• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3662 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

ابراهيم حاتمي‌كيا در حاشيه رونمايي از كتاب هنري باديگارد:

ساخت فيلم در سوريه را تكذيب مي‌كنم

ابراهيم حاتمي‌كيا در حاشيه مراسم رونمايي از كتاب هنري فيلم «باديگارد» از سفر اخير خود به سوريه گفت و اخبار منتشر شده در خصوص ساخت فيلم در سوريه را تكذيب كرد.
به گفته اين كارگردان فيلمي در كار نيست و او به سوريه رفته تا آنجا را ببيند: «از اين به بعد هر خبري درباره‌ فيلم‌هاي من منتشر بشود، تكذيب مي‌كنم، مگر آن فيلمنامه را بنويسم و خودم خبرش را منتشر كنم.»كارگردان «باديگارد» در ادامه از انتشار كتاب يك فيلم هنري در كشورهاي خارجي به عنوان يك اتفاق معمول ياد كرد. به نظر مي‌رسد اين نخستين بار است كه كتاب هنري يك فيلم در ايران منتشر مي‌شود و حاتمي‌كيا دوست داشته اين كار را انجام دهد. كارگردان «آژانس شيشه‌اي» در اين مراسم با اشاره به قيمت اين كتاب تاكيد كرد همه كس نمي‌تواند چنين كتابي را بخرد و اين كتاب بايد در كتابخانه‌ها براي دانشجويان قابل استفاده باشد. او در ميان صحبت‌هاي خود عنوان كرد: ادعايي ندارد كه در اين مورد نخستين است و تنها صادقانه مي‌خواسته زكات آنچه را ياد گرفته‌، بدهد و بگويد اين حدي است كه در ايران به آن رسيده‌ايم. حاتمي‌كيا در بخشي از صحبت‌هاي خود به اهميت سينماي ديجيتال پرداخت: «اگر سينماي ديجيتال نبود اين بحث‌ها جاي مطرح شدن نداشت چون بحث استوري‌بورد در سينماي فرنگ بسياري قديمي است و شايد حدود 80 سال قدمت دارد اما اين عادت در ايران نيست و شايد جسته‌وگريخته اتفاق افتاده باشد.»به گفته او، بعد از نوشتن فيلمنامه «باديگارد» براي اينكه بتوانند مفهوم اين فيلم را تصوير كنند، با كسي كه در اين زمينه تبحر دارد، يعني سهيل دانش‌اشراقي، مشورت كرده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند چنين كاري شدني است. حاتمي‌كيا در ادامه با اشاره به اينكه اين مسائل براي سينماي ما تازه است، توضيح داد: «چه بخواهيم و چه نخواهيم اين مسير بايد پيش برود البته براي اقتصاد فقرزده سينماي ما كه مشكل دارد و مجبور است در چارچوب خانه‌ها گير بكند و نمي‌تواند در خيابان جولان بدهد و اكشن بسازد، شايد كمي هم دلخوركننده باشد اما براي سينما بايد اين اتفاق بيفتد.»كارگردان «به رنگ ارغوان» با تاكيد بر اينكه سينماي ايران در سال‌هاي اخير، تلاش كرده متخصصان خارجي را وارد كشور بكند، خاطرنشان كرد اين كتاب آن چيزي است كه خودمان هستيم و حدي است كه در ايران ياد داريم: «من نيز تلاش كردم، بگويم ما تا اين اندازه رسيده‌ايم و اميدوارم اين تجربه به كساني كه طلب چنين دانشي را دارند، منتقل شود.»كتاب هنري «باديگارد» به همت اسماعيل فرزند ابراهيم حاتمي‌كيا منتشر شد.
فيلم سينمايي «باديگارد» نوروز 95 روي پرده سينماها رفت و به فروشي معادل شش ميليارد تومان دست يافت. «فيلم نت» چندي پيش اين فيلم را در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون