• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3683 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ آذر

دريچه

حمايت دولت از معادن خصوصي
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌هاي دولت براي پيشرفت در بخش معادن زيرزميني، گفت: حمايت از معادن كوچك و متوسط سنگ‌آهن بخش خصوصي بايد در دستور كار قرار بگيرد.  مهدي كرباسيان با اشاره به پيشرفت تكنولوژي در كشور براي برداشت از معادن زيرزميني، گفت: ما در بخش‌هاي مختلف مانند حوزه نفت و گاز خيلي نياز نداريم كه چاه‌هاي عميق حفر كنيم و فشار گاز، نفت را بالا مي‌آورد. وي با بيان اينكه بيشتر معادن كشور روباز هستند، افزود: به دليل اينكه نياز چنداني به حفر عميق معادن نداشتيم، در اين بخش سرمايه‌گذاري چنداني هم انجام نشده بود، اما به تازگي برنامه‌هايي را براي پيشرفت در اين بخش به اجرا گذاشته‌ايم. رييس هيات عامل ايميدرو به وجود تعدادي معدن زيرزميني در كشور اشاره كرد و گفت: مجتمع معدني مهدي آباد يا معدن طلاي زرشوران جزو اين دسته از معادن هستند كه علاوه بر اينكه بخشي از آنها روزميني است، بخش ديگر هم در زيرزمين قرار دارد كه بايد فناوري استخراج از اين معادن را گسترش دهيم.

جزييات انحلال و انتقال وظايف شركت ملي صادرات گاز ابلاغ شد
وزير نفت در ابلاغيه جديدي، نحوه انتقال وظايف شركت ملي صادرات گاز ايران را به شركت ملي نفت ايران و شركت ملي گاز ايران تشريح كرد. به گزارش تسنيم، در ابلاغيه بيژن زنگنه به علي كاردر مديرعامل شركت ملي نفت ايران و حميدرضا عراقي مديرعامل شركت ملي گاز ايران آمده است: براساس مطالعات انجام شده، با توجه به اينكه در شرايط كنوني ادامه خدمات و ماموريت شركت ملي صادرات گاز ايران در قالب موجود ضروري نيست، لذا لازم است ماموريت و كاركنان اين شركت به شركت ملي نفت ايران منتقل و سپس به ترتيب زير عمل مي‌شود:
1-‌ از نظر وظيفه‌اي كل وظايف مربوط به ال ان جي در شركت ملي نفت ايران باقي مي‌ماند.
2-‌ وظايف مربوط به صادرات گاز با خط لوله شامل واردات، صادرات يا معاوضه گاز همراه با مدارك و اسناد مربوطه به شركت ملي گاز ايران منتقل مي‌شود و از اين پس ديگر شركت ملي نفت ايران در اين امور دخالت و ورود مستقيم نمي‌نمايد.
تبصره يك- مواردي كه صادرات گاز مستقيما با خط لوله از منابع توليدي در دريا صورت گرفته يا مواردي كه طبق قرارداد توليد گاز، صادرات گاز، الزاما بخشي از زنجيره توليد از بالادستي تا مصرف باشد، از شمول اين بند مستثنا است.
تبصره 2- قرارداد صادرات گاز به عمان كماكان از طريق شركت ملي نفت ايران پيگيري شود.
3-‌ آن تعداد از كاركنان شركت ملي صادرات گاز ايران مربوط به وظايف مقرر در بند ٢ كه شركت گاز به ايشان اعلام نياز كند، بايد به شركت ملي گاز منتقل شوند.
4-‌ بقيه كاركنان به هر ترتيب كه نياز باشد، طبق مقررات در شركت ملي نفت ايران يا شركت‌هاي تابعه آن به كار گمارده خواهند شد.
5- ساختار سازماني متناسب با فعاليت‌هاي انتقال‌يافته به شركت ملي نفت ايران و شركت ملي گاز ايران طبق اين ابلاغيه بايد از سوي معاونت توسعه سرمايه انساني و مديريت با همكاري شركت‌هاي ذي ربط طراحي و به اجرا گذارده شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون