• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3662 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

ادامه افزايش قيمت سكه و دلار

بازار طلا و ارز روز گذشته باز هم شاهد افزايش قيمت بود به گونه‌اي كه دلار امريكا با حركت صعودي در مقايسه با ديروز ۳۶۲۳ تومان و سكه تمام طرح جديد يك ميليون و ۱۱۶ هزار تومان عرضه مي‌شد و هر گرم طلاي ۱۸ عيار بيش از ۱۱۲ هزار تومان قيمت داشت. همچنين نيم سكه و ربع سكه با روند افزايشي به ترتيب ۵۶۱ و ۲۹۷ هزار تومان فروخته شدند. همچنين اونس جهاني طلا براي معاملات در بازارهاي جهاني بيش از ۱۲۷۵ دلار داد و ستد شد. در بازار ارز نيز يورو ۳۹۷۸ تومان، پوند انگلستان ۴۴۳۸ تومان و لير تركيه ۱۱۸۷ تومان عرضه مي‌شد.
به اين ترتيب طبق گزارشات از بازار طلا و ارز قيمت هر گرم طلاي 18 عيار در بازار نسبت به روز قبل از آن 392 تومان افزايش يافت و به 112 هزار و 203 تومان رسيد. مثقال طلا نيز با 1900 تومان افزايش، سكه تمام بهار آزادي طرح جديد با دو هزار تومان افزايش، سكه تمام طرح قديم با پنج هزار تومان افزايش، نيم‌سكه با سه هزار تومان و ربع سكه و سكه گرمي هر كدام با دو هزار تومان افزايش مواجه بودند.
در عين حال در بازار ارز نيز دلار با 8 تومان افزايش، يورو با يك تومان افزايش، پوند انگليس با دو تومان، لير با 5 تومان و درهم نيز با يك تومان افزايش خود را در بخش صعودي‌هاي ديروز قرار دادند.
در حالي كه پس از كاهش ارزش دلار در روزهاي گذشته، ارز امريكا تا حدودي ترميم شده، قيمت طلا روز دوشنبه كاهش يافت. اما نگراني‌ها در مورد نتيجه انتخابات امريكا و سياست پولي فدرال رزرو موجب شد تا قيمت فلز زرد در نزديكي بالاترين رقم 3 هفته اخير كه جلسه گذشته به ثبت رسيده بود باقي بماند. روز جمعه پس از آنكه اف‌بي‌آي اعلام كرد كه تحقيقات بيشتري در مورد استفاده هيلاري كلينتون از سرور شخصي براي ارسال ايميل‌هاي دولتي انجام خواهد داد، قيمت طلا به بالاترين رقم از 4 اكتبر تاكنون رسيد. اين خبر بازارها را كه پيروزي كلينتون را تقريبا قطعي مي‌پنداشتند تكان داد و موجب كاهش شاخص‌ها در بازار بورس و افت ارزش دلار شد. اما ترميم ارزش دلار در روز دوشنبه موجب شد تا طلا بخشي از افزايش قيمت هفته گذشته را خنثي كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون