• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

گزارش سايت جاست فوتبال از «مسي ايراني»

سردار آزمون، بازيكني شبيه دنيس بركمپ

سايت جاست فوتبال كه به سردار آزمون، مهاجم تيم ملي فوتبال ايران پرداخته و او را با دنيس‌بركمپ افسانه‌اي مقايسه كرده در ابتداي گزارش خود آورد: سردار آزمون كه در روبين كازان روسيه توپ مي‌زند، در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا مورد توجه بسياري قرار گرفته است. نمايش او در تركيب تيم ملي فوتبال ايران و گلي كه مقابل قطر به ثمر رساند، توجه بسياري را به خود جلب كرد. نام اين بازيكن جوان ايراني ممكن است در خارج از ايران و روسيه شناخته شده نباشد اما طي 18 ماه گذشته، مهاجم روبين كازان در دنياي فوتبال گام‌هاي بلندي برداشته است. اگر بازيكني چنين تكنيكي داشته باشد، دليل شناخته شدن او معلوم خواهد شد. آزمون زيرنظر برديف، شانس زيادي براي حضور در تركيب تيمش در رقابت‌هاي ليگ روسيه نداشت اما ماه اكتبر بود كه او در تركيب تيمش براي ديدارهاي ليگ مقابل آنژي ماخاچكالا به ميدان رفت. او از فرصتي كه سرمربي تيم در اختيارش قرار داده بود، به خوبي استفاده كرد و با زدن يك گل و گرفتن يك پنالتي براي تيمش، بسيار موثر بازي كرد. پس از اين نمايش تاثيرگذار، اين بازيكن ايراني باز هم حضور چنداني در تركيب روبين كازان نداشت و بيشتر به عنوان بازيكن ذخيره به ميدان مي‌رفت اما نمايش خوبي از خود ارايه مي‌كرد. كازان در ادامه رقابت‌ها ضعيف عمل كرد تا سران باشگاه پس از 11 سال به همكاري با برديف پايان دهند. خروج اين مربي براي آزمون گران تمام شد. پس از آنكه ليگ روسيه در فصل جديد آغاز شد، آزمون در سه ديدار نخست فصل در تركيب ثابت قرار گرفت. او مقابل ترك گروزني پس از آنكه سه يا چهار فرصت گلزني را از دست داد، يك گل زد. در ديدارهاي بعد او حضور در تركيب اوليه تيمش را از دست داد. آزمون هنوز هم نتوانسته جايگاه ثابت خود را از ايگور پورتنياگين، ديگر مهاجم كازان كه فوق‌العاده كار كرده پس بگيرد. در هر حال، او عضوي از تيم ملي فوتبال ايران است و نخستين گل ملي‌اش را نيز در ديداري دوستانه مقابل كره جنوبي به ثمر رساند.
 آزمون مهاجمي است كه اصول تهاجمي را خيلي خوب بلد است. او همواره روي توپ‌هاي ارسالي توجه ويژه‌يي دارد و پاس‌هاي رو به عقب را دنبال مي‌كند و با دستاني كه روي شانه‌هاي مدافع آخر قرار مي‌دهد، براي رسيدن به توپ تلاش مي‌كند. او همچنين هر زماني كه بتواند، در كارهاي دفاعي به تيمش كمك مي‌كند. نمايش او در زمين و توانايي‌هايي كه دارد، آزمون را به يكي از بازيكنان خطرناك در كارهاي هوايي بدل كرده است. سرعت بالايي دارد اما بايد روي خونسردي‌اش نيز كمي كار كند. با توجه به اينها، آزمون هر سه بازي و نيم توانسته يك گل وارد دروازه حريفان كند. با توجه به اينكه او تنها 20 سال دارد و فرصت‌هاي زيادي هم در تركيب تيمش به او نمي‌رسد، اين آمار براي سردار، آماري درخور توجه است. رينات بيلي‌علدينوف، سرمربي كنوني كازان كه در نشست‌هاي خبري‌اش بدون در نظر گرفتن چيزي، ديدگاهش را در مورد همه بازيكنان اعلام مي‌كند و هر بازيكني را كه نمايش بدي ارايه كند مورد انتقادهاي شديد قرار مي‌دهد، در مورد آزمون هميشه صحبت‌هاي خوبي كرده است. او گفته: «اگر آزمون با روند كنوني به فوتبالش ادامه دهد، مي‌تواند جايگاه خود براي رفتن به فوتبال غرب اروپا را تضمين كند. اگر هوشمندانه عمل كند، چند فصل ديگر هم در ليگ روسيه مي‌ماند تا در روبين كازان فرصت بيشتري براي قرار گرفتن در تركيب بيابد و بتواند روي قدرت تمام‌كنندگي‌اش بيشتر كار كند. او به عنوان يك بازيكن جوان، تاثيرگذار بوده است اما اگر فرصت بازي به او داده شود و در اوج هم قرار داشته باشد، مي‌تواند به بازيكني فوق‌العاده براي كازان بدل شود.
از نظر فيزيكي، ليگ برتر انگليس مي‌تواند جاي خوبي براي آينده فوتبال آزمون باشد اما از نظر تكنيكي و نوع فوتبالي كه بازي مي‌كند، ليگ‌هاي اسپانيا و ايتاليا براي او بهتر هستند. حضور بيشتر آزمون در ديدارهاي ملي مي‌تواند او را به بازيكن بهتري بدل كند. اكنون كه جام ملت‌هاي آسيا در حال برگزاري است و او نخستين حضور خود در يك تورنمنت بزرگ را تجربه مي‌كند، سردار اين شانس را دارد كه خودش را به فوتبال دنيا معرفي كند. سپري كردن يك تورنمنت خوب مي‌تواند يك انتقال خوب براي او به يكي از تيم‌هاي بزرگ اروپايي را در پي داشته باشد. شايد نمايش خوب او در تركيب تيم ملي فوتبال ايران، شانسي دوباره به وي براي حضور در تركيب ثابت روبين كازان باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون