• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3667 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

وزير ارتباطات:

رفع فيلتر ارتباطي با دولت ندارد

اعتماد| روز گذشته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران در محل برگزاري نمايشگاه مطبوعات حاضر شد تا به سوالاتي در خصوص وضعيت اينترنت، فيلترينگ شبكه‌هاي اجتماعي، نرخ استفاده از خدمات اينترنتي و كيفيت دستري به شبكه پاسخ دهد. محمود واعظي در اين نشست اعلام كرد: «فيلتر فيسبوك و توييتر ارتباطي با دولت يازدهم ندارد؛ اين موضوع بايد در كميته تعيين مصاديق فيلترينگ تصميم‌گيري شود. »
«تعرفه اينترنت ثابت (ADSL) از سال گذشته تاكنون در دو مرحله كاهش پيدا كرده است. سال گذشته اينترنت به ازاي هر گيگ ۴۵۰۰ تومان بود كه در يك مرحله به ۳۶۰۰ تومان كاهش پيدا كرد و هم‌اكنون نرخ ADSL را به ازاي هر گيگابيت به ۲۹۵۰ تومان رسانده‌ايم. » به گفته واعظي، وزارت ارتباطات در مورد كاهش قيمت به صورت مستقيم و دايم بر اپراتورها و شركت‌هاي اينترنتي نظارت دارد: «طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته شرايط به گونه‌اي تعريف شد كه مردم براي استفاده از اينترنت بسته به ميزان استفاده‌اي كه دارند از تخفيف‌هاي ۱۷ تا ۳۳ درصدي بهره‌مند شوند بنابراين مردم قبلا اين طمع را چشيده‌اند و در حوزه اينترنت همراه نيز تعرفه‌ها كاهش پيدا كرده و در نهايت ۱۴ ريال به چهار ريال رسيده است.»
وزير ارتباطات توصيه كرد چنانچه يك شركت كوچك در يك شهرستان اين مصوبه را اجرايي نمي‌كند، بايد كاربران موضوع را از طريق سامانه شكايت ۱۹۵ اعلام كنند.
 وي همچنين عنوان كرد: «در ارتباط با هزينه‌هاي مربوط به بسته‌ها نيز اكنون شرايط به گونه‌اي است كه با اجراي طرح ترابردپذيري مشتركان مي‌توانند در صورت عدم رضايت از قيمت و خدمات اپراتور خود با حفظ شماره از خدمات اپراتور ديگري استفاده كنند. در نهايت اگر مشتركان چنين رويكردي را مدنظر داشته باشند هيچگاه اپراتورها اقدام به انجام تخلفات نخواهند كرد و در بازار رقابتي با شرايط بهتري به ارايه خدمات خواهند پرداخت. »
واعظي در صحبت‌هاي خود در خصوص اپراتورهاي ارايه‌دهنده خدمات تلفني به سوالي مبني بر اينكه در دولت دهم چه اندازه جريمه براي تخلفات اپراتورها در نظر گرفته شده، گفت: «جرايم متعدد بوده و در پروانه هر سه اپراتور ذكر شده است كه متناسب با تخلفات چگونه با آنها برخورد خواهد شد. سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي نيز با جديت اين موضوع را دنبال مي‌كند تا حقي از مشتركان ضايع نشود.»محمود واعظي در پاسخ به سوالي در مورد تصميم دولت براي رفع فيلتر شبكه‌هاي اجتماعي فيسبوك و توييتر تاكيد كرد: «فيلتر فيسبوك و توييتر ارتباطي با دولت يازدهم نداشته و رفع فيلتر آن نيز بر عهده ما نيست؛ اين موضوع بايد در كميته تعيين مصاديق فيلترينگ تصميم‌گيري شود و در حيطه كاري وزارت ارتباطات نيست. اما آنچه كه دولت يازدهم به مردم وعده داده بود اين است كه سايت‌هايي كه قابل استفاده مردم بوده و محتواي غيراخلاقي ندارد و كاربردي هستند، فيلتر نشود. در اين زمينه دولت روي تعهد خود مانده است و سايت‌هاي مورد استفاده عموم مردم را فيلتر نكرد. »
وزير ارتباطات در مورد راه‌اندازي سرويس پول الكترونيك در بستر موبايل كه امكان ارايه خدمات بانكي را از طريق موبايل و نيز امكان پرداخت پول خرد الكترونيكي را از طريق اين بستر فراهم مي‌كند، گفت: «جلساتي را با رييس كل بانك مركزي داشته‌ايم و اين جلسات ادامه دارد تا نحوه اجراي اين سرويس با توجه به قوانين بانكي فراهم شود؛ در همين حال هر سه اپراتور موبايل با شركت خدمات انفورماتيك در حال مذاكره هستند تا موضوعات فني اجراي اين سرويس محقق شود. واعظي خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌كنيم تا دو ماه آينده مسائل فني مربوط به اين طرح حل شود و بتوانيم اين سرويس را به مردم ارايه دهيم. »
 او در خصوص سرمايه‌گذاري MTN در اپراتور فيبر نوري نيز توضيح داد كه هنوز قراردادي كه در اين زمينه وجود دارد به‌طور قطعي به امضا نرسيده و هر يك از طرفين بر سر دو يا سه بند با يكديگر اختلاف‌نظر داشته و در حال مذاكره هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون