• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3683 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ آذر

روند آرام معاملات بورس قبل از آغاز تعطيلات

در دومين روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در اين هفته شاخص كل بازده نقدي و قيمتي نسبت به روز قبل از آن ۸۴ واحد رشد كرد و در تراز ۷۹ هزار و ۶۲۵ واحدي قرار گرفت. حجم معاملات نيز روز يكشنبه عدد ۷۷۹ ميليون و ۸۲۰ را تجربه كرد.
روز يكشنبه دماسنج بازار سرمايه از ابتداي باز شدن معاملات با رشد همراه بود و در بهترين حالت در تراز ۷۹ هزار و ۶۸۲ واحدي ايستاد، اما پس از آن با كاهش همراه شد و در كل، نسبت به روز گذشته با ۸۴ واحد رشد به تراز ۷۹ هزار و ۶۲۵ واحدي رسيد. شاخص كل هم وزن نيز 3/62 واحد رشد كرد و به رقم ۱۶ هزار و ۱۴۴ واحدي رسيد. علاوه بر اين شاخص آزاد شناور پس از ۲۳ واحد رشد رقم ۸۸ هزار و ۸۳۴ واحدي را تجربه كرد، اما شاخص بازار اول پس از ۳۱ واحد افت به رقم ۵۶ هزار و ۵۱۷ واحدي رسيد. شاخص بازار دوم نيز ۷۰۳ واحد رشد كرد و وارد كانال ۱۶۹ هزار و ۴۸۹ واحدي شد.
روز يكشنبه نماد معاملاتي صنايع پتروشيمي خليج فارس با ۵۷ واحد تاثير مثبت در شاخص كل بيشترين نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمايه ايفا كرد. پس از اين نماد كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، پتروشيمي فناوران و مخابرات ايران بيشترين نقش را در نوسانات صعودي شاخص كل ايفا كردند.
در طرف مقابل نماد فولاد مباركه اصفهان بيشترين نقش را در جلوگيري از رشد شاخص كل بر عهده داشت، پس از اين نماد پالايش نفت اصفهان، گروه مديريت سرمايه‌گذاري اميد و نفت و گاز پتروشيمي تامين بيشترين نقش را در نوسانات نزولي شاخص ايفا كردند.
ارزش معاملات روز يكشنبه به رقم ۱۹۴ ميليارد و ۵۱۸ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان رسيد كه اين رقم ناشي از دست به دست شدن ۷۷۹ ميليون و ۶۲۰ هزار سهم و اوراق مالي قابل معامله طي بيش از ۵۶ هزار نوبت داد و ستد بود. در گروه خودرو نماد معاملاتي سايپا، ايران‌خودرو ديزل، پارس خودرو و سايپاديزل همچنان بسته است و نماد ايران خودرو روز يكشنبه با مقداري كاهش قيمت روبه‌رو بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون