• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

خبر كوتاه

رييس AFC مشكل پيراهن‌هاي تيم ملي را حل كرد

با دستور شيخ سلمان مشكل لباس تيم ملي فوتبال ايران حل شد و تيم ملي تا پايان جام ملت‌ها با پيراهن سفيد كنوني‌اش بازي مي‌كند. رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا دستور داد تا ايران ديگر هيچ مشكلي براي پوشيدن پيراهن سفيد با نقش پررنگ يوزپلنگ در جام ملت‌هاي آسيا نداشته باشد. اين تصميم به دنبال ايراد مجددي بود كه AFC به لباس تيم ايران گرفته بود و صبح ديروز (يكشنبه) پس از جلسه‌يي كه مهدي محمدنبي، دبيركل فدراسيون فوتبال با شيخ سلمان داشت، نهايتا اين تصميم از سوي رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا گرفته شد. ايران پيش از اين مبلغ پنج هزار دلار بابت پررنگ بودن نقش يوزپلنگ روي پيراهن سفيدش جريمه شده بود.

محصص  و  معيني پست گرفتند

نشست كميته فني و توسعه فدراسيون فوتبال بعدازظهر ديروز  به رياست علي كفاشيان برگزار شد. در ابتداي اين نشست علي كفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال، مرتضي محصص را به عنوان سرپرست كميته فني و توسعه به اعضا معرفي كرد و از او خواست تا سه نفر ديگر به اين كميته اضافه شوند. بر همين اساس الهه عرب عامري، سرپرست كميته بانوان فدراسيون فوتبال از نشست‌هاي آتي در جلسات كميته فني و توسعه به عنوان عضو حضور خواهد داشت و دو عضو ديگر نيز طي چند روز آينده از سوي سرپرست اين كميته معرفي خواهند شد. گفتني است، مقرر شد اعضاي اين كميته هر ماه تشكيل جلسه دهند و در خصوص برنامه‌هاي تيم‌هاي ملي به بحث و بررسي بپردازند. ضمن اينكه هفته آينده اولين نشست كميته فني و توسعه به سرپرستي محصص در خصوص برنامه‌ها و اردوهاي تيم‌هاي ملي فوتبال و نوجوانان بانوان برگزار شود. گفتني است با بركناري عبدالرسول دانشجو، فريدون معيني نيز به عنوان رييس كميته جوانان دوباره در فدراسيون فوتبال مشغول به كار شد. اين در حالي است كه دو سال قبل اين مدير به خاطر ناكامي تيم‌هاي ملي فوتبال پايه توسط كفاشيان از كار بركنار شده بود.

مهاجم پرسپوليس در يك‌قدمي عقد قرارداد با القادسيه

مسوولان باشگاه القادسيه كويت يك قدم ديگر به جذب مهدي طارمي، مهاجم پرسپوليس نزديك شدند. هرچند مسوولان پرسپوليس در روزهاي گذشته درخواست باشگاه القادسيه كويت به مهدي طارمي را تكذيب كرده و گفته بودند پيشنهادي به باشگاه نرسيده است با اين حال روزنامه‌هاي كويتي گزارش دادند كه طارمي يك قدم ديگر به تيم القادسيه نزديك شده و در آستانه پيوستن به اين تيم قرار دارد. روزنامه الوطن در اين خصوص نوشت: در روزهاي گذشته مذاكرات فشرده‌يي از سوي مسوولان باشگاه القادسيه با مهدي طارمي صورت گرفته است. مهدي طارمي در حال حاضر با پرسپوليس در اردوي امارات به سر مي‌برد. باشگاه القادسيه با «سيلوا» بازيكن برزيلي به صورت توافقي قطع همكاري كرده است و به دنبال اين است تا با درخواست سرمربي اسپانيايي خود، با جذب يك مهاجم، خط حمله خود را براي رقابت با تيم‌هاي الكويت و العربي تقويت كند.

حذف تحقيرآميز عربستان

تيم ملي فوتبال عربستان با شكست مقابل ازبكستان از صعود به مرحله بعد مسابقات جام ملت‌هاي آسيا 2015 بازماند. ديدار تيم‌هاي ازبكستان و عربستان روز يكشنبه در گروه B مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا برگزار شد كه در نهايت ازبكستان موفق شد اين ديدار را با نتيجه سه بر يك به سود خود به پايان برساند. گل‌هاي ازبكستان را در اين ديدار سردار رشيداف دقايق 2 و 79 و وحيد شديف دردقيقه 71 به ثمر رساندند. تك گل عربستاني‌ها را نيز محمد السهلاوي در دقيقه 61 از روي نقطه پنالتي وارد دروازه ازبكستان كرد. از نكات قابل توجه اين بازي انتخاب ويليامز به عنوان داور اين مسابقه از كشور استراليا بود. استراليا و كره جنوبي بايد با تيم‌هاي صعود كننده از اين گروه در مرحله بعد مسابقه دهند، ويليامز در اين بازي اشتباهات بسيار تاثيرگذاري داشت كه به نفع تيم عربستان سعودي صورت مي‌گرفت. تيم عربستان در صورت كسب تساوي يا پيروزي در اين ديدار به عنوان تيم دوم راهي مرحله بعد مي‌شد. ازبكستان با شش امتياز به عنوان تيم دوم اين گروه به مرحله بعد صعود كرد و بايد با تيم كره جنوبي ديدار كند. تيم چين نيز كه به عنوان تيم نخست ازاين گروه راهي مرحله بعد شده است بايد به مصاف ميزبان مسابقات استراليا برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون