• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3662 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

اين انتخاب، پيروزي همه جناح‌هاي سياسي لبنان بود

حسن روحاني، رييس‌جمهور در تماس تلفني با «ميشل عون»، انتخاب وي را به عنوان رييس‌جمهوري كشور دوست لبنان تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد كه در دوره جديد، روابط تهران – بيروت بيش از پيش گسترش يابد. وي اين انتخاب را تجلي آرامش و پيروزي دموكراسي و همه جريان‌هاي سياسي در لبنان دانست و افزود: ايران معتقد است اين انتخاب كه در يك رقابت سالم و آزاد انجام شد، پيروزي يك جناح خاص نيست بلكه جلوه‌اي از همزيستي مسالمت آميز همه طوايف مختلف در كشور لبنان و موفقيتي بسيار شيرين براي ملت لبنان است. ايران همواره بر اين نكته تاكيد مي‌كرد در صورتي كه فشارهاي بيگانگان از لبنان برداشته شود مردم لبنان به خوبي توانايي انتخاب رييس‌جمهور خود را خواهند داشت.
روحاني خطاب به رييس‌جمهوري لبنان گفت: شما در يك دوره بسيار حساسي اين‌بار مسووليت را بر دوش گرفته‌ايد؛ دوره‌اي كه منطقه با دو تهديد رشد جريان‌هاي تكفيري و گروه‌هاي تروريستي و زياده‌خواهي رژيم غاصب صهيونيستي مواجه است و ما يقيين داريم با انتخاب جنابعالي، جبهه مقاومت لبنان در برابر اين دو تهديد، تقويت خواهد شد.
رييس‌جمهوري كشورمان با آرزوي توفيق براي رييس‌جمهوري جديد لبنان و سربلندي مردم آن كشور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده توسعه روابط با كشور دوست لبنان در همه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي است.
خواهان توسعه و گسترش رابطه با ايران هستيم
«ميشل عون»، رييس‌جمهوري لبنان نيز در اين تماس تلفني، با قدرداني و تشكر از دكتر روحاني، اظهارداشت: ما همواره خواهان توسعه و گسترش روابط با جمهوري اسلامي ايران هستيم و بر اين پيوند دوستي ميان دو ملت و دو دولت تاكيد خواهيم كرد.  رييس‌جمهوري لبنان، حمايت جمهوري اسلامي ايران از يكپارچگي لبنان را بسيار با اهميت دانست و گفت: ما همواره در راستاي توسعه و تقويت وحدت ملي تلاش كرده‌ايم. وي همچنين با اشاره به ضرورت درك شرايط كنوني به خاطر تهديدات گروه‌هاي تروريستي و رژيم صهيونيستي و هشياري در برابر آنها، گفت: لبنان آمادگي دارد با تمام قوا در برابر هرگونه تهديد از سوي گروه‌هاي تروريستي يا رژيم صهيونيستي بايستد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون