه مي‌كرد و همين موضوع را از جمله ويژگي‌هاي يك مدير موفق مي‌داند. اكرمي در خصوص اينكه آيا دانش‌آشتياني به مسائل آموزش و پرورش به اندازه وزارت علوم آشنا هست يا خير، به «اعتماد» مي‌گويد: «خب به هر حال وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالي با هم تفاوت دارند اما جنس كار هر دو تقريبا يكي است و مدير موفق در وزارت علوم مي‌تواند در آموزش و پرورش هم موفق باشد. دوم اينكه اين ايرادي است كه برخي به آقاي نجفي هم مي‌گرفتند. خوب به ياد دارم كه برخي دوستان بنده در مجلس يكي از ايراداتي كه به آقاي نجفي مي‌گرفتند همين نداشتن سابقه در وزارت آموزش و پرورش بود. اما آيا آقاي نجفي در كار وزارت آموزش و پرورش ناتوان بود؟ هنوز هم عده‌ معتنابهي از معلمان مي‌گويند كه‌ اي كاش آقاي نجفي به وزارت آموزش و پرورش برمي‌گشت و از ايشان خاطره بسيار خوبي دارند.
حالا اين را در نظر بگيريد كه اتفاقا آقاي دانش‌آشتياني از سال 1355 با آموزش و پرورش در ارتباط بوده، معلمي كرده و مديريت مدارس مفيد را برعهده داشته.» اكرمي با تاكيد بر سوابق دانش‌آشتياني در بدنه آموزش و پرورش يادآوري مي‌كند كه او به عنوان معلم رياضي و مربي پرورشي سابقه حضور در كلاس درس را دارد، پس از آن هم معاونت مدرسه و بعد مديريت را در كارنامه خود ثبت كرده و علاه بر اينها يك سالي هست كه با معاونت پژوهش و برنامه‌ريزي وزارت آموزش و پرورش همكاري دارد و به عنوان عضو شوراي برنامه‌ريزي سازمان پژوهش از مسائل آموزش و پرورش كاملا مطلع است.
اكرمي در خصوص قابليت دانش‌آشتياني براي رفع مسائل آموزش و پرورش مي‌گويد: «ايشان در مورد اقتصاد آموزش و پرورش مطالعات قابل توجهي دارد كه اميدوارم در جهت حل مشكلات از آنها استفاده كند. از نظام‌هاي مختلف آموزش و پرورش در كشورهاي مختلف اطلاعات مفيدي دارد كه مي‌تواند براي اداره اين دستگاه از آنها بهره گيرد. مديريت موفق ايشان در آموزش عالي و اداره مدارس مفيد و آگاهي‌اش از مسائل آموزش و پرورش براي تحقق خواسته‌هاي معلمان و رفع نيازهاي گوناگون وزارت آموزش و پرورش، او را تبديل به فردي شايسته براي اين وزارتخانه مي‌كند. اميدوارم نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي با راي بالا به ايشان بتوانند آموزش و پرورش را ياري كنند. پس از انتخاب آقاي دانش‌آشتياني هم نوبت به اين مي‌ر‌سد كه نمايندگان محترم هنگام بررسي لايحه بودجه، اقداماتي را در جهت رفع مشكلات معيشتي معلمان شاغل و بازنشسته انجام دهند كه در زمان مناسب به آن خواهيم پرداخت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون