• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3683 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ آذر

اپراتوري با نيم ميليون سيم‌كارت بلاتكليف

50 هزار مشترك فعال و بلاتكليف دارد؛ 15 سال است كه فعاليت مي‌كند اما در بازار رقابتي نتوانست دوام بياورد. شركت گسترش ارتباطات تاليا كه سال‌هاست درباره آينده آن وعده‌هاي متعدد مطرح مي‌شود اين روزها در حال نزار است.
آمارهاي رسمي منتشر شده گوياي آن است كه تا پايان شهريور ماه سال جاري حدود ۵۹۲ هزار و ۵۰۰ مشترك تاليا در كشور وجود داشته كه از اين ميان تنها حدود ۵۰ هزار نفر يعني كمتر از ۱۰درصد مشتركان اين اپراتور فعال بوده و باقي سيم‌كارت‌هاي اين اپراتور در حالت غيرفعال قرار دارند.
البته اينكه حدود نيمي از سيم‌كارت‌هاي كشور در حالت غيرفعال قرار دارند موضوعي كلي است كه مربوط به تمام اپراتورها مي‌شود اما اينكه از مجموع مشتركان يك اپراتور كمتر از ۱۰ درصد سيم‌كارت‌ها فعال بوده و بيش از ۵۰۰ هزار سيم‌كارت غيرفعال باشند، موضوع ديگري است.
تاليا البته در ارايه خدمات به مشتركان خود نيز با كاستي‌هاي متعدد همراه بوده و از ارايه بسياري سرويس‌هاي جديد از ساير اپراتورها جا مانده است. از سوي ديگر پيش از اين در سال ۱۳۹۳ وزير ارتباطات به انتقاد از اين وضعيت پرداخته و عنوان كرده بود: «اين شركت داراي پروانه‌اي براي فعاليت ۱۵ ساله بوده و تاكنون ۱۰ سال از عمر اين فعاليت‌ها گذشته است و حدود پنج سال از مجوز آن باقي است.»
در مقطعي از زمان نيز صابر فيضي -عضو هيات‌مديره تاليا - در پاسخ به اين سوال كه در نهايت چه سرنوشتي در انتظار تاليا و مشتركان آن خواهد بود؟ اينگونه عنوان كرده بود كه تاليا براي بهبود و بازسازي شبكه به اعتباري ۲۰۰ ميليارد توماني نياز دارد. بعدها نيز از سوي مسوولان مخابراتي صحبت‌هاي متعددي درباره ادغام همراه اول و تاليا كه هر دو به نوعي زيرمجموعه شركت مخابرات هستند، مطرح شد و مديرعامل شركت ارتباطات سيار در‌اين‌باره عنوان كرد: «درخصوص وضعيت اين شركت برنامه‌هاي متعددي در مخابرات وجود دارد و ممكن است طي ماه‌هاي آتي در صورت رسيدن به توافق همكاري مشتركان تاليا از خدمات همراه اول استفاده كنند.»
در دوره‌اي نيز اخباري منتشر شده و در قالب آن مسوولان وزارت نيرو از ورود تاليا به شكل كنسرسيوم در حوزه فناوري اطلاعات طرح هوشمندسازي شبكه برقي كشور خبر دادند.
اما با تمام اين تفاسير همچنان تكليف نيم ميليون سيم‌كارتي كه زماني از سوي اين اپراتور واگذار شده، نامعلوم است و از سوي شركت مخابرات يا وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي اقدامي جدي در خصوص احقاق حق مشتركان اين اپراتور كه زماني براي استفاده از خدمات تاليا هزينه كرده‌اند، صورت نگرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون